به نظر می‌رسد با حضور بابک حاتمی و اضافه شدن رامین رضاییان به جناح راست قرمزها علی‌عسگری دیگر تمایلی برای ماندن در جمع پرسپولیسی‌ها نداشته باشد.

عملکرد مدافعی که دیگر در پرسپولیس جایی ندارد +جدولگروه ورزشی مشرق - بعد از جدایی محمد نوری دومین کاپیتان پرسپولیس هم از اردوی سرخپوشان خارج می‌شود. حمیدرضا علی‌عسگری که اولین‌بار در سال87 با پوشیدن پیراهن پرسپولیس پای به رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران گذاشت، قصد دارد پرسپولیس را ترک کند.

به نظر می‌رسد با حضور بابک حاتمی و اضافه شدن رامین رضاییان به جناح راست قرمزها علی‌عسگری دیگر تمایلی برای ماندن در جمع پرسپولیسی‌ها نداشته باشد. خصوصا که گفته می‌شود کادر فنی جدید قرمزها قصد دارد از حمیدرضا به عنوان یک بازیکن«جایگزین» در لیگ آینده بهره ببرد.

به همین بهانه مروری داشته ایم بر عملکرد این بازیکن در ادوار لیگ برتر که در ادامه می خوانید:

اولین بازی علی عسگری در لیگ برتر

به گزارش مشرق، بررسی کارنامه حمیدرضا علی‌عسگری که از هفته نخست لیگ هشتم برای پرسپولیس به میدان آمد نشان می‌دهد این هافبک - مدافع طی هفت فصل برای قرمزها در 110 دیدار لیگ‌برتر به میدان آمد.

حمیدرضا که از ابتدای لیگ هفتم به پرسپولیس آمد یک فصل تمام انتظار کشید تا بلکه وارد زمین شود. با این حال نخستین‌بار در ایستگاه اول لیگ هشتم با حضور یک‌دقیقه‌ای خود برابر سایپا پای به جغرافیای لیگ‌برتر گذاشت.

بازیکنی که از ابتدای لیگ هفتم وارد لیست بزرگسالان پرسپولیس شده بود با حضور هافبک‌هایی مثل پژمان نوری، مازیار زارع، بهادر عبدی، نیکبخت‌واحدی، کریم باقری، حسین بادامکی، حسین کعبی، فرزاد آشوبی و عباس آقایی هرگز شانس بازی پیدا نکرد تا لیگ هشتم فرا برسد.

حمیدرضا بالاخره هفته اول لیگ هشتم در مصاف برابر سایپا پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن کرد. دوشنبه 14مرداد سال87 کادر فنی قرمزها در دقیقه89 بازی با خودروسازان ایوان پتروویچ را بیرون کشید تا علی‌عسگر دقیقا شش سال و 10ماه و 26روز قبل به آرزویش برسد. حمیدرضا آن فصل طی 12بازی 435دقیقه بازی کرد و این برای شروع بد نبود.

بهترین فصل فوتبالی

علی‌عسگری بهترین فصل فوتبالی‌اش را در لیگ دهم پشت‌سر گذاشت. حمیدرضا در لیگ دهم 25مرتبه وارد زمین شد آن‌هم به عنوان انتخاب اول کادر فنی قرمزها. جالب اینکه بالاخره در لیگ‌برتر برای پرسپولیس گل هم به ثمر رساند.

وی در ایستگاه31 لیگ دهم دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند تا یکی از عوامل اصلی ثبت پیروزی 5 بر یک قرمزها برابر نفت باشد. از اولین گلی که حمیدرضا برای پرسپولیس زد (یکشنبه چهار اردیبهشت90) دقیقا چهار سال و دو ماه و شش روز می‌گذرد.

حضور در دربی

علی‌عسگری در لیگ هشتم این شانس را داشت که در تساوی یک- یک پرسپولیس برابر استقلال شریک باشد.

جمعه 25 بهمن‌ماه سال87 در حالی که استقلال با گل دقیقه59 مجتبی جباری از پرسپولیس پیش بود همای سعادت روی شانه‌های حمیدرضا نشست تا در دقیقه81 جای ایوان پتروویچ را در ترکیب قرمزها بگیرد.

قابل تامل اینکه بعد از حضور او در زمین پرسپولیس با پنالتی دقیقه3+90 مازیار زارع نتیجه بازی را به تساوی یک- یک کشاند.

در دربی رفت لیگ نهم فرصت بازی به علی‌عسگری نرسید تا سهمی در تساوی مجدد دو تیم نداشته باشد.

با این حال در دربی برگشت کادر فنی پرسپولیس 90دقیقه تمام به او شانس بازی داد. پرسپولیس هم با شوت 40متری کریم باقری- در دقیقه87- استقلال را 2 بر یک برد تا اولین حضور کامل علی‌عسگر در دربی پایتخت با پیروزی همراه شود.

عملکرد مدافعی که دیگر در پرسپولیس جایی ندارد +جدول

آچار فرانسه بین‌المللی

شماره26 پرسپولیس طی سال‌های 2009 تا 2015 در لیگ قهرمانان آسیا برای قرمزها 19بازی انجام داد در شرایطی که 17مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. آچار فرانسه کادر فنی پرسپولیس طی 1587دقیقه دو گل هم زد. حمیدرضا سه‌شنبه 13اردیبهشت سال90- در تهران- دو گل به الاتحاد عربستان زد تا عامل اصلی پیروزی 3 بر 2 قرمزها لقب بگیرد. آن‌هم در شرایطی که سکوبرت به اشتباه در دقیقه93 دروازه پرسپولیس را باز کرد.

7هزار دقیقه تلاش قرمز

حمیدرضا علی‌عسگری که 25ساله شده در طول هفت فصل پوشیدن پیراهن پرسپولیس 110بازی لیگ‌برتری انجام داد تا ضمن تلاش هفت‌هزار و 199دقیقه‌ای خود چهار گل به ثمر برساند. هافبک- مدافع قرمزها آخرین‌بار جمعه 25اردبیهشت‌ماه سال94 یعنی یک‌ماه و 15روز قبل پیراهن پرسپولیس را در لیگ‌برتر بر تن کرد تا 90دقیقه برای غلبه ارتش سرخ بر استقلال انرژی صرف کند. شاید حمیدرضا آن روز فکرش را هم نمی‌‌کرد که دیگر پیراهن تیم محبوبش را بر تن نکند و این‌جا آخر خط باشد.

کاپیتان بدون بازوبند

شماره26 پرسپولیس را شااید کاپیتان بدون بازوبند قرمزها باید دانست. حمیدرضا که روی کاغذ بعد از هادی نوروزی بیشترین سابقه را در جمع پرسپولیسی‌ها داشت همیشه جایش را به دیگران داد تا مرد بی‌حاشیه قرمزها لقب بگیرد.

بازیکن بی‌ادعای قرمزها به خاطر سن کمش پشت‌سر محمد نوری و سپهر حیدری قرار گرفت و ایستاد و نگاه کرد غلامرضا رضایی، سیدجلال حسینی یا وحید هاشمیان بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو ببندند. به هر تقدیر مردی که از نظر سابقه حضور و تعداد بازی شاید حقش بستن بازوبند پرسپولیس بود، بی‌حاشیه قصد رفتن کرد چون درب خروج باشگاه به او نشان داده شد.

جدول عملکرد حمیدرضا علی‌عسگر در پرسپولیس طی لیگ‌های هشتم تا چهاردهم

لیگ

فصل

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

هشتم

88-87

12

5

435

-

نخستین‌بار هفته اول لیگ هشتم پیراهن پرسپولیس را یک دقیقه برابر سایپا بر تن کرد

نهم

89-88

15

9

922

-

داربی رفت را غایب بود اما در داربی برگشت 90دقیقه حضور داشت

دهم

90-89

25

25

2176

2

بالاخره برای پرسپولیس گل زد آن‌هم دو مرتبه در دیدار برابر نفت(هفته31)

یازدهم

91-90

16

13

1103

-

در هر دو داربی رفت و برگشت حضور 90دقیقه‌ای داشت. هم شکست 2 بر صفر برابر استقلال و هم پیروزی معروف 3بر2

دوازدهم

92-91

7

2

303

-

نیم‌فصل به راه‌آهن پیوست

سیزدهم

93-92

17

9

890

2

به سپاهان و داماش گل زد

چهاردهم

94-93

18

14

1370

-

برای آخرین‌بار در لیگ‌برتر با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال (داربی هفته30) 90دقیقه به میدان رفت

مجموع

110

77

7199

4

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس