آمریکا امیدوار است که ظرف مدت 10 تا 15 سال دولتی در ایران روی کار بیاید که به جنبه‌های تهدید آمیز انرژی هسته‌ای کاری نداشته باشد.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

به نظر می‌رسد آمریکا آماده یک عقب‌نشینی دیگر در برابر ایران است

به گزارش پایگاه بیزینس اینسایدر، چارچوب توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 5+1 در حال شکل‌گیری است. طبق خبرها، ایران اجازه خواهد داشت تا 6500 از سانتریفیوژهای خود را در اختیار داشته باشد. این بدان معنا است که ایران با این تعداد سانتریفیوژ قادر خواهد بود بین شش ماه تا یک سال بمب اتمی بسازد. همچنین این تعداد سانتریفیوژ، 5500 سو بیش از تعدادی است که برای حداقل تحقیقات هسته‌ای نیاز است.

بنظر می‌رسد که آمریکا آماده یک عقب‌نشینی دیگر در برابر ایران است

همچنین، مقرر شده است که دوره این توافق 15 سال باشد و بعد از گذشت 10 سال برخی محدودیت‌ها برای غنی‌سازی اورانیوم در ایران برداشته خواهد شد. گفته می‌شود که آمریکا بدنبال دوره 20 ساله بوده‌ است که محدویت‌ها برای یک چهارم یا نیمی از این زمان همچنان پابرجا باشد.

چرا آمریکا این عقب‌نشینی را انجام می‌دهد؟ اگرچه بازه زمانی 10 تا 15 سال چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد، اما این توافق‌نامه برای یک دهه یا بیشتر میزان غنی‌سازی ایران را متوقف می‌کند و در این دوره آمریکا و هم‌پیمانان آن می‌توانند بازرسی‌های سخت‌گیرانه‌ای از تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده و پس از این بازه زمانی اگر ایران بخواهد فرآیند غنی‌سازی خود را توسعه دهد، آنها می‌توانند خود را برای اعمال تحریم‌های جدید آماده کنند.

دلیل دیگری نیز برای موافقت با این توافق‌نامه کوتاه‌مدت وجود دارد. به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، آمریکا علاقه بیشتری به توافق کوتاه‌مدت دارد تا برای ده سال دست و پای ایران را ببندد تا زمینه را برای تغییر قدرت در ایران آماده سازد.

به ادعای نویسنده این مقاله،نسل پایه‌گذار انقلاب دارند یکی یکی فوت می‌کنند. پس آمریکا بسیار امیدوار است که ظرف مدت 10 تا 15 سال ایران با تغییراتی مواجه شده و دولتی در این کشور روی کار بیاید که به جنبه‌های تهدید آمیز انرژی هسته‌ای کاری نداشته باشد. همچنین، مقامات آمریکایی امیدوارند که توافق‌نامه هسته‌ای به همراه ورود ایران به جریان اصلی بین‌الملل این کشور را به سوی مسیری واقع‌بینانه سوق دهد. اما تمامی این توجیهات یک نقطه مشترک دارد: همگی فرضیات بزرگی درباره آینده روابط ایران با آمریکا و بقیه دنیا مطرح می‌کنند.

این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم که پس از پایان مدت توافق‌نامه و درصورتی که این کشور بخواهد به مسیر قبل خود بازگردد، دنیا دیگر حوصله یک بحران هسته‌ای با ایران را داشته باشد. پس از گذشت 15 سال ایران می‌تواند ادعا کند که در رفع تحریم‌ها و حفظ توان هسته‌ای خود موفق بوده است. یا ازبین رفتن تحریم‌ها و وجود تمامی زیرساخت‌های هسته‌ای، رهبران جدید ایران در سال 2030 دیگر انگیزه‌ای برای توافق دوم ندارند.

نویسنده این مقاله در پایان نتیجه‌گیری می‌کند: توافق‌نامه کوتاه‌مدت نشان‌دهنده تفکر کوتاه مدت است که سنخیتی با چالش‌های تکثیر هسته‌ای ندارد. دولت‌ها در هر کشوری عمری بین چهار تا هشت سال دارند، اما تسلیحات هسته‌ای تا آخر عمر بشر باقی‌ خواهند ماند.


مخالفت آمریکا با فروش سامانه موشکی ضد بالستیک روسی به ایران

به گزارش پایگاه اسپوتنیک، به دنبال گزارشاتی مبنی بر موافقت روسیه برای فروش سامانه موشکی ضدبالستیک آتنی-2500 روسیه به ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور با این تصمیم کرملین مخالف است.

بنظر می‌رسد که آمریکا آماده یک عقب‌نشینی دیگر در برابر ایران است

ساکی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اگر گزارشات درباره عدم فروش سامانه اس-300 روسیه به ایران درست باشد ما از این مساله استقبال می‌کنیم. اما درباره فروش سامانه آنتی-2500 نگران هستیم.


مغایرت ادعاهای نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران با یافته‌های موساد

به گزارش پایگاه راشاتودی، نتانیاهو در جریان سخنرانی خود در سال 2012 در مجمع عمومی سازمان ملل از نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتمی سخن گفت. اما، اسناد جاسوسی تازه افشا شده نشان می‌دهند که سخنان وی با ارزیابی‌های اطلاعاتی موساد در تضاد است.

بنظر می‌رسد که آمریکا آماده یک عقب‌نشینی دیگر در برابر ایران است

نتانیاهو در سخنرانی خود گفت که ایران 70 درصد مسیر ساخت بمب اتمی را پیموده و اندکی دیگر، این کشور اولین بمب اتمی خود را خواهد ساخت. با این حال، اسناد افشا شده موساد نشان می‌دهند ایران با ساخت بمب اتمی فاصله‌ای بیش ار اینها داشته است. طبق اسنادی اطلاعاتی از سراسر جهان که به کمک واحد تحقیق شبکه الجزیره و روزنامه گاردین چاپ شده‌اند، موساد در اسناد خود تصدیق می‌‌کند که ایران فعالیتی را برای ساخت بمب اتمی انجام نداده است و به این مساله اذعان داشته است که ایران 100 کیلوگرم اورانیوم را به غنای 20 درصد رسانیده است.

در این سند آمده است: هرچند که ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده با غنای 5 درصد ذخیره کرده است و مقداری اورانیوم 20 درصد را نیز تولید کرده است، اما به نظر نمی‌رسد که توانایی تولید اورانیوم با غنای بالاتر را داشته باشد. ایران بخشی از اورانیوم 20 درصد خود را برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران مصرف کرده است. بنابراین ذخیره اورانیوم 20 درصدی ایران افزایش نداشته است.


4 تهدید ایران که عربستان را هراسان کرده است

به گزارش پایگاه نشنال اینترست، به رغم آنکه مقامات ایران همیشه خود را متعهد به وحدت اسلامی معرفی می‌کنند، اما دیدگاه آنها درباره عربستان سعودی به عنوان رقیب اصلی اهل تسنن خود آمیخته با سوء ظن و حس رقابت منطقه‌ای بوده است. مشکلات ایران و عربستان سابقه‌ای دیرینه دارد. مدت‌هاست که این دو کشور خود را رقبای ژئوپولتیک در منطقه می‌دانند. ایران همیشه مشغول صادر نمودن ایدئولوژی انقلابی شیعی خود به دیگر کشورها بوده است و عربستان نیز درگیر تقویت جنبش‌های ضدشیعی در نقاط مختلف جهان بوده است.

بنظر می‌رسد که آمریکا آماده یک عقب‌نشینی دیگر در برابر ایران است

زمانی که آمریکا صدام را در عراق سرنگون کرد در حقیقت راه را برای نفوذ ایران در عراق هموار کرد عربستان نیز تمامی تلاشی خود را برای پیشروی ایران انجام داد. در شرایط کنونی رقابت بین ایران و عربستان، این برداشت‌ها هستند که حائز اهمیت بوده و عکس‌العمل‌ها را شکل می‌دهند. اگرچه ایران نقش بسیار اندکی در تحولات یمن داشت، اما ریاض نقش این کشور را پررنگ می‌بیند. درحالی‌که عربستان سرگرم برنامه‌ریزی اقدام بعدی‌اش علیه ایران است، چهار توانمندی ایران هراسی را دل ریاض انداخته است.

نخست، توانمندی موشکی است. ایران بنابر اذعان وزیر دفاع ایران پس از آمریکا، روسیه و چین، چهارمین قدرت موشکی دنیا محسوب می‌شود. ممکن است که این گفته تنها یک ادعا باشد، اما ایران ذرادخانه‌های موشکی وسیعی در اختیار دارد. پس از جنگ ایران و عراق، تهران به سراغ توانمندی موشکی رفت تا بتواند به این طریق ضعف هوایی و کمبود تسلیحات راهبردی خود را جبران کند. این کشور به لطف مهندسی معکوس توانست با کمک چین، کره شمالی، سوریه و لیبی خط تولید موشکی خود را راه‌اندازی نماید. امروزه، تمامی بخش‌های منطقه اطراف ایران در سیطره موشکی ایران قرار دارند.

دوم، توان سایبری ایران است. طبق گزارشات، عربستان سعودی نخستین و اصلی‌ترین قربانی حمله سایبری ایران بود. در آگوست 2012، شرکت نفتی آرمکو عربستان مورد حمله سایبری وسیعی قرار گرفت که خسارات بسیاری به این شرکت زد. گفته می‌شود که ایران این حمله را به تلافی حمله آمریکا یا رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی خود انجام داده است. در دهه اخیر، توانمندی‌های سایبری تهاجمی ایران به شکل فزاینده‌ای گسترش یافته است و سربازان سایبری را به یکی از تسلیحات کلیدی جمهوری اسلامی مبدل کرده است. به احتمال فراوان، ایرانیها جزو 5 قدرت برتر سایبری در جهان هستند.

سومین توانمندی ایران گروه‌های نیابتی است. ایران یک هم‌پیمان غیرقابل جایگزین به نام حزب‌الله لبنان دارد. فایده حزب‌الله برای ایران در ورای مرزهای لبنان بوده است. هویت عربی حزب‌الله امکان دسترسی تهران به جهان عرب را فراهم می‌سازد، امکانی که بخودی خود میسر نمی‌شد. از سویی دیگر، جنبش حماس، گروه نیابتی دیگر ایران است که نسبت به حزب‌الله از وفاداری کمتری برخوردار است. هویت عربی حزب‌الله به ایران در بیان دیدگاه‌های خود برای دنیای عرب کمک شایانی کرده است. حتی می‌توان گفت که حزب‌الله ابزار روابط عمومی ایران علیه ریاض می‌باشد.

توانمندی دریایی در مرحله چهارم قرار می‌گیرد. ایران بارها تهدید به بستن تنگه هرمز کرده است. بی شک با این اقدام، ایران نیز صدمه زیادی می‌خورد چراکه بخش اعظمی از درآمد ایران از طریق صادرات نفت است. اما در موقعیت بحرانی، ایران هم انگیزه و هم توان انجام این کار را دارد.

ایران موشک‌های ضدکشتی از قبیل موشک خلیج‌فارس، مین، زیردریایی‌های میدجت، و قایق‌های دارای قابلیت شلیک اژدر در اختیار دارد که می‌تواند در تنگه هرمز اختلال یجاد نماید.


آفریقای جنوبی تحت فشار آمریکا عوامل ایران را زیر نظر داشته است

به گزارش روزنامه گاردین، جنگ مخفی آمریکا با ایران در سراسر دنیا ادامه دارد و حتی پای کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی نیز به میان کشیده شده است. مطابق اسناد افشا شده، آمریکا به تلاش‌های خود برای افزایش فشارها و محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران افزایش داده و مانع دسترسی ایران به منابع معدنی در آفریقا شده است.

توافق‌نامه جدید 15 ساله بوده و بعد از 10 سال برخی محدودیت‌ها برداشته خواهد شد/ آمریکا باید 10 سال ایران را محدود کند تا نسل اول انقلاب از دنیا بروند/

این اسناد مرتباً بر این مساله تاکید می‌کنند که آژانس اطلاعات ملی آفریقا ایران را تهدیدی برای کشور نمی‌دانند و تصریح می‌کنند که هیچ‌گونه اقدامی در جهت تحریک مسلمانان شیعه انجام داده است. با این حال، این آژانس توان بسیاری را مصروف تحت نظارت قرار دادن ایران کرده است.

آفریقای جنوبی تحت فشار آمریکا مجبور به کنترل عوامل ایران شده است. این کشور به عنوان عضو مهم جنبش عدم تعهد خود را بین ارتباط با ایران و خواسته‌های آمریکا و هم‌پیمانانش می‌بیند. در گزارش 28 صفحه‌ای که توسط آفریقای جنوبی درباره هر شخص ایرانی تبار ساکن آفریقای جنوبی تهیه شده است اطلاعاتی از قبیل سن، وضعیت تاهل، افرادی که آنها ملاقات کرده‌اند، شماره ماشین، شماره موبایل، ورود به کشور و مسافرت به کشورهای دیگر، مشاغل آنها، و سرگرمی شخصی این افراد آورده شده است.

برخی از افراد مشکوک ایرانی که به گفته آمریکا تعداد آنها در سراسر جهان به 30000 نفر می‌رسد در سفارت ایران در آفریقای جنوبی کار می‌کنند. برخی دیگر از این افراد مشکوک روزنامه‌نگاران و تجاری هستند که به کار صادرات فرش مشغول هستند. در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که تمامی افراد سفارت ایران در پروترویا حتی رانندگان و نظافت‌چیان سفارت نیز تحت کنترل شدید بوده‌اند.


بهار ایرانی: چطور جوانان ایرانی بدنبال ایجاد اصلاحات به شیوه‌ای جدید هستند

پایگاه هافینگتون پست در گزارشی مغرضانه به ارائه تصویری مخدوش از جوانان ولایت‌مدار ایران اسلامی پرداخته و ‌می‌نویسد: ایران دو چهره دارد. یک چهره آن افراد دارای تعصبات ایدئولوژیک هستند که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. چهره دوم این کشور افراد جوانی هستند که از حکومت اسلامی ناراضی هستند. این دو گروه برای دو دهه است که در کنار هم زندگی کرده‌اند. بسیاری در غرب امیدوارند که روزی گروه دوم شورش کرده و نظامی اسلامی را سرنگون کند. اما چهره سومی نیز وجود دارد که می‌تواند این معادله را برهم بزند.

توافق‌نامه جدید 15 ساله بوده و بعد از 10 سال برخی محدودیت‌ها برداشته خواهد شد/ آمریکا باید 10 سال ایران را محدود کند تا نسل اول انقلاب از دنیا بروند/

چهره سوم اواخر نوامبر در زمان تشیع جنازه خواننده جوان ایرانی رخ داد که به علت سرطان دار فانی را وداع گفت. چند پیام کوتاه در وایبر ده‌ها هزار نفر را به خیابان‌ها کشانید. این افراد در شهرهای مختلف تجمع کردند. نظام اسلامی این میزان جمعیت را پس از اغتشاشات سال 2009 بخود ندیده بود. در این تجمع افراد بر خلاف رسوم دینی که در زمان فوت افراد قرآن قرائت می‌شود به خواندن شعر پرداختند. زمانی که حکومت خیل عظیم مردم را دید تنها ایستاد و تماشا کرد.

با در نظر گرفتن اینکه دو سوم جمعیت 78 میلیونی ایران پس از انقلاب بدنیا آمدند، این نیرو اساساً جوان است. اکثریت این افراد تحصیلات دانشگاهی داشته و آشنا به اینترنت هستند.

نویسنده این مقاله در ادامه چهره نادرستی از جوانان ایرانی نشان می‌دهد: با این حال، اصرار تندروانه نظام به حفظ شعائر دینی باعث ناراحتی و سرخوردگی جوانان شده است. از این رو، زنان ایرانی به نشانه اعتراض پوشش خود را بیشتر نزدیک به سبک‌های جدید کرده‌اند و مردان و زنان با آزادی بیشتری در ملأ عام با هم معاشرت می‌کنند. حضور ده‌ها هزار نفری مردم در این مراسم خاک‌سپاری نشان داد که جنبش جوان هنوز زنده است و هنوز می‌تواند تغییراتی را بوجود آورد.


ایران یک میلیارد دلار اسکناس را به صورت قاچاقی وارد کشور کرد

به گزارش رویترز، ایران برای دور زدن تحریم‌ها حداقل یک میلیارد دلار را به داخل کشور به صورت قاچاقی وارد کرده است.

توافق‌نامه جدید 15 ساله بوده و بعد از 10 سال برخی محدودیت‌ها برداشته خواهد شد/ آمریکا باید 10 سال ایران را محدود کند تا نسل اول انقلاب از دنیا بروند/

تحریم‌های غرب باعث شده است تا ارتباط ایران با سیستم بانکی جهانی قطع شده و دسترسی این کشور به دلارهای مورد نیاز برای عملیات‌های بانکی بین‌المللی را دشوار نماید. در ماه دسامبر وزارت خرانه‌داری آمریکا گفت که ایران صدها میلیون دلار از طریق شرکت‌های خود به دست آورده است. در گزارشات اخیر آمده است که دولت با کمک بانک مرکزی حداقل یک میلیارد دلار را به داخل کشور قاچاق کرده است. به گفته مقامات غربی و ایرانی که نخواستند نامشان فاش شود، ایران از ماه مارس سال گذشته این اقدمات را شروع کرده است. این مبالغ از طریق پروازهای ترکیه یا دوبی و یا از طریق مرز ایران-عراق وارد کشور شده‌اند. قبل از آنکه پول به دست ایران برسد، دلارها در اختیار سرافان یا شرکت‌های ایرانی در دوبی، امارات و عراق قرار گرفتند.

شرکت‌های وابسته به نهادهای دولتی ایران این دلارها را از امارات و دوبی خریداری و در چمدان‌هایی به داخل کشور حمل می‌کنند و در ازای آن درهم یا نفت دریافت می‌کنند. گفته می‌شود که تقریباً 500 میلیون دلار از این مبلغ به صورت نقدی از طریق مرز عراق وارد ایران شده است. به گفته مشاور مالی دولت عراق، این کشور منبع اصلی تامین ارز ایران بوده است. از این رو، دولت عراق محدویت‌هایی را برای فروش ارز به بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی این کشور وضع کرد تا بتواند جریان انتقال دلار به ایران را کنترل نماید.

مقامات غربی ادعا می‌کنند که 500 میلیون دلار مابقی نیز از طریق دو شرکت ایرانی در دوبی با نام‌های شرکت تجاری سیما و شرکت تجاری بل‌فست انجام شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    مشرق دوست دارم چون همیشه متفاوتی
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    موضع‌گیری بی‌سابقه مقامات آمریکا و رژیم اسرائیل علیه یکدیگر
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    لطفا چاپ کن این چیزی که تو جامعه می بینیم با اون چیزی که زیر پوست جامعه هست متفاوته
  • مجید ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    انقد بدم میاد دشمن دلش خوشه به جوان های ما من خودم بیست سالمه از همین جوان ها بودم اما هیئت امام حسین تغییرم داد اگه میخواید جوان های خودمون درست بشن امام حسین رو معرفی کنید بهشون بکشونیدشون به هیئت
  • سید ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اینها هیچگاه جوانان این مرز و بوم را نخواهند شناخت، همین امروز در این مملکت هزاران هزار باکری، همت، خرازی، شیرودی، جهان آرا، کشوری، چمران و الی ما شاء الله وجود دارد که تمامی هستیشان را برای دفاع از انقلاب و امامشان کف دستشان می گذارند... و همینها هستند که ان شاء الله به زودی ریشه صهیونیسم و ایادی آن را در زیر پرچم آقا امام زمان تا ابد از جا برخواهند کند. خدا نورش را کامل می کند اگرچه مشرکان نخواهند...
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اینها کور خوندن و نمیدونن که نسل دوم و سوم بودن که انرژی هسته ای رو درست کردن
  • مهدی از قم ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    واقعا چه برداشت های ابکی از ایران دارند.اون نسل اول که این ها منتظر مرگش هستند اتفاقا بیشترشون به خاطر کهولت سن و محافظه کاری که معلول این سن و سال است از ایدئولوژی انقلابی خسته شدند و وا دادند و افرادی که دغدغه نظام سازی اسلامی دارند از نسل های بعدی و تازه نفس هستند.در مراسم خاک سپاری پاشای چند نفر شرکت کردند؟؟؟من با خیلی از این افراد صحبت کردم همه میگفتند رفتیم ببینیم چه خبر است و تنوعی داشته یاشیم و خیلی دلیل های دیگه که اصلا سیاسی یا ایدئولوژیک نبود.اصلا بیشتر این ادم ها معنی این حرف ها را نمیدونند.بعد هم اگر این ها دوست دارند سرمایه اجتماعی رهبری را ببینند به 9دی و 22بهمن و...نگاه کنند.خداوکیلی کدوم کشوری در دنیا میتونه فتنه را با بسیج مردمی از بین ببرد.همچین چیزی در رنکینگ ها امنیتی دنیا بی نظیر است.من سی سالمه از وقتی یادم هست این ها جور صحبت میکردند که قرار نظام چند ماه دیگه از هم بپاشه
  • دارا ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    مرحله اول حتی اگر نسل اول انقلاب هم نباشد نسل دومی ها و ما نسل سومی ها و حتی در آینده نسل چهارمی ها جای آنان را حتی بشکلی بهتر پر خواهیم کرد. یعنی اینکه نسل اول انقلاب را هم که همه از اول نمی شناختند بلکه اکثرشان دوره جوانیشان در زمان قبل از انقلاب بود. بنظرم نیمه دوم تحلیل تا حدودی با اغراقه. اول اینکه برای شناخت قدرت موشکی ما به رنکینگ بین المللی آن مراجعه کنید و می بینید که ما چهارم نیستیم ولی جز قدرتها محسوب می شویم. دوم در بحث قدرت سایبری ما در جایگاه فاخری هستیم و توان دفاع سایبری بالایی داریم ولی هیچ مبنای دقیقی برای آن وجود ندارد. قدرت دریایی ما یک مسئله چند ده ساله است و طرح اژدر نیروی دریایی و نیروی هوایی برای حفظ اقتصاد ایران در دوران جنگ نشان دهنده آن است که البته بستن تنگه هرمز هم از همان موقع ها حرفش بوده و امروز هم جنبه رسانه ای دارد.
  • مجید ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اره جان سرش با اون غلط املاییاش
  • محسن ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    الله اکبر خامنه‌ای رهبر مرگ بر امریکا مرگ بر رسانه‌های امریکایی
  • مهدی ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    ایران ،تو روز های سختی در پیش داری یا تیکه تیکه میشی یا سربالا رو به جلو میری ..... راه سوی وجود نداره
  • قادر ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    من به عنوان یک حزب اللهی و دوستانم به همراه همسرانشون در مراسم مرتضی بودیم چه ربطی داره ؟ من هم آقا رو قبول دارم هم نظام اگه بچه ها آقا رو قبول نداشتن چهلم مرتضی با وجود اعلام خانواده مرتضی پاشایی که هوادار نظام اند حضور پیدا نمی کردند . سبک مرتضی پاپ بود و طرفداراش از شمال تهران بیشترند به طبع پوشش متفاوت است از جنوب تهران .
  • مهدی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    ایران دو چهره دارد. یک چهره آن افراد دارای تعصبات ایدئولوژیک هستند که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. چهره دوم این کشور افراد جوانی هستند که از حکومت اسلامی ناراضی هستند. این دو گروه برای دو دهه است که در کنار هم زندگی کرده‌اند. بسیاری در غرب امیدوارند که روزی گروه دوم شورش کرده و نظامی اسلامی را سرنگون کند. اما چهره سومی نیز وجود دارد که می‌تواند این معادله را برهم بزند. حکومتیان جمهوری اسلامی به نظر من گرفتار در هیاهو های منطقه ای و غوغا سالاری رسانه ای غرب در ماجرای هسته ای هستند وای از آن روزی که این موضوع فقط و فقط یک بازی فریب در داخل برایمان باشد....... در تئوری های جدید جامعه شناسی سهم بسازیی را برای قدرت رسانه ای که اکنون فراگیر شده است در نظر میگیرند بلاشک نمیتوان از تاثیر رسانه ها برا ذهن و جهت گیری ها در این دوره چشم پوشی کرد اما متاسفانه اغلب بودجه ی مملکتی مان در بخش نظامی (موشکی در داخل و جنگ های نیابتی در منطقه) و در بخش هسته ای خرج میشود این کار ناپسند نیست!!!!! اما با رویکرد های جدید مدیریتی(مثلا با اصلاح نظام مالیاتی کشور ) و با کوتاه کردن دست عاغازاده های و اختلاس چیان حرام خوار که البته سهمشان در چاپیدن جیب ملت کم نیست میتوان بودجه در بخش فرهنگ و آموزش و پرورش را تا حدود چشم گیری افزایش داد!!!! در این میان اما اما هیچ کسی حواسش به قدرت رسانه و آموزش و پرورش طراز نظام بر حق جمهوری اسلامی در تربیت انسان نیست کسی حواسش نیست که در این مملکت اغلب افراد نسل جدید اغلب یک دیپلم دارند و برای این موضوع دوازده سال از دوران کودکی تا پایان نوجوانیشان را در نظام آموزش و پرورش این مملکت گذرانده است اما باز هم نتیجه اش در اغلب موارد میشود انسانی که بهترین ساعت های زندگی اش را در کنار رسانه ها و شبکه های اجتماعی سر میکند..... هیچ کس در این حکومت به اسلامی(!!!) در دفاع از بودجه ی آموزش و پرورش که توان بالقوه ای در تربیت انسان تراز اسلامی دارد حرکتی نمیکند, که اگر هم فعالیتی انجام دهد از طرف عاغایون چسبیده به میز متهم به شکم پرستی میشود. امان از این بی تدبیری هایتان حواستان باشد که اگر کودکانتان را تربیت و جامعه سازی نکنید این کار را با کمک رسانه ها برایتان انجام خواهند داد.....
  • فلانی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    متاسفانه این قسمت از گزارش هافینگتون پست درست است "زنان ایرانی به نشانه اعتراض پوشش خود را بیشتر نزدیک به سبک‌های جدید کرده‌اند و مردان و زنان با آزادی بیشتری در ملأ عام با هم معاشرت می‌کنند. " ، به خدا انسا که بیرون میره و اوضاع رو میبینه ، غمگین میشه و خون دل میخوره و همش باید سرش پایین باشه ، از ترس آبرو نمی تونه امر به معروف و نهی از منکر کنه چرا که میترسه با واکنش تند و زننده طرف در ملا عام مواجه بشه ، فساد اخلاقی هم که بین جوونها هر روز بیشتر میشه اونم در کشوری که مرکز جهان تشیع هست...نمی دونم چی بگم...کمی سرافکنده از کشورم در این وضع هستم...یعنی بعد از انقلاب نتونستن اون طور که باید نسل جدید رو در محیطی علمی و منطقی و به دور از تعصب با آموزه های اصیل اسلام آشنا کنن....بعضی وقتها با خودم فکر میکنم امام عصر چه طور میتونه این افراد رو توجیه کنه در صورتی که قسمت عمده اش به عهده ما بوده که اغفال کردیم....یا صاحب الزمان
  • حزب الله سایبری ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    مشرق کیف میکنم این تجزیه وتحلیلات رو میخونم و میبینم نه مثل سایت ع.ا فقط بلده فتنه و هم همه درست کنه
  • مهدی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    این ها کور خوندن، ما نسل اولی ها تصمیم داریم حداقل 120 سال عمر کنیم. فکر کنم خودشان تو 10 تا 20 سال دیگه اصلا وجود خارجی نداشته باشند و ایالت هایشان تجزیه خواهد شد و دیگر کشوری به نام آمریکا بر روی نقشه جهان نخواهیم داشت.
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    چقدر ذلیلانه منتظر نابودی ایرانیان نشسته اید . رسانه های بیگانه اگر واقعبین باشند حضور جوانان ایرانی را در راهپیمایی های 22 بهمن هم ببینند همان افرادی که در تشیع جنازه جوان خواننده بودند به همراه هزاران نفر دیگر در راهپیمایی حضور داشتند. واقعا مردم ایران چه خاری در چشمان شما شده اند! تشیع جنازه پاشایی یعنی ایرانیان همدیگر را دوست دارند به هم احترام میگذارند مثل شما امریکایی ها نیستند که پدر و مادرشان که میمیرد تا یکسال بعدش خبر ندارید! مطلب دیگر ما ایرانیان ریشه در اعماق تاریخ داریم زمانی که شما در عدم بودید یعنی تاریخ نشان داده ایرانیان ماندگارند و خواهی دید تا ده سال دیگر نظام ما میماند و اسرائیل نمی ماند!
  • ناشناس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    به لطف خداوند نسل سوم انقلاب از نسل اول انقلابی تر و آگاهتر است و دشمنان ایران آرزوی براندازی نظام را باید به گور ببرند .
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    خطاب به پایگاه هافینگتون پست:هنوز مونده تا جوانان ایرانیو بشناسی
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    اوضاع خیلی خرابه...
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    آمریکا شصت سال است ایران را محدود کرده و هر اقدامی که توانسته انجام داده . دیگر کاری ازش بر نمی آید این است خصلت استکبار . نسل اول و دوم ندارد همه ایرانیان در برابر ظلم و بی عدالتی قیام می کنند امریکا این را خوب می داند .
  • ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    آمریکا باید 10 سال ایران را محدود کند تا نسل اول انقلاب از دنیا بروند 1. خداوند کسانی را که برای خداوند متعال کار می کنند یاری می کند 2. خود آمریکا همین الان از درون نابود شده و جوانانش تا 10 سال آینده آمریکا را تغییر خواهند داد. 3. ما نسل های بعدی شاید اکنون در میدان نباشیم اما خداوند به ما کمک خواهد کرد و ما ذخایر انقلاب خمینی کبیر خواهیم بود ان شا ا... 4. ما نخواهیم گذاشت چنین توافق ننگینی اتفاق بیفتد که آمریکا روی 10 سال آینده آن حساب کند.
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    مشرق چقدر علیه روزگار منفی می دی. خواهشا اینهمه حساسیت و باریک بینی را برای حل مشکلات مردم مثل فقر اعتیاد بیکاری مسکن داشته باش.
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    مشرق چقدر علیه روزگار منفی می دی. خواهشا اینهمه حساسیت و باریک بینی را برای حل مشکلات مردم مثل فقر اعتیاد بیکاری مسکن داشته باش.
  • امیر ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    مرتضی خوب شد نیستی و ببینی با اسمت چه ها کردند و چه ها میکنند.راحت شدی رفتی.هم از درد هم از حرف
  • ناشناس ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    امریکاییها خواهند دید همین جوانها تمدن نوین اسلامی را می سازند
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 0
    آمریکا منتظریم،چشم به راهیم معجزه خودت رابرای نجات ملت نشان بده!! خخخ
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس