کد خبر 12441
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۲

کارگردان فيلم «اخراجي‌ها» گفت: مشکل اصلي سينماي ايران «فقر تئوريک» در مراکز آموزشي و آکادميک آن است و تا زماني که حکمت و سينماي ديني، مبناي تئوريک نداشته باشد، تعريف از سينماي ديني شعاري‌ترين شکل آن خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نشست «نقدي بر سينماي ايران» با حضور مسعود ده‌نمکي و پخش مستند «کدام استقلال؟ کدام پيروزي؟» از ساخته‌هاي اين کارگردان، در سالن شهيد مطهري دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.
ده‌نمکي در اين نشست که با استقبال گسترده دانشجويان همراه بود، گفت: اين مستند براي شصت‌و‌يکمين بار است که در دانشگاه‌هاي کشور به نمايش در مي‌آيد.
وي در مورد مستند «کدام استقلال؟ کدام پيروزي؟» گفت: کدام استقلال، کدام پيروزي» يک فيلم استعاري است که در سطحي‌ترين لايه خود به جامعه‌شناسي فوتبال و حواشي آن مي‌پردازد.
ده‌نمکي افزود: مهم‌ترين موضوع اين فليم، طرح دغدغه‌ عدالت و فقر در حاشيه دسته‌بندي‌هاي سياسي موجود جامعه است که اولويت را براي مردم و نخبگان تغيير مي‌دهد.
کارگردان فيلم موفق «اخراجي‌ها» در ادامه جلسه به تحليل سينماي ايران پس از انقلاب پرداخت و گفت: مشکل اصلي سينماي ايران «فقر تئوريک» در مراکز آموزشي و آکادميک آن است و تا زماني که حکمت و سينماي ديني، يک مبناي تئوريک نداشته باشد، تعريف از سينماي ديني و خروجي آن، شعاري‌ترين شکل آن خواهد بود.
وي ادامه داد: با مکانيزم‌هاي موجود، نيروهاي جديد و چه بسا متعهد نيز چاره‌‌اي جز استحاله نخواهند داشت. آن چيزي که در طول سه دهه گذشته دامن بسياري از هنرمنداني را که بر بر سفره انقلاب نشسته‌اند را گرفته است.
مسعود ده‌نمکي در پايان اين جلسه به پرسش‌هاي دانشجويان پاسخ گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس