کد خبر 103596
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴

ترس چیزی است که در وجود همه انسان ها هست اما گاهی این ترس از حالت عادی خارج می شود و این ترس بسیار عجیب می شود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، در زبان انگلیسی به ترس Phobia  گفته می شود و در اینجا سعی داریم تا شما را با برخی از این ترس های غیرعادی آشنا کنیم.

Haphephobia (ترس از دست زدن):

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از اینکه کسی به آن ها دست بزند بسیار می ترسند و دوست ندارند تا با کسی تماس بر قرار کنند. ریشه این کلمه  از زبان یونانی آمده است و به معنای کنار هم قرار دادن دو چیز است.



Doraphobia (ترس از دست زدن به حیوانات):

بسیاری از ما تا به حال به حیوان های زیادی دست زده ایم و این حیوانات نیز کاری با ما نداشته اند. اما افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از دست زدن به حیوانات می ترسند. البته این افراد بیشتر از دست زدن به بدن های لزج یا پشم حیوانات ترس دارند.



Eremophobia (ترس از تنهایی):

یکی از مهمترین محل هایی که ترس تمام وجود ما را می گیرد در هنگام تنهایی است. گاهی تنهایی می تواند وهم انگیز باشد اما افرادی هستند که به طور کامل از تنهایی می ترسند و سعی می کنند تا هیچ موقع تنها نباشند. پزشکان توصیه می کنند تا افرادی که این بیماری را دارند را تنها نگذارید.


Ergophobia (ترس ازکار):

همه مردم برای اینکه زندگی خود را بگذرانند باید سخت کار کنند و مشغول باشند اما عده ای هستند که از کار کردن می ترسند. عده ای از این افراد از کار کردن می ترسند و عده ای دیگر تنها از کار بیزار هستند. البته برای این افراد زندگی بسیار سخت خواهد بود.



Hypnophobia (ترس از خواب):

خواب از جمله مهمترین کارهایی است که ما باید در طول روز انجام دهیم و می دانیم که یک خواب کافی می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. اما عده از افراد هستند که مبتلا به بیماری ترس از خواب هستند. این افراد در بین بیماران شناخته شده و ممکن است بسیار آسیب ببینند.



Brontophobia(ترس غیر عادی از رعد و برق):

گاهی اوقات بوده که در هوای بارانی از صدای صاعقه و رعد و برق ترسیده ایم اما عده ای هستند که به یک نوع ترس خاص دچار هستند. این افراد از هر نوع رعد و برقی می ترسند و نمی توانند صدای آن را تحمل کنند.



Kakorrhaphiophobia (ترس از شکست):

این ترس برخلاف اسم سختی که دارد و از کلمه ای در زبان یونانی سرچشمه گرفته است معنای کوتاهی دارد و آن این است که افرادی را که به طور غیر عادی از باختن و شکست خوردن ترس دارند را با این اسم خطاب می کنند.

Phobophobia (ترس از ترس):

شاید جالبترین نوع ترس را افرادی داشته باشند که تنها از ترسیدن میترسند. این افراد از اینکه دارای یکی از این ترس های غیرعادی باشند می ترسند.

Triskaidekaphobia (ترس از عدد 13):

همه در مورد عدد 13 حرف هایی را شنیده ایم و گاهی حتی باور کرده ایم که این عدد می تواند نحس باشد. اما محققان به این نتیجه رسیده اند که عده ای هستد که از این عدد ترس دارند و نمی توانند حتی آن را به زبان آورند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس