کد خبر 147769
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷

روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور تا سی و یکم دسامبر سال دو هزار و پانزده تمام تسلیحات شیمایی خود را نابود می کند.

به گزارش مشرق ولادیمیر ماندیچ معاون اداره فدرال انباشت و ذخیره سازی امن سلاح های شیمیایی و نابودی این سلاح ها در روسیه گفت: « تمام تسلیحات شیمیایی که ما در اختیار داریم در فاصله زمانی بین سال های هزار و نهصد و شصت و سه تا هزار و نهصد و هشتاد و هفت تولید شده اند و دوره مجاز نگهداری آن ها به پایان رسیده است.»

ماندیچ افزود دوره مجاز برای نگهداری امن تسلیحات شیمیایی روسیه اوایل ژانویه سال دوهزار و سیزده پایان می یابد و مسکو آماده است به تعهداتش در خصوص نابودی این تسلیحات تا سی و یکم دسامبر سال دو هزار و پانزده عمل کند.

وی اظهار داشت اکنون حدود هفت هزار و سیصد مرکز انباشت تسلیحات شیمیایی در روسیه وجود دارد و امسال عملیات نابودی سه هزار مرکز عملی شده است.

این مقام روس خاطرنشان کرد روسیه تا اواسط ماه اوت بیش از بیست و شش هزار تن سلاح های شیمیایی خود را که بیش از شصت و پنج درصد از ذخیره تسلیحات شیمیایی این کشور را تشکیل می دهد نابود کرده است.

ماندیچ گفت فناوری روسیه در میان کشورهای جهان برای نابودی تسلیحات شیمیایی در دو مرحله بسیار پیشرفته ، ایمن و همسو با محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از مسکو ، روسیه حدود سیصد و هفتاد و یک میلیارد روبل ( یازده میلیارد و نهصد میلیون دلار ) برای نابودی تسلیحات شیمیایی خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • saeed ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام خواهشا عنوان را تصحیح نمایید در متن گفته شده تا سال 2015 ولی در عنوان گفته شده تا سال 2016 با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس