کد خبر 241763
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

به گفته منابع نزدیک به آنچه "حکومت اسلامی" وابسته به سازمان تروریستی القاعده نامیده می شود، "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه القاعده در عراق، "ابومحمد العدنانی" را به عنوان امیر حکومت به اصطلاح اسلامی در شام انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از العالم،  با این انتصاب العدنانی، سخنگوی تشکل موسوم به "حکومت اسلامی وابسته به القاعده"، به عالی ترین سرکرده جماعت تکفیری در سوریه ارتقا یافته وسایر سران این گروه تروریستی تحت امر او هستند.

خاطرنشان می شود که العدنانی پیشتر با حمله به ابوحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره، وی را به پیمان شکنی و ایجاد فتنه و تفرقه میان گروه های مسلح سلفی متهم کرده بود.

به گفته خبرگزاری آسیا این منابع تاکید کرده اند که ابومحمد العدنانی تابعیت سوری دارد و از اهالی ادلب و از افراد مورد اعتماد البغدادی است.

این منابع اشاره نکرده اند که آیا انتصاب العدنانی به منصب جدید به معنی انتقال وی به سوریه برای اقامت در این کشور است یا خیر.

گفته می شود که العدنانی در نوارهای صوتی خود مواضعی علیه گروه های مسلح افراطی از جمله گردان های موسوم به "احرار الشام" و "لواء الاسلام" که در صدد تشکیل "حکومت اسلامی ملی"هستند، اتخاذ کرده است و پیشتر نیز محمد الجولانی سرکرده جبهه النصره را به پیمان شکنی و ایجاد تفرقه متهم کرده بود.

این امور بیانگر آن است که درگیری های خونین بین گروه موسوم به حکومت اسلامی و سایر گروه های تکفیری به وقوع خواهد پیوست؛ به ویژه این که العدنانی به تازگی ضمن درخواست از همه گروه های افراطی برای ملحق شدن به طرح موسوم به تاسیس دولت اسلامی تاکید کرده است: کسی که با دولت اسلامی نباشد علیه آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ساویه ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    0 0
    مرگ بر سلفی تکفیری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس