برخورد نيروي انتظامي، حضور فعالان جنبش دانشجويي و رسانه اي در ورزشگاه براي محکوم کردن جنايات آل سعود را به عرصه برخورد و دستگيري جمعي از فعالان دانشجويي و رسانه‌اي تبديل کرد.

به گزارش مشرق ، هرچند با گذشت چند ساعت از ديدار تيم‌هاي الاتحاد و پرسپوليس عده? زيادي از دانشجويان آزاد شدند، اما برخي ديگر از آنان که از ناحيه سر، دست و پا دچار مجروحيت شده بودند به دنبال مراحل درماني خود هستند.
ورزشگاه آزادي روز گذشته شاهد يک ديدار فرا ورزشي بود. مسابقه‌اي که از يک ماه پيش برگزاري آن با شانتاژ خبري رسانه‌هاي سعودي در هاله‌اي از ابهام قرار داشت. 

تيم فوتبال پرسپوليس عصر سه شنبه در حالي به مصاف الاتحاد عربستان رفت که اين ديدار از حساسيت‌هاي ويژه‌اي برخوردار بود. عده‌اي از دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف تهران به منظور حمايت از شيعيان بحرين با لباس‌هاي مشکي و پرچم اين کشور به ورزشگاه آزادي آمدند تا ضمن اعلام انزجار از جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود و ديکتاتوران حاکم بر کشورهاي عربي به حمايت از قيام مردمي کشورهاي عربي و اسلامي بپردازند.

اما استاديوم آزادي روز گذشته شاهد اتفاقات تلخي بود که با برخورد دانشجويان و نيروي انتظامي همراه شد.

 آغاز ماجرا

به نوشته فردا ، بيش از ???? تن از دانشجويان تهران در حمايت از شيعيان مظلوم بحرين و براي نشان دادن اعتراض خود به آل سعود با لباس‌هاي مشکي و پرچم‌هاي کشور بحرين به استاديوم آزادي رفته و بخشي از سکوهاي روبروي جايگاه را به تسخير خود در آورند.

پيش از آغاز بازي نيز نيروهاي انتظامي از ورود تماشاگراني که پرچم بحرين را با خود به استاديوم آزادي مي‌بردند، ممانعت به عمل آورد و اين حرکت عاملي شد تا دانشجويان معترض به شعار عليه آل سعود و آل خليفه روي آورده و مرگ بر آمريکا گويان وارد استاديوم شوند.

اصل ماجرا از آنجا آغاز شد که ماموران يگان ويژه پس از پهن شدن پرچم بزرگ کشور بحرين در طبقه دوم استاديوم آزادي، به برخورد با عاملان اين قضيه پرداخته و پرچم را از استاديوم خارج کردند.

دانشجوياني که در طبقه اول ورزشگاه حضور داشتند با ديدن اين صحنه شروع به شعار دادن عليه آل سعود نموده و پرچم‌هاي بحرين را به اهتزار درآوردند.

ماموران يگان ويژه استاديوم آزادي با افزايش اين شعار‌ها اقدام به بازداشت برخي دانشجويان کرده و آن‌ها را از جمع سايرين جدا کردند. اما اين رفتار نيروهاي انتظامي نه تنها آرامش دانشجويان را به همراه نداشت بلکه فريادهاي اين افراد را محکمتر نمود.

درگيري ليدرهاي پرسپوليس و نيروي انتظامي با دانشجويان

اواخر نيمه اول مسابقه ليدرهاي باشگاه پرسپوليس که به نظر مي‌رسيد از قبل براي جلوگيري از شعارهاي سياسي توجيه شده بودند، با دانشجويان درگير شده و عليه آنان شعار سردادند.

دانشجويان که هدف ديگري را دنبال کرده و به دنبال درگيري با ساير هواداران پرسپوليس نبودند با شعار پرسپوليس زلزله، آل سعود قاتله اقدام به هماهنگ کردن تماشاگران قرمزپوش با خود نمودند. اما ماموران نيروي انتظامي از اين شعار‌ها نيز جلوگيري کرده و بار ديگر با دانشجويان درگير شدند.

در اوايل نيمه دوم مسابقه ماموران نيروي انتظامي با تجمع مقابل سياهپوشان دانشجو آن‌ها را به ضلع شمالي ورزشگاه هدايت کرده و با افزايش نيروهاي خود دانشجويان را احاطه کردند.

 دانشجويان که رفته رفته بازي را تمام شده مي‌ديدند شعارهاي خود را بيشتر و صريح‌تر کرده و با شعار معروف الشعب، يريد، اسقاط آل سعود به اعتراض خود در ورزشگاه آزادي ادامه دادند.

اين اقدام دانشجويان موجب شد تا ماموران نيروي انتظامي مستقر در استاديوم با وسايل همراه خود سياهپوشان معترض را تا درهاي خروجي ورزشگاه دنبال کنند.

 درگيري کاشاني و دانشجويان حزب الهي در بيرون از تونل ورزشگاه

پس از آنکه عده‌اي از دانشجويان براي پرس وجوي وضعيت دوستان بازداشت شده خود به مقر يگان ويژه استاديوم آزادي واقع در بخش جنوبي ورزشگاه آزادي رفتند، با حبيب کاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس روبرو شدند.

کاشاني که به همراه برادر خود در حال خروج از تونل ورزشگاه بود براي رسيدگي به امور دانشجويان بازداشت شده به يگان ويژه مستقر در استاديوم رفت که به محض پياده شدن از خودرو مورد انتقادات شديد دانشجويان قرار گرفت.

سرپرست پرسپوليس که در ابتدا قصد صحبت در کمال آرامش با اين افراد را داشت با عصبانيت دانشجويان بسيجي مواجه شد. دانشجويان که به شدت از کاشاني انتقاد مي‌کردند با برادر وي نيز درگير شدند که با وساطت نيروهاي يگان ويژه اين درگيري به پايان رسيد.

بازداشت تعداد زيادي از دانشجويان و خبرنگاران

نيروهاي انتظامي مستقر در استاديوم آزادي روز گذشته تعداد زيادي از دانشجويان حزب الهي و عدالتخواه را دستگير و بازداشت نمود.


 

 

اين در حالي است که ازچند روز گذشته با توجه به زمينه‌هايي که رسانه‌ها به خصوص رسانه‌هاي مجازي و جنبش‌هاي وبلاگي در خصوص حمايت از مردم بحرين به راه انداخته بودند شرايط ويژه‌اي براي حضور فعالان جنبش دانشجويي و رسانه‌اي در ورزشگاه براي محکوم کردن جنايات بر عليه اين مردم شکل گرفته بود.

دانشجويان معترض از بسياري از دانشگاه‌هاي تهران از جمله دانشگاههاي امام صادق، تهران و علامه طباطبايي براي حمايت از مردم مظلوم بحرين در اين برنامه شرکت کرده بودند.

پايان ماجرا

هرچند با گذشت چند ساعت از ديدار تيم‌هاي الاتحاد و پرسپوليس عده? زيادي از دانشجويان آزاد شدند، اما برخي ديگر از آنان که از ناحيه سر، دست و پا دچار مجروحيت شده بودند به دنبال مراحل درماني خود هستند. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس