کد خبر 241679
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

وزیر خارجه کشورمان خطاب به اشتون وجود اراده سیاسی جدی در به رسمیت شناختن حقوق حقه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تامل و فکر نو در مورد مسئله هسته‌ای ایران را شیوه‌ای مناسب برای حل و فصل این مسئله توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «کاترین اشتون» نماینده عالی اتحادیه اروپایی در سیاست خارجی و امور امنیتی در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب وی به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیرامون برنامه هسته‌ای و تحولات منطقه بویژه اوضاع خطیر مصر و خطر افراط گرایی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
 
در این تماس تلفنی که شنبه شب صورت گرفت، ظریف در خصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان ضرورت وجود اراده سیاسی و عزم جدی برای حل و فصل این مسئله را مورد تاکید قرار داد.
 
ظریف خطاب به اشتون وجود اراده سیاسی جدی در به رسمیت شناختن حقوق حقه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تامل و فکر نو در مورد مسئله هسته‌ای ایران را شیوه‌ای مناسب برای حل و فصل این مسئله توصیف کرد.
 
وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مذاکرات هدفمند در یک چارچوب زمانی معین خاطر نشان ساخت.
 
اشتون نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ مجدداً از سر گرفته شود.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با ظریف ملاقات و پیرامون موضوعات مورد علاقه طرفین گفت‌وگو کند.
 
بررسی اوضاع منطقه از جمله اوضاع خطیر مصر و راه‌های برون رفت از این بحران و جلوگیری از کشتار و خونریزی از دیگر محورهای گفت‌وگوی این دو مقام بود و ظریف ضمن ابراز نگرانی از اوضاع خطیر مصر مخاطرات گسترش افراط گرایی در منطقه و جهان را یاد آور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس