این روزها برخی از جماعت یاد شده و پست و مقام یافته، چنان به قلع و قمع این و آن مشغولند که باید از جناب روحانی پرسید، آن کلید کذایی که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید و بعدها نیز بارها به آن اشاره فرمودید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ‌‌بولدوزر؟! چرا که کار از «داس» و امثال آن گذشته است!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان نوشت: آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان در اولین کنفرانس‌خبری خود که بعد از انتخاب به ریاست جمهوری و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شده بود، مواضع درخور تقدیری اتخاذ کرد. ایشان از یکسو بر سیاست‌های کلان و رسماً اعلام شده نظام در عرصه‌های بین‌المللی تأکید ورزید که ابراز ناامیدی دشمنان بیرونی را در‌پی داشت و از سوی دیگر تلاش روزنامه‌های زنجیره‌ای برای مصادره رأی‌خود به حساب مدعیان اصلاحات را ناکام گذاشت که عصبانیت اصحاب‌فتنه را به دنبال داشت. آقای روحانی در همان کنفرانس خبری و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود؛ آیا مجریان و مسئولان دولت پیشین را درو خواهید کرد؟ گفته بود؛ «دولت آینده،‌دولت کارآمدی و شایسته‌سالاری است و از همه عزیزان و مدیرانی که هشت سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند استفاده می‌کنیم و در مقابل آنها تواضع می‌کنم» آقای روحانی در ادامه تأکید کرده بود «ما گفتیم کلید داریم، نگفتیم داس داریم». این اظهارنظر رئیس جمهور که آمیزه‌ای از مزاح نیز در آن بود، بازتاب گسترده‌ای یافت و حکایت از آن داشت که آقای روحانی در گزینش اعضای کابینه و یاران و همکاران خود بر «شایسته‌سالاری» تکیه دارد و از انتخاب ناشایسته‌ها و بی‌صلاحیت‌ها اجتناب خواهد کرد. اما، حضور برخی از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در فهرست وزیران پیشنهادی ایشان به مجلس شورای اسلامی، این برداشت را که جناب روحانی بر شایسته‌سالاری تکیه دارد، با تردیدهای جدی روبرو کرده و در حد و اندازه یک شعار بی‌پشتوانه تنزل داد. ولی بعد از آن که وزرای پیشنهادی-بدون استثناء- در معرفی خود به نمایندگان مجلس، از فتنه‌88 اعلام برائت کردند، بر دروغ بودن ادعای تقلب تأکید ورزیدند و از تعهد خود نسبت به رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی سخن گفتند، این امیدواری در میان نمایندگان مجلس شکل گرفت که آنان از گناه بزرگ حضور در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 پشیمان شده و توبه کرده‌اند و قصد دارند با حضور فعال خود در چرخه تعریف شده اسلام و انقلاب و نظام، جبران مافات کنند. توبه از آن جرم بزرگ اگرچه به تنهایی نمی‌توانست مجوز حضور آنان در دولت جدید باشد، ولی نمایندگان مردم- به هر علت که بحث جداگانه‌ای می‌طلبد- عذر تعدادی از آنها را پذیرفتند و به آنان رأی اعتماد دادند که امید است این حسن ظن نمایندگان مردم را پاس بدارند و البته 3 تن از وزرای پیشنهادی نیز نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.
تا اینجا، می‌توان گفت که تعدادی از وزیران کابینه آقای دکتر روحانی حضور خود در کابینه را مدیون، اعلام برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب، تأکید بر پاسداشت اصل ولایت فقیه و قانون اساسی و حسن ظن و پذیرش عذر تقصیر آنان از سوی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند، آیا غیر از این است؟!
همین جا و با عرض پوزش باید گفت شعار «اعتدال» هندوانه دربسته است که تا شکافته نشود نمی‌توان درباره محتوای آن قضاوت کرد. مگر «اصلاحات» شعار بدی بود؟! ولی در عمل به وطن‌فروشی و خروج از حاکمیت شماری از مدعیان اصلاحات انجامید و آقای خاتمی تازه در اواخر دوران ریاست جمهوری خود پیشنهاد کرده بود که «اصلاحات» نیاز به تعریف دارد! آیا قرار است شعار «اعتدال» به سرنوشت شعار «اصلاحات» دچار شود؟ پاسخ این سؤال را باید ابتدا در میدان عمل دید و سپس درباره آن قضاوت کرد. بنابراین بدیهی است که برخلاف آنچه این روزها مدعیان اصلاحات و برخی از اطرافیان رئیس جمهور محترم ادعا می‌کنند شعار سربسته و تعریف نشده «اعتدال» انگیزه و علت رأی اعتماد نمایندگان مردم به تعدادی از وزرای پیشنهادی نبوده است و دقیقاً به همین علت بود که جناب روحانی و وزرای پیشنهادی ایشان در کنار شعار اعتدال و به پیوست آن، بر برائت از فتنه 88، اعتراف به دروغ بودن تقلب و پایبندی به قانون اساسی تأکید می‌ورزیدند. از این روی بدون کمترین ابهام و تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که منظور آقای روحانی از «اعتدال» هر چه باشد، برائت از فتنه‌گران اصلی‌ترین محور آن است.
اکنون باید گفت؛ اگر رأی مردم را آنگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند، «حق‌الناس» بدانیم- که هست- و بی‌توجهی به آن را گناهی نابخشودنی و خیانت تلقی کنیم - که چنین است- این «حق‌الناس» منحصر به زمان شمارش آراء نیست، بلکه کسانی که با رأی مردم، یعنی همان «حق‌الناس» بر کرسی‌های مسئولیت تکیه زده‌اند نیز موظف به حفظ امانت مردم و پاسداری از حق‌الناس خواهند بود. اما، از سوی دیگر، جناب روحانی و اعضای کابینه ایشان در جریان اخذ رأی اعتماد مجلس از مرزبندی با فتنه‌گران و برائت از آنها با عنوان «پیام مردم» یعنی همان «حق‌الناس» یاد کرده‌اند و اگر چنین نبود، آنهمه اصرار و تأکید بر برائت از فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 برای چه بود؟! با این حساب که نه پیچیده است و نه پنهان، به کارگیری اصحاب فتنه در کابینه، آنهم در پست‌های کلیدی، ضمن آن که صداقت آقایان را در اظهارات رسماً اعلام شده آنان با تردیدهای جدی روبرو می‌کند، امانت‌داری و التزام عملی و نظری آنها به حفاظت از «حق‌الناس» را هم زیر سؤال می‌برد و این پرسش منطقی را در اذهان پدید می‌آورد که آیا آنهمه اعلام برائت از فتنه‌گران و تأکید بر اعتدال و شایسته‌سالاری فقط برای کسب رأی اعتماد از مجلس بود؟!
در برخی از عزل و نصب‌های دولت نوپای آقای روحانی نه فقط سمت و سویی از «شایسته‌سالاری»، «اعتدال» و مخصوصاً برائت و مرزبندی با فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 دیده نمی‌شود، بلکه این تلقی را پدید می‌آورد که گویی جماعتی از اصحاب فتنه و افراد بدسابقه و بدنام را برای حمله به شایستگان و انتقام از کسانی که در مقابل فتنه 88 ایستاده بودند، سازماندهی کرده و به میدان آورده‌اند!
در این باره اگرچه گفتنی‌هایی هست که برای مردم شنیدنی است و شاید برای شخص رئیس جمهور محترم نیز قابل شنیدن باشد! و به آن خواهیم پرداخت ولی به مصداق «مشتی که نمونه خروار» است می‌توان از انتصاب سرپرست وزارت علوم یاد کرد. ایشان به گواهی اسناد مکتوب و فیلم‌های موجود از اصحاب فتنه 88 بوده است و این واقعیت تلخ از نگاه رئیس جمهور محترم نیز پنهان نبوده و نیست تا آنجا که به همین علت از معرفی وی در فهرست وزرای پیشنهادی اجتناب ورزیدند. اما، چرا ایشان را به سرپرستی وزارت علوم - با توجه به اهمیت ویژه آن- منصوب کرده‌اند؟! آیا این انتصاب دهن‌کجی به مردم و ضایع کردن حق‌الناس نیست؟! سرپرست کنونی وزارت علوم که به نظر می‌رسد مأموریت جاده‌صاف‌کنی و ریل‌گذاری این وزارتخانه حساس به نفع فتنه‌گران را برعهده دارد، این روزها با عجله و شتاب فراوان به عزل و نصب‌های سؤال‌برانگیز و تغییرات غیرقابل توجیه و غیرعلمی در وزارتخانه تحت‌ سرپرستی خود مشغول است. به عنوان نمونه و فقط به عنوان نمونه، دیروز، یعنی در یک روز تعطیل رسمی حجت‌الاسلام دکتر شریعتی را از ریاست دانشگاه علامه عزل کرد و چند روز قبل در اقدامی مشابه و غیرمنتظره و با یک تماس تلفنی کوتاه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز برکنار کرده بود و همچنین با اتخاذ یک تصمیم بی‌جا و اعتراض‌آفرین، دانشجویان بورسیه را از حق قانونی خود محروم کرد... و اقدامات مشابه دیگری از همین دست. آیا مردم، اساتید دانشگاه، دانشجویان و نمایندگان مجلس حق ندارند از رئیس جمهور محترم درباره انگیزه و علت اینگونه اقدامات سؤال کنند؟! مثلاً؛ عزل حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر شریعتی با چه انگیزه‌ای صورت پذیرفته است؟ آنچه همگان از ایشان می‌شناسند و همه شواهد نیز گواه آن بوده و در دسترس و قابل بررسی است، شخصیت علمی برجسته دکتر شریعتی، تلاش بی‌وقفه ایشان برای گسترش دامنه علم‌آموزی و پیشرفت‌های علمی، تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و ایستادگی ایشان در مقابل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و روشنگری درباره آن خیانت بزرگ است. اگر سرپرست وزارت علوم و یا جناب رئیس جمهور محترم خصوصیت دیگری در ایشان سراغ دارند که باعث عزل وی شده است، چرا اعلام نمی‌کنند؟ و اگر عزل ایشان تنها به‌خاطر ویژگی‌های یاد شده است که...؟!
و بالاخره، این روزها برخی از جماعت یاد شده و پست و مقام یافته، چنان به قلع و قمع این و آن مشغولند که باید از جناب روحانی پرسید، آن کلید کذایی که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید و بعدها نیز بارها به آن اشاره فرمودید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ‌‌بولدوزر؟! چرا که کار از «داس» و امثال آن گذشته است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 220
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ابراهيم ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ماشالا به اين بيان خدا قوت و عمر بده به اين قلم حرف دل منتقدين و دلسوزان را به شيوائي بيان مي كند البته ميزان تاثير اين گفته ها بر دولتي ها خيلي ضعيفه
  • بيچاره ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    خدايا گفتم چهار سال مي نشينم و خون دل مي خورم اما انگار بايد تو بيل بلدوزر هم برم!!! خدااااااااااااا غلط كردم
  • مج مج ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    رهبر انقلاب در دیدار اعضای دولت ، کارکنان و مسئولان دستگاههای اجرایی را انسانهایی پاک و شریف برشمردند و افزودند:» وجود چند انسان ناسالم، متأسفانه مثل میکروب، زحمات و تلاشهای کارکنان خدوم دستگاهها را زیر سؤال می برد که باید جلوی این کار را گرفت. و همچنین ایشان آقای روحانی را رئیس جمهوری مطلوب، مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی خواندند
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    کمباین داش حسین کمباین!
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    زنده باد حسین شریعتمداری
  • سیدمرتضی ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بنازم جگر حاج حسین رو! هیچ وقت و توی هیچ دولتی برای پول و پست رنگ عوض نکرد. فدای یک رنگیشم
  • سلطان ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آن مرد با داس آمد...!
  • تقی ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    من با تمام صحبت های آقای شریعتمداری موافقم ولی با برخی مصداق ها مخالفم مثلا همین آقای شریعتی و یا سایر مسئولان وزارت علوم قبلی که شعار عدالت سر می دادند چرا با گسترش بی رویه و غیر کیفی ظرفیت دانشگاه ها و تاسیس پردیس های پولی و اختصاص دادن عمده ظرفیت دانشگاه ها به شبانه و پولی زمینه بی عدالتی و ورود افراد بی سوادی که صرفا پول دارند را به دانشگاه ها فراهم کردند... حال شما به انها می گویید ارزشی و حزب اللهی اگر ارزشی حزب اللهی این است پس توفیقی باشد بهتر است ما نیروی ارزش نمی خواهیم
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    سایت بیخودی دارین
  • ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بهتر بود می فرمودید کلید تراکتور! چون مشغول شخم زدن زمینی هستند که در این سالها به شوره زار تبدیل شده است
  • ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مشرق به خاطر خدا هم شده بنویس آقای شریعتی چند نفر را بدون ضابطه بورس دکترا کرده یا استخدام کرده؟
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    از اصلاح طلبان، از گروهی که بخشی از آنان حتی زودتر از موعد و پیش از پایان خدمت، به پیش اربابانشان باز میگردند بعید نیست که با بولدوزر به سراغ ملت بیایند.
  • سعید ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا به فکر وقلمت برکت بیشتر عنایت فرماید که منصفانه وبی پروا مینویسی
  • محمد ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    میخواهی روحانی رئیس جمهور باشه عمال احمدی نژاد حکومت کنند؟
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مرد بولدوزر سوار ....
  • محسن ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    انتصابات یکطرفه دکتر روحانی نشان داد کسانی که در مقابله با فتنه ی آمریکایی، صهیونیستی 88 فعال بوده اند جایگاهی در دولت «اعتدال» ندارند.آیا این «کلید»؟ ، «داس» یا «کمباین» است؟!!!
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    حق شماها خیلی بیشتر از بولدوزره!! شما رو باید با دینامیت منفجر کرد!!
  • حسين ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    فعلا ميگن كه اومديم خرابى ها را درست كنيم و شما كه كار بلد نيستيد حرف نزنيد! حالا خدا كنه هر عزل و نصبى كه ميكنن كارشون را درست انجام بدن كلا هر دولتى هر شعارى كه داشته دقيقا به همون شعار عمل نكرده
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ماهم این سوال اساسی رو ازآقای روحانی داریم .بنظر میرسد بعضی ها درلوای پرچم اعتدال قصددارندهرچه نیروی کارآمد وانقلابی را باتوجه به سابقه آنان ازکاربرکنار وافرادموردنظرخودشان رابگمارند.
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آقای شریعتمداری حذف بورس نورچشمی ها عین عدالته. چشماتو باز کن و غبار جناح و ظاهر و کنار زن!
  • هادی شیرازی ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نفاق از کفر شدیدتر است.
  • حميد علي ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    جناب شريعتمداري درود برشما اما از اين فرزندت قبول كن كه اين تازه اول كاره و منتظر از اين بدتر باشيد كجا رفت اون برنامه 100روزه براي حل مشكلات اقتصادي مردم احتمالا بنزين 3هزاري يكي از راه حل است ويا قطع يارانه ها از ديگر برنامه ها براي حل مشكات مردم و يا افزايش قيمت خدرو روحاني مچكريم!!!!!!!!
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    هر كاري انجامش براي اينها حلال است ولي براي ديگران كه مخالف نظر انها را دارند حرام.
  • احمدخواجوند ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    هنوز هيچي نشده اين دولت فتير اشكتون در آورده خوشحالم .
  • حسام ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اتوبوسي ها بايد برن ، متاسفانه خيلي زيادن ، جناب رئيس جمهور بي تقصيرن ، كاشكي ملت و خلاص مي كردن
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ایوال کلید بولذر عبارت قشنگی بود از این اعتدال اگه به نفاق ختم نشه چیزی در نمیاد !
  • بنده خدا ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا خیرت بدهد حاج حسین. امیدوارم این کلید صندوق نفاق نباشد.
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    من از روز اول مي دونستم كه اين كليد نيست بلكه سوئيچ بلدوزر است منتظر باشيد بدتر از اين را هم خواهيم ديد
  • محمد ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    تست كنكور ادبيات سال‌هاي آتي: در عبارت «ما در دولت راستگويان گفتيم با كليد آمده‌ايم، نه با داس.»، گوينده درباره واژه "كليد"، از چه صنعت ادبي استفاده كرده است؟ الف. طنز ب. تخيل ج. لغز! د. اصلاً كليد صنعت ادبي ندارد، دروغ نوعي بي ادبيه.
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    برای کنار گذاشتن مفسدین و رانت خواران همانند حضرت علی که استانداران عثمان را کنار گذاشت داس که سهله باید از لودر استفاده کرد عزیز برادر انصاف هم خوب چیزیه احمدی نزاد اون همه تا سطح یه بخشدار عوض کرد یکی مثل اقای شریعتمداری جیکشم درنیامد حالا برای عوض کردن یک رئئیس دانشگاه این همه داد و بیداد که ای لودر گذاشته ؟؟؟؟ رئئس جمهوری که اینقدر قدرت نداشته باشه اسمش رئئس جمهور نیست دستش درد نکنه که ریشه فساد را خشک میکنه مثل بعضی ها 8 سال هی نمیگه اسامی مفسدین توی جیب کت منته و تا اخر چیزی نگه واخرشم
  • رحمت ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    دمت گرم برادر حاج حسین. تازه شروع ماجراست فیلم تازه شروع شده
  • حسن ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    متاسفانه با توجه به تجربیات سالهای 84-1376 این تازه اول راه است!!!!!!!!!!!! با بزرگان و نخبگان شروع می شود و به آبدارچی ختم خواهد شد!!!!!!!!!! تسامح و تعامل فقط خاص ضد انقلاب خواهد بود!!!!!!!! انشالله که چنین نباشد!!!!!!!!!
  • سعیــــــــــــــــد ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    احسنت حاج حسین
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    Einaei ke daro shodan otobosiaie bi belit bodan
  • زهره وند ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    طبق معمول عالی منطقی و گیرا بود حاج حسین شریعتمداری همیشه حرف حق رو میزنند
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    برادر عزیز میزان رای مردم است چرا فکر میکنی هر چی شما میگی درسته بقیه همه اشتباه فکر میکنن یا زبونم لال.... فضای کشور نیاز به آرامش دارد لطفا فضا را مغشوش نفرمایید.ممنون
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اون نه کلیده نه سوئئیچ بولدوزر!....
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    جانا سخن از زبان ما میگویی
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اتوبوسی ها رفتن اتوبوسی های جدید اومدن فقط دو 3 تا اتوبوس هم پرستار لازمه
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بارک ا...
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    برادرا آبو بریزید اونجایی که میسوزه
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    و باز شیعتمداری
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    تواتوبوس بعدی معلومه چه کسانی سوارشده اند!!!
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    یعنی می خوای ای درو کردن ها را توجیه کنی ؟
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • خون دل خورده ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    این بابا باید میگفت من سرهنگ نیستم حقوق دان هم نیستم....
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ایول!
  • زهره وند ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    طبق معمول عالی منطقی و گیرا بود حاج حسین شریعتمداری همیشه حرف حق رو میزنند
  • ابراهیم ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    این نه داسه نه سوئیچ بولدوزره این کاردکه
  • بهادر ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    دولت راستگویان؟؟؟؟ این آقایان امتحان نشون رو پس دادن کلید کجا بود همش دروغ بود
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ببخشید آقای کی؟!!!
  • من تو ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آنهمه اعلام برائت از فتنه‌گران و تأکید بر اعتدال و شایسته‌سالاری فقط برای کسب رأی اعتماد از مجلس بود؟! الله اعلم
  • سجاد ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    شما که نظر منو تایید نمیکنید حالا اعتدال گرایید؟؟؟! همیشه تعصب کشور را به قهقهرا میبرد.... از خدا بترسید...
  • مرتضی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    4 سال پیش هم میزان رأی مردم بود مگه نه دیدگاه امثال شما از انتخابات اینه : " انتخابات به شرط چاقو"
  • من وتو ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    امام خمینی ره ۱۰/۴/۶۳ - آنهايي که به ما مي‌گويند سازش کنيد، آنها يا جاهل هستند يا مزدور. سازش با ظالم يعني که دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. اين خلاف رأي تمام انبياء است.
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    فساد اهالی فتنه هستن نه اونایی که قصد خدمت دارن
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    از نظر شما ها حرف حق همیشه تعصبه !!!!!!!!!!11
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    کلید ماشین کمباین هست
  • کمیل ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    این کارا چیز جدیدی نیست؛قبلا نظیرشو تو دولت اصلاحات دیده بودیم حاج حسین لطفا همشو بگو چرا فقط یکی دوتا نمونه گفتی؟ خدا تورو برای این انقلاب و برای رهبرمون حفظ کنه...
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مشرق این همه کینه رو از کجا آوردی؟یکم مردمی تر و عاقلانه تر قلم بزن.....همرنگ ملت باش
  • رحیم ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    شوره زار نه . زمین سرسبز و اباد
  • رحیم ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مدرک هم داری ؟ اگه داری رو کن .
  • رحیم ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اقای ترکان تو دولت احمدی نژاد بود . این جمله ات خیلی زشت بود
  • رحیم ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بدبخت . اونی که اول از همه منفجر میشه خودتی .
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    حق تو وامثال تو هم اینکه با اردنگی از این مملکت بندازن بیرون انقلاب شده ، زمان شاه نیست که بخواین هرغلطی به اسم ازادی بکنید
  • پلاک8 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اولین جشنواره وبلاگ نویسی پلاک جهت ثبت نام در مسابقه وبلاگ نویسی به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
  • هاشمی و میتی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    واقعا این حرف واسه خنده زدی یا جدی گفتی؟
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بر رو بگیر بشین بینیم بابا
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بگو منتها از کارای دولت قبلی هم بگو . فقط دروغ نگو
  • ali ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    باید همه رو عوض کنه. افرین بر روحانی
  • محمد ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    کور بشه دشمن حاج حسین
  • محمد ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    عمال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رئیس دانشگاه باید عالم باشه نه سطل اشغال اتش زن
  • اهورا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    پس مواظب باشين جلوي بلدوزر نايستي كه لهتون ميكنه....بريد كنار.....................
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    خودتو خالی کن عزیز خوب میشی...!
  • محمد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    البته اگر فساد شناس تو باشی معنی فساد هم معلوم میشه اما اگر بهت بر نمیخوره خوبه کارنامه اقای شریعتی رو ببینی فقط 1 نمونه مشروطی در این دانشگاه چقدر شده؟ این حرف رو بذار کنار تاکید اقا درمورد حرکت علمی کشور که نباید کند بشه حالا اگر عقل که نه انصاف هم داشته باشی میفهمی اصحاب سطل اشغال اتش زن نباید رئیس دانشگاه بشن
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آقای هاشمی و میتی ! همه مثل شما مسخره نیستن ! اینو بفهم !!!!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    این یعنی کودتای بدون خونریزی
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    هر کی با انگلیسی ها هم نشین بشه کار جالبی نمیکنه
  • تقی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    احسنت حرف حسابه ،به خدا من خودم به احمدی نژاد رای داده بودم این انتخاباتم به جلیلی رای دادم ولی نباید بی عدالتی وزارت علوم دهم رو ندید ،خدا می دونه ما چی کشیدیم از دست آدمهایی که تو فتنه هم بودن ولی بعد با ریش گذاشتن و ادای حزب اللهی بودن رو در آوردن و با بعضی جا ها لینک شدن الان بورس دکتری گرفتن و به ریش ما می خندند
  • سید حسین ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نه تنها "داس" دارند بلکه باید منتظر "چکش"شان نیز باشیم... یاد حرف دکتر حداد میافتم که گفت:"تا آبدارچی رو هم عوض میکنند...."
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    با مرتضی مخالفم
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    موافقم
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    چرا سانسور می کنین بابا اه اه اه
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    و خواننده ی بیخودتر!
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    قابل نداره! بیخودی از خودتانه!
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مخالفم ناشناس 10:52
  • هاشمی و میتی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    درست صحبت کن.. دیگه دورتون تموم شد.. پر رو بازی دربیاری میدم... بکشتت
  • ناشناس ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    خوب ظاهراً معلوم می شود که شما چرا از تکفیری ها حمایت می کنید!
  • تست ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    تست
  • زهرا ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نور چشمیا که تو انگلیس مشغولن
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آقای لبنانی، 5 تا 5 تا کامنت نزار. تو یه کامنت حرفاتو بزن
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    هر باغبانی احتیاج داره که علف های هرز باغشو هرس کنه چه با قیچی باغبانی چه با داس .
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    عمال ته خنده بود. عمله بگی بهتره
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا خیرش بده به حق سلطان علی بن موسی الرضا
  • سید حسین ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    دروغ نگو لطفا من خودم دقیقا از سال 85 تو یکی از شرکتهای دولتی با عنوان نخبه جذب شدم، قسم میخورم که بالای 80 درصد این شرکت و تقریبا 95 درصد مدیرانش مخلص دارو دسته ی هاشمی و خاتمی اند و اتفاقا تو دوران فتنه اکثر تجمع ها رو میرفتند. تازه موقع جذب خودم به خاطر ظاهرم فکر میکردن که منم با اونها هستم و تا مدتها بهم میگفتند"تو که تحصیل کرده ای چرا با اینها هستی!!!!" اینها رو گفتم که بدونید تمامشون تا همین الانم سرکار هستند و پر رو تر از همیشه حکمرانی میکنند. من که برام مهم نیست چون مثل آب خوردن بیرون از اینجا و حتی تو کشورهایی مثل کانادا هم برام کار هست اما دلم برای اون مذهبیها و آدم حسابیهایی میخوره که نون به نرخ روز خور نیستند و با اینها همرنگ نمیشن و ناچارا باید بیکار بشن... امروز همه ی آبدارچیهای شرکتمون هم "ریش پرفسوری" گذاشته بودند....
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بحث آقای شریعتی از حرفها گذشته. ایشان عملکرد غیرقانونی و غیرقابل دفاعی داشتند که مثنوی هفتاد من است.
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    به نظرم این متن را هرکسی میخواد تکمیلش کنه یعنی بجای حقوق دان هم نیستم یه چیزی بنویسه
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    امروز همه ی آبدارچیهای شرکتمون هم "ریش پرفسوری" گذاشته بودند....
  • مهدی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مستند انتقاد کن ...مثلا گفتن و حرف بی اساس و ثابت نشده زدن درست نیست!
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    این که اهل ...نیست
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    حسین جون توی این ۸ سال کجا بودی! ها یادم نبود اونور جوب. فکر کنم یک ۸ سالی به خودت مرخصی بدهی خوب باشد برای قلبت بد است.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا پدر مادر روحانی و توفیقی رو بیامرزه. باید همه علفهای هرز رو با داس قطع کرد. کثافتهای....هستید شما
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مرتضی جان شما داری مغرضانه و جهت دار حرفهای مفت میزنی برادر
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بله بقول محبوشون احمدی نژاد این حرف از اون یادگاره. چه حالی میده آدم استفاده میکنه
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    البته نه این بار
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    شب دراز است و ما هم بیداریم ببینیم 4سال دیگه چه گلستانی میخوان تحویل بعدیا بدن!
  • اتحاد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    -توراست ميگي
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    داریم کم کم معنی اعتدال رو میفهمیم! خب، دیگه چی؟
  • اتحاد ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بايد نسل شونو ازروي زمين برداشت
  • رسول ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اقای هاشمی حرف شما منو یاد دوران خفقان اور و رعب اور دوره ی رفسنجانی انداخت ... این هم از منطق کسانی که ادعای عدالت می کنند .
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نه، باید میگفت: سرهنگ نیستم، ژنرالم!!
  • محمد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ناشناس 12:47!! كسانيكه انتخاب شدند، خودشون سردسته علف‌هاي هرز هستند. باغبانتون گويا تازه كاره، داره علف هرز مي‌كاره!
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    لابد سايتاي شما باخوده كه نظر آدم رو ميخواد منتشر كنه، ايميل و شماره شناسنامه و ... ميخواد!!
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    براي آقايون شوره زار شده بود، نه براي مردم!
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    فرض محال كه حرف شما درست باشه. اين فرد جايگزين كه صد برابر بدتره. دانشگاه رو به جنجال و آشوب ميكشونه.
  • محمد ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    كمباين است واسه انقلابيون. ننو است براي ضد انقلابيون.
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بذار رفيقاي سبز لجنيت آزاد شن از زندان، بعد تهديد به عمليات تروريستي كن.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اگه اتوبوسي بده، چرا دولت راستگويان قطاري آدم مياره؟!
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    چون تو ميگي اتوبوسي بي بليت بودن، پس اتوبوسي بي بليت بودن؟!
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    تو شهر شما با داس هرس میکنن جناب ناشناس
  • محمد ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    با مرتضي موافقم، چون حرفش كاملاً منطقيه. ناشناس 12:32 هم خودش از همون قماش مورد اشاره مرتضي هست كه بهش برخورده.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    عجب منطقي دارن جماعت طرفدار روحاني!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آره فتنه 88 این زمین رو تا مرز خشک سالی پیش برد
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    سایت در پیت
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ناشناس 12:35 به درك اسف السافلين. كي نظر تو رو پرسيد؟!
  • فرید ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آقای روحانی از همان ابتدا گفته بودند آنهایی که بدون بلیط سوار اتوبوس شده اند باید پیاده شوند.
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    دوست من پس چیزی که عوض داره گله نداره دولت روحانی تا کی می مونه ، هاشمی تا کی زندست ها...
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    عمق آتشی که در دل پر از درد است
  • معین ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اینطور که معلومه مردم باید بسوزن خدا به داد برسه
  • صابر ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    تا کور شود هر آن که نتواند دید ! دمش گرم، کاش با تانک می اومد سراغ بعضی ها
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • sss ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    باید به زودی شاهد سایه افکنی جنگ بر سر ایران هم باشیم با این دیپلماسی ضعیف سازش و تعامل روحانی تا الان که فقط تهدید شدیم تا وقتی دیپلماسی ما مقاومت بود گستاخ خطاب نمیشدیم کسی هم جرات خط و نشون کشیدن برای سوریه رو نداشت.
  • sss ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    گزینه4
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نه، کسانیکه درسال88خودراعملا به عمال صهیونیستها تبدیل کرده بودند باید حکومت کنند!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    کم کم دارم نسبت اصلاحطلبان تندرو وتروریستهای سوریه رومیفهمم!!!!!!!!!
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    زنده باد روحانی که از امثال اینها نمی ترسد و با تدبیر و اقتدار کار خودش را می کند.آقای شریعتمداری هم باید بداند که دانشگاه علامه روزنامه کیهان نیست. (مشرق هرچی کامنت میدم چاپ نکردی اینو چاپ کن )
  • محمد ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مرام رهبر معظم انقلاب اسلامي همواره اين بوده و هست كه افراديكه مسئوليتي به گردنشان هست را با بيان عبارات مثبت، به انجام همان كار ترغيب كنند. راجع به ديگران هم همينگونه مي‌فرمودند تا بلكه به خودشان بگيرند. رهبري همواره افراد را در مسير انقلاب قرار داده اند، منتهي بعضي‌ها دوست ندارند در دايره انقلاب بمانند.
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    دولت دهم هم نقاط ضعف داشت هم قوت.... باید غبارجناح روکنارزد وفراجناحی(!!!!!!!!!)بود...........!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    جناب "هاشمي و ميتي"! دوره ما هيچ وقت تموم نميشه. انقلابيون هميشه پاي كارند. اتفاقاً الان از كار اجرايي فارغ شديم و با دقت منتظريم كه از كسي غلطي بر عليه انقلاب سر بزنه تا بفرستيمش پيش يزيد 13 بدر. تو هم دوست داري بري پيش عمو؟!
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ناشناس 12:49؛ تو منش حضرت آقا امام رضا (ع) و ساير معصومين رد دفاع از حق تا پاي جان رو ببين. بعد هم نظريات اعتدالي اين جماعت افسادطلب رو ببين. حالا مقايسه كن. حضرت آقا به منافقان نگاه هم نمي‌كنند، چه برسه به خير. اگه خير مي‌خواهيد، بايد دست از فتنه‌انگيزي برداريد.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    من سرهنگ نيستم، حقوق‌دان هم نيستم، ... هستم!
  • رضا ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    جناب دکتر روحانی! داستون روکه دیدیم،پس کلیدتون کو؟؟؟؟؟؟؟ بنزین3000تومنی هم جزو برنامه ی صد روزتونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دولت فراجناحی وشایسته سالاری یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وام دارهیچ کسی نبودن یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    درود براعتدال وسلام بر روحانی عزیز !!!!تاکور شود هرانکس که نتوان دید
  • محمد ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    جناب فريد؛ با همين يك جمله شاعرانه، مي‌شود هر كار بي‌حسابي كرد، بدون اينكه كسي بتواند بگويد چرا؟! چون ما گفته بوديم افراد بدون بليت بايد پياده شودند. خيلي خب، مصداق تشخيص شخص است يا قواعدي؟! اينجا چند سؤال پيش مي‌آيد كه جواب دادن به آن‌ها سخت، و جواب ندادن مايه بي آبرويي است: 1. مگر بي بليت بودن دليل و علت نمي‌خواهد؟! آيا بي بليت بودن يك تعبير شخصي ميخواهد يا يك دليل عقلايي؟ آيا ملاك از بي بليت بودن، عدم حضور نزديكان ما در دولت بوده است؟! 2. اگر فردي بي بليت سوار قطار دولت شده بود، آيا فرد جديد بهتر از اوست؟! اگر نه، مثلاً يك فتنه‌گر بي تعهد به مباني اصلي نظام است-البته در عمل و نه در ادعا- آيا فرد جديد نيز، مصداق بارز بي بليت سوار شدن نيست؟! 3. آقاي روحاني در هنگامه تبليغات انتخاباتي و پس از آن، علاوه بر جمله فوق، صدها وعده ديگر هم داده بودند، از جمله تأكيد بر شايسته سالاري، مطابقت افراد كابينه با مباني اخلاقي و ديني، اجراي بي تنازل قانون اساسي، مربوط نبودن وضعيت نابسامان اقتصادي به منابع خارجي، عدم تغيير اتوبوسي، راستگويي و ... . آيا منصوبين فعلي، با تمام آن شعارها و وعده‌ها مطابقت دارند يا نه وعده‌ها در وضعيت تبعيض در حال اجرا هستند؟! 4. نظر رئيس جمهور محترم درباره افراديكه بدون بليت در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام و به صورت كلني بي شغلان، سكنا گزيده بودند چيست؟! آيا مركز تحقيقات استراتژيك از اصل بليت دار بودن، مستثني بود يا جايگاه‌ها عوض شده؟! 5. از مهم‌ترين شعارهاي انتخاباتي آقاي روحاني كه در جلب آراء وي اثر زيادي داشت، استفاده از ظرفيت تخصصي و كارشناسي تمام متخصصان، با هر گرايش سياسي بود. آيا انتصابات اخير وي و زير دستانش، نشان نمي‌دهد كه اين وعده هم، فقط تاريخ مصرف انتخاباتي داشت؟! 6. نظرات آقاي روحاني پيش از انتخابات نشان مي‌داد كه ايشان، بسيار با تجسس در عقايد مشكل دارند. آيا گرفتن قسم جداگانه!! و خارج از قانون اساسي از اعضاي كابينه دولت يازدهم مبني بر پايبندي به شعار "اعتدال" دولت، مصداق تجسس در عقايد شخصي نيست؟! حرف ما يك كلمه است. اگر يك بام داشته باشيم، بايد يك هوا هم داشته باشيم. نمي‌شود بر روي يك بام، هزار جور هوا پرورش دهيم! در آخر اينكه، مسجدي كه در آن حرام انجام شود، از بتكده هم بدتر است.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    عجب! نظرات طرفداران روحاني چقدر علمي و موشكافانه هست!!!
  • فاطمه ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    9دی دیگرم ارزوست...
  • زهرا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بوی 9دی میاااااااد
  • علی ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    تاوقتی اصلاح طلبای تند روهستند وضعیت این زمین بهترنمیشه.... دردوران هاشمی که تورم روکردن 50درصد وتحریم داماتو وضع شد و.... دردوران خاتمی 18تیر راه انداختن-تومجلس تحصن کردن- فرهنگ رو بااون وزیر فراری نابودکردن-تاسیسات هسته ای روتعلیق وتعطیل کردن و 7تاقطعنامه ی شورای حکام علیه ماوضع شد- ازشرق وغرب محاصره شدیم- نامه ی مخفیانه به بوش نوشتن و..... درسال88چنان فتنه ای راه انداختند وکشور رابه لبه ی پرتگاه بردند- بافرستادن پالسهای امیدوارکننده به غرب باعث وضع تحریم شدید علیه ماشدند ازانتخابات 24خرداد تاالآن هم که یه تحریم جدید اجرایی ویکی تصویب شده!!!!!!!!!!! دست ازسهم خواهی هم برنمیدارن... خب معلومه وضع مملکت اینطوری میشه دیگه!!!!!!!!! البته منکر گندهایی که بهاری های منحرف به کشور زدن هم نمیشم.......
  • رضا ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نه که تودوران هاشمی وخاتمی هیچ کس دکترای قلابی نگرفت!!!!!!!!!!!! اگه سند داری روکن خب....
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    همه ی خرابیها راباید درست کنید ازجمله قیمت پایین بنزین! مسکن مهر! پیشرفتهای هسته ای وهوافضا ونانو لیزر و.....! یه ذره انصاف داشته باشید!هم نقاط ضعف راببینید هم قوتها را....آقایان کاربلد!!!!!
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نظر مرتضی واقعا لایک داره...... +++++++++++++++++++++++++++ سال88به آرامش نیازنداشتیم؟؟؟؟؟؟؟ دوتاانتقاد دلسوزانه ومحترمانه روهم نمیتونید تحمل کنید؟؟؟؟؟؟تحمل مخالف منظورتون همینه؟؟؟
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    عجب تحمل مخالفی...........!!!!!!!
  • رضا ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ماشاءالله به این تحمل مخالف!!!! اگرهم به فرض محال خواست مرخصی بده(که ازشان این بسیجی مجاهد به دوره)مدتش از4سال بیشترنمیشه....
  • الهه ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    با سلام امیدوارم جامعه ی ما طعم درک احترام رو بچشه. آقای دکتر احمدی نژاد که خدا حفظش کنه واقعا کم زحمت نکشیدند. نمیدونم چرا بعضی ها میخوان زحمات و تلاشاشونو زیر سوال ببرن و ندیده بگیرند. کاری به حزبو حزب بازی ندارم فقط اصل مطلب تلاش برای کشورمون و رسیدن به حد اعلای رتبه که هر جا و هر کسی اسم ایرانو ایرانیو میشنوه با نگاه تحقر آمیز نگاش نکنه. آقای دکتر احمدی نژاد توی این هشت سال ریاستشون به عینه دیدیم که چقدر اسم ایران ارزش و احترامش بیشتر شده بود. تا جایی که اوباما از ایران هراس داشت. آمریکایی که خودش هیچی نداره و فقط به این پشتش گرمه که یهودو داره. نه شاید یهود بلکه صهیونیست. اینکه میدم ایران مطرح شده همه جا واقعا برام مایه ی افتخار بود. امیدوارم و از خدا میخوام آقای روحانی واقعا به حرفی که زدند عمل کنند و کشورمون با اقتدارش بمونه. بمونه تا کسایی که نمیتونن نام ایران اسلامی و ایرانی رو بشنون کور بشن کر بشن و بفهمند ایران ما یه کشور اسلامیه نه حزبی. با آرزوی اینکه کشور عزیزمون همیشه امن همیشه اسلامی و همیشه آباد و باافتخار بمونه. و من الله توفیق
  • علی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اگه تانک میخای میتونی به دوستانت درسوریه بگی تا ازاون مدل جدیدای ساخت اسرائیل وآمریکابهت بدن!!!!!!! معنی تحمل مخالفتونم فهمیدیم!!!!!!!!!!
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    حرف ما ملت را زدند حاج حسین
  • اسماعیل ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ناشناس! پس باید از روحانی مچکر باشی که کلاس آبدارچی ها رو هم بالا برده!!!!
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    یعنی اینهمه خرابی و ناکارامدی به خاطر ان نیروهای کارامد وانقلابی بوده؟
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    وقتی یک دیوانه سنگی در چاه بندازه هفتاد عاقل حتی بیش از صد روز هم نمیتونن درش بیارن!
  • سید حسن ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اگه آبدارچی رو قبلش عوض نکرده باشن نیازی به تعویض مجدد نیست! هرکس باید سر جای خودش باشه!!!!!
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    آن خوشی کز تو گریزد چه خوشی است؟!
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    بین "ج" و"د" شک دارم !
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    امثال شما باعث میشین که مفسدین که ریشه دار هم شدن تو این کشور ریشه دارتر بشن! ضمنا یکی از انتقادهای آقایون به احمدی نژاد همین عوض کردن مسوولین بود که تو مناظره یادتون باشه آقایون مطرح کردند ! حالا چی شد زدند زیر قولشون !
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ما هم قبول داریم ولی دوسه قطار از بی بلیط های دیگه دارن سوار میشن از چاله به چاه می افتیم
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم .چرا همیشه فکر می کنید هر حرفی که مطابق عقاید شما نباشه تعصبیه همه باید از خدا بترسیم !
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مشرق مزخرف ترين سايت ايران هست واقعا متاسفم برای اين نظراتی که خود مشرقيا ميذارن زير خبرهاشون...
  • میثم ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    ظاهرا کلید به تبر تبدیل شد .
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    لبنان لري وطن دي!
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    کاش بلدوزر باشه چیزی دیکه نباشه
  • علی ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام خسته نباشید ، به نظر بنده حرف جالبی زدند و حقیقت دارد چون خیلی جاها می توانستند بهترینهارا بگذارند که آدمش هم داشتیم ولی نکردند
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    مردم اگر با سیاستهای وزارت علوم دولت احمدی نژاد و امثال دکتر شریعتی موافق بودند، به روحانی رای نمی دادند
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    نور چشمی ها خطر در کمینه مواظب باشید
  • ناشناس ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    این تازه اول راه است کمتر از یک سال همه فتنه گرها سر کار خواهند آمد. دولت تدبیر و امید هست چه میشه کرد!
  • روح اله ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    احتمالا کلید خونه فقراست! که یخچالشون یه ماه به یه ماه آپدیت میشه! البته اگه کلید به در خونه بخوره!!!
  • آشنا ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    این یعنی اعتدااااااااااااااال!! آره دیگه جدیدا اینجوری شده!
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    زنده باد
  • آشنا ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    کور شما هستین بدبخت اینجوری خودتون رسوا میشین
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    فانی: امام گفته با وجود شیخ حسن نگران کشور نباشید
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    سردارجنگ نرم گل گفتي يعني ازبين مديران ارشدقبلي دوتا مدير خوب نبود که همه رادارند درو ميکنند
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    جالب میشه اگر با بولدوزر و به روش گازمبری اقای ریس جمهور عمل کند.
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    0 0
    هاشمی و میتی یه چیزی بگو که در حدش باشی ! کوچوکو !!!!!!
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم. کلیدارٍِِ بلدوزر.
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    این همه پردیس پولی و جذب دانشجوی بی حد و حساب رو می تونی از سایت سنجش و یا خود دانشگاهها بری و ببینی
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    بد نيست مروري به گذشته داشته باشيد كه رهبر در مورد آقاي خاتمي هم گفتند كه از خانواده اي مذهبي و متدين هستند. اشخاص سطحي نگر اين جملات رو تعريف از اون شخص ميدونند اما كسي كه ديپلمات باشه ميدونه كه يك رهبر هيچ وقت ايراد كسي رو نميفرمايند! بلكه نگفتن يك سري صفات مهم براي يك رييس جمهور (مثل: لايق، كاردان، باتجربه و پركار) به زبان ديپلمتها به معناي عدم وجود آن صفات در شخص است!! همانطور كه ميدانيد ميزان وضعيت فعلي شخص است و گفتن سوابق شخص بدين معنيست كه حالش واويلاست!‌ پس اگر زبان ديپلماتها رو نميدونيد اونها رو ترجمه نكنيد!!!
  • سرباز سید علی ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    آیا این رئیس جمهور (جناب آقای دکتر روحانی) همان جانشین آقای هاشمی در دوران جنگ نبود ؟ رجوع شود به کتاب راز قطعنامه از انتشارات کیهان عملکرد آقایان در 598مشخص شده.
  • م ص ر ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    بزارید چند صباحی هم اینا بتازونن... کی به کیه؟ یه روزی میاد که مردم میگن خدا پدر احمدی نژآدو بیامرزه که مثل تراکتور کار میکرد و سرش همیشه پایین بود و تو سری خورشم بدجوری ملس بود...اون اوائل که فقط به کاپشن و تیپ و لباسش گیر میدادن... حالا باید دید کار زیربنایی و بدرد بخوری انجام میشه یا اینکه فقط میان و میخورن و میبرن و شعار میدن...
  • علي ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    مطالب آقاي شريعتمداري جالبه ولي متاسفانه مثل هميشه همراه باكمي غرض ورزيه
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    سید مرتضی بی مغزی و حماقت جگر نمی خواد
  • شهاب ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    اتوبوسیا میرن ...زیاد حرص نخورین...به نفع مملکتتونه...به قول مهندس زنگنه : گروهبانا باید جای خودشونو به ژنرالها بدن
  • sadat ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    هشمی میتی ببخشید نه به شما و نه کلفت تر از شما هم اجازه نمیدیم که به دیگران هتک حرمت کنید این تلقی نیست( که ... جماعتی از اصحاب فتنه و افراد بدسابقه و بدنام را برای حمله به شایستگان و انتقام از کسانی که در مقابل فتنه 88 ایستاده بودند، سازماندهی کرده و به میدان آورده‌،بلکه واقعیت محض است اما ما دوباره مقابل اینها می ایستیم و نمی گذاریم دست از پا خطا کنند
  • نیما ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام و خسته نباشید به همه ی اعضای کارمند مشرق نیوز.بهترین سایت خبر همین سایته و خواهش می کنم همین جوری ادامه دهید. بازم تشکر
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    كي؟! كجا؟! گفته تا ابد؟! يا گفته مثلاً در عمليات فتح المبين اگه روحاني باشه، نگران نباشيد؟! امام (ره) كي گفته يك انسان گارانتي مادام العمر داره؟!!
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    قول رو ول كن. عمل رو بچسب كه چيز ديگه‌اي رو نشون ميده!
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    همين كه نظرات رو مي نويسيد و بحث ميشه، يعني كلاس انديشه. دانشگاه‌ها كه كرسي آزاد انديشي نذاشتن، بازم سايت شما. خدا قوت
  • امیر ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    نیما جان اینجا پاچه خواری کارایی نداره اشتباه گرفتی
  • علی ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    به همین خیال باش !
  • مجید ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    از یادداشتی که جناب شریعتمداری نوشتند تشکر می کنم و از خداوند توفیقات بیشتری برای ایشان آرزو می کنم
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    خیلی زود دلتان برای احمدی نژاد تنگ خواهد شد
  • حاج احمد ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    صد رحمت به بولدزر كليد كمباين هستش حسين جون درو ميكنه
  • گذری ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    اتفاقا این جناب روحانی از جهاتی هم برا این مردم خوبه مردم لیاقت احمدی نزاد و نداشتن که خودشو نوکر مردم میدانست حالا باید تحمل کنن تا قدر عافیت و بدونن.
  • ایرانی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    اگه حرف شما رو زده پس اینهمه منفی ها نشان چیه؟؟؟!!
  • ناظر ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    آقا محمد! فعلا بذار بدون بلیط ها پیاده بشن بعد با آقا فرید بحثت رو ادامه بده!!
  • هم وطن ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    خوب بش گفتی محمد جان حسن دروگرررررررررررررررر
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    بیشترآرای روحانی بخاطرمسائل اقتصادی است،نه سیاستهای وزارت علوم و....
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    لطفا خودت رو به متخصص گوش و حلق و بینی نشون بده!!
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    اگه واقعا اینطوری که گفتی بشه خیلی عالیه!
  • هم وطن ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    به نظرت بعدش به چی تبدیل میشه
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    هنوز یه ماه هم نگذشته !!
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    با کمی؟؟؟؟!!!
  • مینا ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    احتمالا سیستم ات مشکل داره و سایت دیگه ای رو بالا نمیآره!!
  • یکی ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    دلتون خوش اول یکی وزیر بوداویل خوب کار کرد بعد گندزدیه دولت بایه وزیر دیگه اومد همچین کارکردن گفتیم صدرحمت به قبلی قبلی اومد...واین قصه ادامه داره
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    اين جمله آخري رو هستم!!!!!!! ايول
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    خدا خير اتوبوس و بده تازه اکثرا جوان بودند اين بنده خدا کاميوني داره پيرو پاتال مياره
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    جهت يادآوري اين عوض کردن مديران يکي از شعارهاي پرطرفدار اون دوران احمدي نژاد بود ها !!! الان و نگاه نکن دوباره ترکان و دوستان شدن گل سرسبد اون موقع وجود اينها براي دولت دردسري بود
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    خداخیرت بده خیلی جالب بود
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    ریش ملی مذهبی فیلتر شکن فیسبوک . . .
  • انقلابی ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    ناشناس اگه روحانی میدونست این کار شدنی نیست ! پس چرا گفت؟برای رای جمع کردن که نگفته !!!!!
  • انقلابی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    نه سایتای دیگه همه نظرا رو ثبت نمی کنه؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس