دنیل بنجامین در اعتراض به دعوت از مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین به جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، از حضور در این نشست انصراف داد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز سه‌شنبه 94/2/8 به شرح زیر است:

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاایران:

توافق جامع هسته‌ای ایران به ایجاد توازن در خاورمیانه منجر می‌شود

خبرگزاری فارس- سامح شکری وزیر خارجه مصر اعلام کرد که در صورت رسیدن ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق جامع در پرونده هسته‌ای تهران، در خاورمیانه توازن قوا ایجاد خواهد شد. این مسأله به عاری بودن خاورمیانه از سلاح اتمی کمک خواهد کرد.

شمخانی: اولین فکت شیت ایرانی را رسانه‌های ایرانی منتشر کرده‌اند

خبرگزاری فارس- علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بازگشت ناوهای ایرانی به مقصد در برنامه زمانبندی شده صورت گرفته و هنوز تعدادی از ناوهای نیروی دریایی ایران در منطقه هستند. این موضوع، چیزی نیست که منقطع شده باشد و به طور قطع با نشاط گیری ناو بازگشته به ایران، مجدداً‌ این ناو به خلیج عدن بازخواهد گشت. وی در خصوص مطالبه نمایندگان مجلس برای انتشار فکت شیت ایرانی نیز گفت: انتشار این امر هم اکنون دیگر مفید فایده نیست. اما اولین فکت شیت ایرانی را ایران منتشر کرد. ابتدا فکت شیت ایرانی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و سپس فکت شیت آمریکایی منتشر شد.

پاکستان خواستار تجارت آزاد با ایران شد

روزنامه پاکستانی نیشن- خرم دستگیرخان وزیر بازرگانی پاکستان اعلام کرد: اسلام‌آباد با هدف افزایش مبادلات تجاری به تهران امضای توافقنامه تجارت آزاد پیشنهاد داده است.

ظریف: نگارش متن توافق جامع هسته‌ای از چهارشنبه دنبال می‌شود

خبرگزاری صدا و سیما- محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که برای شرکت در اجلاس بازنگری ان‌پی‌تی در نیویورک به سر می‌برد گفت: با توجه به حضور وزیران و مدیران سیاسی در روزهای نخست اجلاس بازنگری ان‌پی‌تی، مقرر شد از چهارشنبه نگارش متن توافق هسته‌ای را به صورت تمام وقت آغاز کنیم. ظریف ادامه داد: در دیدار با جان کری درباره نحوه ادامه کار صحبت کردیم و من نگرانی‌هایمان را از بحث‌هایی که در آمریکا شد، مطرح کردم. وی تاکید کرد: در این دیدار قرار شد با جدیت از همین هفته ما و 1+5، ادامه نگارش متن را شروع کنیم و این کار را هفته آینده هم ادامه دهیم تا متن نهایی حاصل شود.

دعوت رسمی استفان دی میستورا از ایران برای شرکت در ژنو-3

ایرنا- استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه رسما از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که در کنفرانس ژنو-3 مشارکت داشته باشد. دی میستورا روز سه‌شنبه به صورت رسمی از تهران خواست برای حل بحران سوریه در نشست ژنو-3 شرکت کند.

نادیده گرفتن نقش ایران در موضوع سوریه کاملاً اشتباه بود

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی، در نیویورک به سر می‌برد، بعد از ظهر دوشنبه با دمیستورا، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. دمیستورا در این دیدار تاکید کرد: نادیده گرفتن نقش جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مهم منطقه‌ای در حل و فصل موضوع سوریه، امری کاملاً اشتباه بوده که برای جبران آن باید تلاش‌های سازنده‌ای صورت پذیرد.

ذخایر شگرف گاز طبیعی ایران آینده بازارهای جهانی انرژی را تغییر می‌دهد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال- چشم انداز ذخایر شگفت انگیز گاز ایران احتمالا روزی بازارهای انرژی جهانی را تغییر می‌دهد. ایران بعد از روسیه دومین دارنده ذخایر گازی جهان و سومین تولید کننده گاز در جهان بعد از روسیه و آمریکا است. اگر ایران با غرب به تعامل برسد، این کشور جایگاه خود را به سرعت در بازارهای جهانی به صورت صعودی باز خواهد یافت.

رفتارهای ایران باعث شده تا واشنگتن از خیال تغییر حکومت بیرون بیاید

وبگاه آمریکایی پراجکت سندیکیت- شلومو بن عامی وزیر خارجه اسبق رژیم اسرائیل در یادداشتی نوشت: هم اینک روزهای باشکوه و افتخار آمیزی برای ایران فرا رسیده است زیرا با گذشت بیش از یک دهه مشکلات دیپلماتیک و تحریم‌های اقتصادی منظر این کشور از بعد بین‌المللی به عنوان کشوری تمام عیار هسته‌ای وجاهت قانونی پیدا کرده است. از سویی دیگر ایران نه تنها آمریکا را از طرح تغییر حکومت این کشور منصرف بلکه وادار به تعامل با خودش کرده است.

انگلیس: خواستار همکاری کامل ایران با آژانس هستیم

خبرگزاری فارس- نماینده انگلیس در سازمان ملل در کنفرانس ان‌پی‌تی در شهر نیویورک خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد. وی اعلام کرد کشورش برنامه‌ای گام به گام برای خلع سلاح هسته‌ای دارد و تا سال 2020 تعداد کلاهک‌های هسته‌ای زرادخانه خود را به 180 عدد خواهد رساند.

ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان از حیث روحیه نظامی‌گری را دارا است

سی‌ان‌ان- ایران در خاورمیانه یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها را دارد و تنها کشوری است که از لحاظ قدرت و نظم با ارتش‌های ترکیه و رژیم اسرائیل قیاس می‌شود. ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان از حیث روحیه نظامی‌گری را دارا است. ارتش ایران از حیث پرسنل نظامی دارای پانصد هزار نیروی نظامی فعال و نیز همین تعداد نیروی ذخیره است.

فردو در توافق هسته‌ای مرکز تحقیقات و توسعه نخواهد بود

روزنامه یو‌اس‌اس تودی- ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا عدم انجام به موقع مذاکرات هسته‌ای با ایران و شکست در رسیدن به توافق خوب با این کشور در دهه گذشته را عامل رسیدن برنامه هسته‌ای ایران به نقطه فعلی دانست. وی درباره سایت فردو هم گفت که تحت توافق هسته‌ای، این سایت به عنوان تأسیسات غنی‌ساز اورانیوم مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و حتی قابل استفاده برای تحقیقات و توسعه اورانیوم هم نخواهد بود.

آمانو بار دیگر خواستار اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی به پارچین شد

شبکه سی‌بی‌اس- یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت: برای اطمینان از صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران، اجرای پروتکل الحاقی الزامی است. ایران هنوز به نگرانی‌های پیشین آژانس درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای خود در گذشته پاسخ نداده است. آژانس بین 4 تا 10 بازرس دارد که بعد از نهایی شدن توافق در ایران مستقر خواهند شد. یکی از دشوارترین موضوعات، تأسیسات پارچین است. ما درخواست دسترسی به پارچین را مطرح کردیم، زیرا بخشی از ابعاد احتمالی نظامی است. همچنان می‌خواهیم به این سایت برویم و می‌خواهیم آن را بازدید کنیم.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاآمریکا:

انصراف مقام سابق آمریکایی از شرکت در جلسه استماع در اعتراض به دعوت از سرکرده منافقین

فارین پالیسی- دنیل بنجامین مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و هماهنگ‌کننده این وزارت در امور ضد تروریسم در اعتراض به دعوت از مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین به جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، از حضور در این نشست انصراف داد. وی گفت: مجاهدین خلق هیچ تجربه و تخصصی درباره داعش ندارد. تمرکز خاص مجاهدین برای دهه‌ها ایران بوده است. جای تعجب است که هدف از حضور رجوی در این میزگرد چیست. خارج شدن این گروه از لیست گروه‌های تروریستی، به این معنا نیست که این گروه ناگهان مورد اعتماد شده و ارزش تعامل داشته باشد. رجوی قرار است 29 آوریل (9 اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا شرکت کند.

لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای فاجعه‌بار است

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست- لایحه بازنگری توافق هسته‌ای که به کنگره اجازه نظارت بر هرگونه توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را می‌دهد یک لایحه فاجعه‌بار است. لایحه مذکور طوری تنظیم شده که بار مسوولیت بر دوش مخالفان با توافق هسته‌ای در کنگره می‌افتد. این لایحه به منتقدان کنگره اجازه می‌دهد علیه توافق هسته‌ای با ایران رأی دهند، اما اوباما می‌تواند این لایحه را وتو کند. در چنین موقعیتی مخالفان با توافق هسته‌ای به دو سوم آرای مجلس نمایندگان و سنا برای غلبه بر حق وتوی اوباما نیاز دارند که هیچ شانسی برای وقوع چنین چیزی وجود ندارد.

رند پال: براندازی صدام، اشتباه بود

نیوز مکس- رند پال سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور براندازی صدام، دیکتاتور سابق عراق را اشتباهی بزرگ خواند که ایران را دو برابر زمان پیش از جنگ عراق، قدرتمند کرد. وی همچنین هشدار داد هر گونه تلاش برای خلع بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت تنها به قدرت گرفتن داعش در این کشور کمک می‌کند.

جان کری: از هر زمان دیگر به توافق با ایران نزدیکتریم

وب‌سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا- جان کری وزیر خارجه آمریکا در جریان سخنرانی در کنفرانس ان‌پی‌تی گفت: می‌خواهم بدانید که کارهای سخت هنوز به اتمام نرسیده‌اند و برخی مسائل اساسی حل‌نشده باقی مانده‌اند. اما ما در واقع از همیشه به رسیدن به توافق جامع خوبی که دنبالش بوده‌ایم، نزدیکتریم.

گارد ملی آمریکا به بالتیمور فراخوانده شد

خبرگزاری فارس- شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا در حال حاضر صحنه زد و خورد شدید بین نیروهای امنیتی و معترضان به قتل نژادپرستانه یک جوان سیاه‌پوست است. معترضان در شهر بالتیمور در روزهای گذشته خواستار اجرای عدالت در پرونده فردی گری، جوان سیاه‌پوستی شده‌اند که در حادثه‌ای مشابه با چند مورد دیگر قربانی رفتار خشونت‌آمیز پلیس شد. فردی گری 19 آوریل، بعد از آن که افسران پلیس ستون فقرات وی را هنگام بازداشت شکستند، در اثر شدت جراحات وارده درگذشت. مراسم خاکسپاری این جوان سیاه‌پوست به زد و خورد شدید بین نیروهای پلیس و معترضان منجر شد.

کاخ سفید:‌ سیاست دولت در قبال گروگانگیری در حال بررسی مجدد است

خبرگزاری فارس- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به بررسی مجدد سیاست ضدباج این کشور در برابر تروریست‌ها پرداخت و با توجه به کشته شدن گروگان‌های آمریکایی به دست داعش گفت که نگرانی خانواده‌های آمریکایی از عاقبت عزیزانشان باعث شروع بررسی این سیاست شد. وی درباره زندانیان حاضر در بازداشتگاه‌های ایران نیز گفت جان کری در خصوص لزوم آزادی فوری جیسون رضائیان با ظریف صحبت کرده است.

کنگره آرای لازم برای سلب حق وتو از اوباما در طرح ضدایرانی را ندارد

خبرگزاری بلومبرگ- جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در محافل غیرعلنی گفته در صورتی که کنگره توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را تصویب نکند و اوباما این تصمیم کنگره را وتو کند قانونگذاران آمریکایی از آرای لازم برای سلب حق وتو از رئیس‌جمهور برخوردار نخواهند بود. اگر اوباما مصوبه کنگره در رد توافق را وتو کند، نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان 10 روز فرصت خواهند داشت که تعداد دو سوم آرا را که برای سلب حق وتو از رئیس‌جمهور لازم است، جمع‌آوری کنند.

کری: آینده یمن را باید خود یمنی‌ها تعیین کنند و نه خارجی‌ها

رادیو صدای آمریکا- جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که آینده یمن را باید خود یمنی‌ها رقم بزنند و نه طرف‌های خارجی. از ایران خواهم خواست که شیعیان مورد حمایت خود را به میز مذاکرات بازگرداند.

شرمن: تحریم، پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف نکرد

خبرگزاری فارس- وندی شرمن سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا با اعتراف به اینکه تحریم‌ها نتوانسته‌اند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنند، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی را عامل پیشرفت این برنامه در دوران تحریم‌ها دانست. او گفت: آنچه باعث توقف برنامه هسته‌ای ایران شد برنامه مشترک اقدام بود که اولین توافق با ایران و توافق موقت بود. این توافق موجب شد برنامه هسته ای ایران در جایی که بود متوقف شود.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هایمن:

فیسبوک صفحه فلسطینیان مخالف با تجاوز نظامی به یمن را بست

وبگاه خبری الوطن فلسطین- محمد السمهوری یکی از عوامل صفحه اینترنتی فلسطینیان مخالف با تجاوز نظامی به یمن اعلام کرد فیسبوک دوشنبه صفحه ویژه این گروه را بدون هیچ هشدار قبلی بسته است. تعدادی از فلسطینیانی که مخالف حمله عربستان به یمن بودند دو هفته پیش صفحه فلسطینیان حامی یمن را راه اندازی کردند و این صفحه اینترنتی با استقبال گسترده روبرو شد.

پاسخ انصارالله به شروط هادی برای ازسرگیری مذاکرات

خبرگزاری آناتولی- محمد البخیتی از رهبران جنبش انصارالله یمن و از اعضای دفتر سیاسی این جنبش، با شروط مطرح شده از سوی ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی این کشور برای مذاکره مخالفت کرد و گفت: هیچ احدی از سوی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن نمی‌تواند برای ازسرگیری گفت‌وگوها شرط تعیین کند. ما از تمام گروه‌های سیاسی می‌خواهیم که به میز گفت‌وگو بازگردند و تحت نظارت سازمان ملل این روند را ادامه دهند اما گفت‌وها به بازگشت فرستاده سازمان ملل به یمن به عنوان میانجیگر باز می‌گردد.

جنگنده‌های سعودی دیوار صوتی در صعده را شکستند

شبکه المسیره وابسته به انصارالله- جنگنده‌های سعودی در تجاوز بامداد امروز خود به مناطق مختلف استان صعده در شمال یمن، دیوار صوتی را شکستند. جنگنده‌های سعودی این بار بر فراز مناطق رازح، الظاهر، حیدان و ساقین در استان صعده در شمال یمن به پرواز درآمدند و با بمباران شدید این مناطق، دیوار صوتی در این استان را شکستند.

تلاش عربستان برای گسترش دامنه تجاوز نظامی خود در یمن

روزنامه لبنانی الاخبار- از تحولات 2 روز گذشته یمن برداشت می‌شود، در راستای ادامه پیشروی انصار الله در محورهای مختلف و افزایش حملات هوایی علیه صنعا که برای اولین بار پس از اعلام عملیات طوفان قاطع صورت گرفت، عربستان سعودی درپی کسب پیروزی نظامی است تا از آن به عنوان برگ برنده‌ای در مذاکرات استفاده کند. روز گذشته شاهد اعلام حمایت امارات از تجاوز عربستان علیه یمن بودیم. ریاض یاسین، وزیر خارجه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن نیز پیشنهاد صالح مبنی بر گفت‌وگو و مذاکره را رد و تصریح کرد که احساس می‌شود، نیاز به اقدام نظامی زمینی در یمن وجود دارد، چون 70 درصد یمن در کنترل و سیطره انصار الله و نیروهای صالح نیست.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هافلسطین:

گذرگاه رفح پس از 55 روز تعطیلی بازگشایی می‌شود

روزنامه الرساله- یک مقام فلسطینی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت خود با بازگشایی دو یا سه روز در هفته گذرگاه رفح را به طرف مصری اعلام کرده است. وی گفت: عباس در تلاش است پس از بازگشایی چند روز در هفته گذرگاه رفح، به توافق جدید و فراگیری برای اداره این گذرگاه با حماس دست یابد. گذرگاه رفح برای آخرین بار در اوایل ماه گذشته (مارس) باز شد و اکنون نزدیک به 55 روز است که بسته شده است.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هایونان:

سیپراس از احتمال برگزاری همه‌پرسی درباره ادامه برنامه‌های ریاضتی یونان خبر داد

شبکه تلویزیونی فاز یونان- به دنبال مشکلات در ادامه پرداخت کمک مالی اروپا به یونان، الکسیس سیپراس نخست‌وزیر این کشور گفت در صورتی که وام‌دهندگان شرایط سختی بگذارند، امکان برگزاری همه‌پرسی درباره تعامل با اروپا و ادامه برنامه ریاضت اقتصادی وجود دارد. وی در عین حال گفت که در صورتی که اتفاق‌نظر درباره آینده کشور وجود داشته باشد، نیازی به برگزاری همه‌پرسی نخواهد بود. زمستان گذشته، وزرای اقتصادی اتحادیه اروپا تا آخر ماه ژوئن (10 تیر) به یونان فرصت دادند که درباره چگونگی ادامه اصلاحات اقتصادی مدنظر اتحادیه، با اروپا به توافق برسند. یونان و دیگر کشورهای عضو حوزه یورو، پول مشترک دارند و در صورت سقوط اقتصاد این کشور، اروپا متضرر خواهد شد.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هافرانسه:

دفتر نخست‌وزیری فرانسه خواستار کاهش هزینه وزارتخانه‌های این کشور شد

روزنامه فرانسوی فیگارو- در ادامه اوضاع نابسامان اقتصادی در فرانسه، دفتر نخست‌وزیری فرانسه با ارسال نامه‌ای به اکثریت قریب به اتفاق وزارتخانه‌های فرانسه، خواستار کاهش هزینه‌های آن‌ها در راستای صرفه‌جویی در بودجه سال آینده شد. این نامه طی پایان هفته گذشته تقریبا به تمامی وزارتخانه‌های این کشور به جز وزارت دفاع که برنامه و شرایط خاصی دارد، ارسال شده است. همچنین در نامه‌های ارسالی به وزارتخانه‌هایی نظیر دادگستری درخواستی برای کاهش هزینه‌ها در بخش تقویت مبارزه با تروریسم صورت نگرفته است.

فرانسه منابع کافی برای مقابله با تهدیدهای شبکه‌های تکفیری را ندارد

روزنامه فرانسوی فیگارو- اریک سیوتی رئیس کمیسیون تحقیق پارلمان فرانسه در خصوص نظارت بر شبکه‌ها و عناصر تکفیری در اظهاراتی اعلام کرد: کاملا بدیهی است که فرانسه امروز منابع کافی برای مقابله با تهدیدهای تروریستی را ندارد. سرویس‌های ما برای نظارت بر 40 تا 50 نفر که به افغانستان یا پاکستان رفته‌ بودند، بسیج شده‌ بودند، اما امروز حدود 1500 نفر وجود دارند که عضو گروه‌ها و شبکه‌های تکفیری سوریه و عراق هستند و حدود 3 هزار نفر نیز در اینترنت اقدام به انتشار پیام‌های کم‌ و بیش خطرناک می‌کنند. از زمان وقوع حملات ژانویه گذشته پاریس، تمامی سرویس‌ها و دستگاه‌های فرانسه بسیج شده‌ و طرح آماده‌باش امنیتی بمنظور مقابله با تهدیدهای تروریستی در این کشور برقرار است. فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هالبنان:

گشت زنی هواپیماهای جاسوسی صهیونیستی در آسمان بیروت

تلویزیون المنار- منابع خبری لبنان از نقض حریم هوایی این کشور و گشت زنی چند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان بیروت در ارتفاع متوسط خبر دادند. دولت لبنان، جنبش مقاومت حزبالله و نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در این کشور موسوم به یونیفل، بارها پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان را محکوم و اعلام کردهاند که این اقدام رژیم مذکور نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت و نقض حاکمیت لبنان محسوب میشود ولی نقض حریم هوایی این کشور توسط پهپادهای اسرائیلی همچنان ادامه دارد.

اسرائیل می‌خواهد مواضع حزب‌الله در قلمون را نابود کند

پایگاه خبری دبکا- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب مناطقی در نزدیکی مرز سوریه را هدف حمله قرار دادند. این رژیم صبح دوشنبه بار دیگر منطقه قلمون در مرز لبنان و سوریه را بمباران کرد. پایگاه خبری دبکا در این خصوص نوشت: این اتفاقات احتمالا شروع یک رشته عملیات جنگی سیستماتیک اسرائیل برای از بین بردن پایگاه‌های نظامی سوریه-حزب‌الله در کوه‌های قلمون است که شامل انبار و سکوهای پرتاب است که احتمال می‌رود برای شلیک موشک‌های دوربرد از خاک سوریه به داخل اراضی اشغالی مورد استفاده قرار بگیرد. دبکا سه هدف برای اقدام رژیم صهیونیستی برشمرد: ظرفیت‌های ارتش سوریه و حمله به قلب دولت اسد، کمک به مخالفان سوری به ویژه جبهه النصره و ممانعت از تبدیل شدن کوه‌های قلمون به مهمترین پایگاه حزب‌الله برای حمله به اسرائیل.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاسوریه:

ائتلاف ملی سوریه در رایزنی‌های آتی طرف‌های سوری شرکت می‌کند

وبگاه خبری النشره- گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه که از معارضان دولت این کشور است اعلام کرد که قصد دارد در نشست‌های آینده طرف‌های سوری شرکت کند. قرار است این نشست‌ها اوایل ماه آینده میلادی برگزار شود.

عربستان پیش از ژنو-3 نشستی درباره سوریه در ریاض برگزار می‌کند

روزنامه عربستانی الحیات- عربستان می‌خواهد پیش از برگزاری نشست ژنو-3 نشستی در ریاض برای معارضان سوری برگزار کند. این نشست پیش از رایزنی‌های استفان دمستورا فرستاده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه در ژنو، خواهد بود. قرار است هفته جاری دیدارهای جداگانه‌ای میان نمایندگان هیأت هماهنگی سوریه و مسئولان غربی و مسئولان فرانسوی، بریتانیایی و آمریکایی درباره پرونده بحران سوریه صورت بگیرد.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاانگلیس:

رقابت شانه به شانه احزاب محافظه‌کار و کارگر انگلیس در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی

خبرگزاری‌های انگلیسی- بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، حزب محافظه‌کار که همان حزب حاکم این کشور است در رقابتی شانه به شانه با حزب کارگر برای کسب کرسی‌های بیشتر در انتخابات پارلمانی است. نتایج نظرسنجی‌ها در انگلیس و اسکاتلند از پیشتازی حزب دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و هم‌چنین افزایش محبوبیت حزب ملی اسکاتلند در میان مردم این کشور حکایت دارد. آخرین نظرسنجی روزنامه تلگراف اما آماری متفاوت ارائه داد. بر اساس نظرسنجی تلگراف حزب کارگر با کسب یک امتیاز از محافظه‌کاران پیش افتاده است. تلگراف اعلام کرد کارگرها با کسب 34 درصد و محافظه‌کاران با کسب 33 درصد آرا تا کنون پیشتاز هستند.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاعراق:

در صورت تهدید کربلا، صحرای الانبار را به گورستان تکفیری‌ها تبدیل می‌کنیم

پایگاه خبری السومریه نیوز- حامد صاحب الکربلائی رئیس سازمان بدر در کربلا، گفت که اگر تکفیری‌های داعش تلاش کنند وارد کربلا شوند، صحرای الانبار را به گورهای جمعی آنها تبدیل خواهیم کرد. وی گفت: خطر داعش از کربلا، 180 تا 200 کیلومتر فاصله دارد. اگر تکفیری‌ها به نزدیک شدن به کربلا بیاندیشند، صحرای الانبار به گورهای جمعی آنها تبدیل خواهد شد. الکربلائی افزود: هنگ‌های آموزش دیده و کاملاً مسلح شاخه نظامی سازمان بدر در موضع حمله قرار دارند و نه دفاع. لذا برای مقابله با داعش در تمامی این مناطق با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی کشور، آماده‌اند.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاعربستان:

بررسی نقش رسانه‌های عربی در تحریف حقایق تجاوز عربستان به یمن

پایگاه خبری لبنانی العهد- رسانه‌های عربی به ویژه رسانه‌های وابسته به شیوخ عرب حوزه خلیج فارس در تجاوز رژیم سعودی علیه یمن نقش بسیار مهمی در تحریف حقایق و گمراه سازی افکار عمومی ایفا کردند. گمراه سازی رسانه‌ای در جنگ علیه یمن در دو شبکه العربیه عربستان سعودی و الجزیره قطر نمود پیدا می‌کرد. این دو شبکه تلاش کردند، اینگونه جلوه دهند که طوفان قاطعیت عملیات مشترکی بین تمام کشورهای عربی علیه گروه خرابکار کوچکی در یمن است.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاروسیه:

در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اصلاحات صورت گیرد

خبرگزاری تاس- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از تلاش‌های مسکو جهت ایجاد تغییر در ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد و ورود اعضای جدید به آن خبر داد. لاوروف گفت قدرت‌های جدید اقتصادی و سیاسی در سال های گذشته شکل گرفته‌اند که می‌توان به هند، برزیل و آفریقای جنوبی اشاره کرد. این کشورها گزینه‌های خوبی برای عضویت در شورای امنیت هستند.

اختلال در صادرات نفت روسیه به اروپا

راشاتودی- شرکت ترنسنفت روسیه اعلام کرد به دلیل بروز نشتی در یکی از خطوط لوله انتقال نفت روسیه به اروپا، صادرات نفت این کشور به مناطق مختلف اروپا با مشکل مواجه شده است. ترنسنفت تأکید کرد که کمبود نفت صادراتی به اروپا در ماه جاری را طی ماه آینده جبران خواهد کرد.

کربلا تهدید شود، الانبار را گورستان تکفیری‌ها می‌کنیم/ بیرون آمدن واشنگتن از فکر تغییر حکومت در ایران/ ایران یکی از بهترین ارتش‌های جهان را دارد/ بالتیمور به فرگوسنی دیگر برای آمریکا تبدیل شده است/ تغییر سیاست ضدباج واشنگتن در مقابل تروریست‌ها/ پس از توافق هسته‌ای، فردو سایت تحقیق و توسعه هم نخواهد بود/ برنامه هسته‌ای ایران را مذاکرات متوقف کرد، نه تحریم‌هاآلمان:

جلوگیری از اهتزاز پرچم اسرائیل در بازی جام باشگاه‌های آلمان

آسوشیتدپرس- 2 تیم دسته 2 آلمان در برلین در حال بازی بودند که تماشاگران به نشانه حمایت از آموگ کوهن بازیکن صهیونیست پرچم این رژیم را به اهتزاز درآوردند. پلیس با تفسیر این کار به عنوان یک بیانیه سیاسی غیرقانونی، این پرچم را پایین کشید. پس از این ماجرا، پلیس بیانیه داد و ضمن عذرخواهی، اعلام کرد که اشتباه شده و وظیفه پلیس، حمایت از آزادی بیان است.

آرشیو اخبار هفته گذشته:

خلاصه اخبار جمعه


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • گیلانی ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    خاک بر سر المان تا ابد یکی از بردگان اسراییل باقی خواهد ماند
  • مهدي ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    كشور ما ومسئولان ما مردم ما با سعي كنند از ذاخاير خدادادي در جهت رشد علم و پيوندش با صنعت استفاده نمايند و هم وغم خود را 1) در موليد بخش شيعه نشين 2) مديريت منابع آبي 3) پيوند علم با صنعت و صادرات محصولات صنعتي 4)فرهنگ سازي ايراني اسلامي در تمام زمينه ها 5) ارتقا مباحث امنيتي دفاعي ورشد در اين زمينه چه از حيث علمي چه از حيث تعداد نيروي ورزيده اقدام نمايد
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    فردو اونی که در زیر زمین هست با هیچ موشکی از بین نمیرود با دستان خودمون از بین میبریم؟! خب این چه کاریه نظنز خیلی راحت میتونند بمباران کنند و تشعشعات هسته ای هم داشته باشد
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    به جای شرط و شروط همین الان انبار را را گورستان داعشی ها کنید چرا منتظر تهدید آنهایید؟
  • مرتضی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    پیشنهاد مونیز به شهردار قم:جهت ساماندهی و جلوگیری از معضلات ترافیکی و زیست محیطی ، کلیه کارگاه های سوهان پزی به فردو منتقل شود!!!!!!!!!!!!!!
  • مجاهد ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    جناب ناشناس: الان داعش تو الانبازداخل مردم قرار داره کسی تو صحرای الانبار نیست که داغونش کنن. لذا اونا باید برای حمله 200 کیلو متر اردو کشی کنن بیان تو صحرا به طرف کربلا تا بشه درگیر شد الی آخر.. پس فقط تهدید نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس