تیم فوتبال سویا با غلبه بر دنیپروی شگفتی ساز، همچون سال قبل قهرمان لیگ اروپا شد تا چهارمین قهرمانی خود را در این جام جشن بگیرد.

به گزارش مشرق، دیدار حساس فینال لیگ اروپا از ساعت 23 و 15 دقیقه در ورزشگاه نارودوی شهر ورشو با مصاف سویا و دنیپرو با قضاوت اتکینسون از انگلیس برگزار شد و در پایان این سویا بود که با برتری 3-2 برای دومین بار پیاپی فاتح این جام شد.

سویا در این دیدار در حالی که در نیمه اول به سختی به تساوی دست یافته بود در نیمه دوم با اتکا به تجربه بازیکنانش و بازی‌خوانی مربی کاردان خود اونای امری به بازی برگشت و با درخشش کارلوس باکا بر دنیپرو غلبه کرد.

گل‌های بازی را نیکلا کالینیچ در دقیقه 7 و روزلان روتان در دقیقه 44 برای دنیپرو  و گریگوری کریچوویاک در دقیقه 28 ،کارلوس باکا دو گل در دقیقه 31 و 73 برای سویا به ثمر رساندند. (فیلم گلهای این دیدار را در اینجا ببینید)

سویا قهرمان لیگ اروپا شد

مسابقه با سرعت و کیفیت بالایی آغاز شد، تیم دنیپرو، که شگفتی ساز این فصل نیز بود و موفق شده بود در مراحل قبل آژاکس، اینتر و ناپولی را حذف کند، در فینال نیز شگفتی اول را رقم زد و خیلی زود در دقیقه هفتم توسط کالینیچ به گل اول رسید، فرار از سمت راست با ضربه سر مهاجم کروات دنیپرو همراه شد و تیم مارکویچ از حریف پرآوازه اش پیش افتاد.

اما سویا بعد از خوردن گل واکنش مناسبی نشان داد و بازی را از حریف گرفت و در چند نوبت دروازه تیم اکراینی را تهدید کرد تا اینکه در دقیقه ۲۸ به گل تساوی رسید، روی کرنر ارسالی، کریکوویاک روی پاس باکا با پای راست موفق شد بازی را ۱-۱ کند.

سویا بعد از این گل روحیه گرفته بود و خیلی زود از حریف هم پیش افتاد، سه دقیقه بعد این بار باکا، گلزنی کرد، مهاجم کلمبیایی سویا که شبی درخشان را سپری میکرد، این بار با پاس ریس در موقعیتی خوب صاحب فرصت شد و گوشه سمت راست دروازه را هدف گرفت و موفق شد سویا را در حد فاصل سه دقیقه پیش بیندازد.

با این حال، این پایان کار نبود، نیمه اول جذاب و دیدنی دو تیم، باز هم گل داشت، در دقیقه ۴۴ رسلان روتان موفق شد با ضربه آزاد دروازه سویا را برای بار دوم باز کند تا در بهترین فرصت ممکن تیم مارکویچ، بازی را مساوی کند و بازنده به رختکن نرود.

نیمه اول با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم باز هم سویا تسلط بیشتری بر توپ و میدان داشت، اشتیاق تیم امری برای گل زدن بیشتر از حریف بود و در نیمه دوم یاران مارکویچ بیشتر در لاک دفاعی فرو رفتند. سرانجام نیز سویا با درخشش دوباره باکا، از تملک توپ بیشتر و فرصت های بهترش نهایت استفاده را برد.

سویا قهرمان لیگ اروپا شد

در دقیقه ۷۲ بود که باکا مرد اول فینال ورشو، روی پاس ویتولو باز هم گلزنی کرد، ضربه پای چپ او به گوشه دروازه رفت و سویا باز هم از حریف پیش افتاد.

بعد از این گل دنیپرو باز هم جلو کشید اما آنها هر چه زدند به در بسته خورد تا در نهایت مغلوب سربلند فینال لقب گیرند.

در این بازی جذاب و دیدنی، دنیپرو ۱۲ شوت به سمت دروازه حریف داشت و سویا ۱۸ ضربه، داور نیز ۴۰ بار برای خطا در سوت خود دمید، و هشت بازیکن از دو تیم کارت زرد گرفتند.

سویا با این برد از عنوان قهرمانیش در لیگ اروپا دفاع کرد، این برای چهارمین بود که سویا موفق می شود قهرمانی لیگ اروپا را بدست آورد تا به این ترتیب آنها به تنهایی پرافتخارترین تیم رقابت‌ها نام گرفتند و به اولین تیمی تبدیل شدند که در دو مقطع، دو بار متوالی قهرمان جام درجه دوم اروپایی می‌شود.

سویای اسپانیا علاوه بر تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در لیگ اروپا، باکا را به تاریخ‌ساز فینال‌ این رقابت‌ها تبدیل کرد. باکا هم پس ژاوی مورنو از آلاوس، فن هیدونک از فاینورد، لارسن از سلتیک،فالکائو و فورلان از اتلتیکومادرید، انزو مارسکا از سویا و درلی از پورتو،هشتمین زننده 2گل در فینال‌های تک رقابتی لیگ اروپا و جام یوفا نام گرفت.

ضمن اینکه سویا با این برد، فصل آینده را در لیگ اروپا آغاز نخواهد کرد، بلکه قهرمان لیگ اروپا از سال آینده، در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا خواهد کرد و به این ترتیب اسپانیا این شانس را دارد که سال آینده ۵ نماینده در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس