کد خبر 1596663
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
آذر منصوری

رادیکال‌های اصلاح طلب می کوشند تا در راستای معارضه با نظام هر مساله ای را تبدیل به پروژه ای سیاسی کنند!

سرویس سیاست مشرق- رئیس جبهه اصلاحات در راستای تلاش برای تعریف صورت مساله زنان در ایران دیل مساله حقوق بشری اقدام به خط دهی جهت مقاومت مدنی در برابر آنچه که پوشش اجباری خواند، نمود.

آذر منصوری طی یادداشتی کوشید تا طی یک خط دهی مساله حجاب را به مقوله ای ویرانگر میان مردم و حاکمیت تعریف و تفسیر کرده و مکشفه ها را به مقاومت مدنی فرا بخواند.

وی در ادامه مدعی شدت گرفتن تبعیض‌ها علیه زنان شد و تاکید کرد که صورت مسئله زنان ایران در واقع یک موضوع حقوق بشری است که همه اجزاء آن در هم تنیده اند و نمی توان به جزئی از این کل با تحمیل و اجبار و خشونت، موضوعی در سطح پوشش را به آنها تحمیل کرد.

آذر منصوری نوشته است که نه تنها پوشش زنان و مردان ایران بلکه پوشش مردم همه کشورهای جهان برآیندی از باورها، عرف و هنجارهای جامعه است. هیچ قاعده و قانون و دین و مذهبی نمی تواند، خارج از عرف و هنجارهای جوامع سبکی خاص از زندگی را به زنان ومردان آن جامعه تحمیل کند!

در رابطه با مطالب مطرح شده از سوی آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب اتحاد ملت باید گفت؛

۱ - رادیکال‌های اصلاح طلب می کوشند تا در راستای معارضه با نظام هر مساله ای را تبدیل به پروژه ای سیاسی نموده و با تبدیل مسائل به فضای جدلی ضمن قطبی سازی صحنه اعتراضی را به زعم خود به سوی محور حقوق بشر و حقوق شهروندی مطالبق دیدگاه های خود شیفت نمایند.

۲ - رادیکال ها بدون اشاره به تلاش های مناقشه انگیز خود طی سالیان گذشته که از جامعه اعتراضی و حضور تا خیابان سخن گفته و تحریم انتخابات را کلید زدند توضیحی نمی دهند که عمل به قانون مناقشه انگیز است یا دعوت به آشوب و خیابان

این دعوت به نافرمانی مدنی که پیش از این توسط گروهک نهضت آزادی طرح و بیان شده بود نشان می دهد که رادیکال ها برای تولید منازعه و مناقشه عزم خود را جزم کرده و باید منتظر ادامه کنش های بی ثبات ساز آنان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    9 2
    چرا این مثل مصی علی نژاد خودشان کشف حجاب نمی کنن تا تکلیف همه باهاشون روشن بشه؟ صدرحمت به اون دهن دریده های وقیح. مرگ براین منافقین در پوست میش.
    • DE ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      2 1
      احسنت
  • DE ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    33 3
    استراتژی اصلاحاتچی ها دقیقا منطبق با استراتژی پروگری اسقاطیلی هاست که برای هر اقدامی بهانه بنی اسرائیلی و فتنه گرانه رفتار می کنند. همیشه میخوان به حریم ها تجاوز کنن و قیافه حق به جانب می گیرند. خانم منصوری پوشش و پوشاندن سر در عرف ایرانی تاریخچه جند هزار ساله داره. خودتون رو به کوچه چپ نزنید! ویروس غربگدایی چنان وجود تون رو پرکرده که میخواهید هرچی رو منطبق با فرهنگ منفور غربی کنید. وقتی ایرانی ها فرهنگ چند هزار ساله دارند ، نیازی ندارن از غرب فاسد دنباله روی کنن. برای همین هرچی میگید چرنده! حداقل برید تاریخ ایران رو مطالعه بفرمائید! دیگه دم از عرف نزنید که به عرف نیز اعتقادی ندارید و منافقانه رفتار میکنید!
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    22 1
    چرا نیروهای انقلابی پایش قوانین ظالمانه خاتمی را مطالبه نمی کنند خاتمی وعارف با ممنوعیت توسعه محدوده قانونی شهر در ضلع خروجی شهر سبب گرانی زمین ومسکن ومغازه شده است آیا با روشن شدن هدف گران کردن مسکن با هدف ناراضی کردن مردم ایا زمان پایش نرسیده است تا مردم مجبور به نافرمانی مدنی علیه قوانین ظالمانه سازمان مجاهدین انقلاب .باران بهزاد نبوی وموسوی نشوند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    3 68
    اشکال چیه؟ اعلام جنگ مسلحانه که نکردن!!!! نافرمانی مدنی جزء دموکراسی است.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      54 0
      ما هم علیه قوانین سازمان مجاهدین انقلاب وماانیفست فقر وفساد وتبعیض ساز،موسوی خواهان نافرمانی مدنی هستیم ما تضیع حقوق خود را برای منافع خاتمی موسوی عارف نمی خواهیم
  • عبدالله IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    40 3
    از یک سگ باز و رفیق سگ چه انتظاری هست ؟ اصلا جزء آدمها حساب میشه.
  • ایرانی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    53 1
    امان از این نجاستها که برای رسیدن به قدرت هر کثافتی رو پیچیده در زَر ورق به خورد مخاطب عموماً جوان و ناآگاه خود میدهند غرب فساد و فحشا رو به حدی رسونده که خودشون از تعفنش به تنگ اومدن اونوقت این ابلیس ها میخوان جوانان پاک ایران زمین رو بندازن تو همون منجلاب!😔🤔
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    2 68
    حرفاش کاملا منطقی و درست است-نگاه تنگ نظر و طالبانی شما اینو نمیفهمه
    • ایرانی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      31 0
      اگه منظور از منطق همون میل به کامجویی حداکثری حیوانی باشد حق با امثال توست چرا که خود را گونه ای حیوان میدانید که حالا چندتا آپشن اضافی مثل قدرت تکلم و یادگیری و انتقال تجربه و... رو دارید پس باید از این آپشنها برای به حداکثر رساندن تلذّذ استفاده کنید و اسمش رو هم میزارید منطق!! ولی از نظر ما که انسان رو حیّ میدانیم که برای رسیدن به کمال وشکوفایی استعدادهای خود در این منزلگاه دنیا چند صباحی باید تلاش کند و با آزمونهای مختلف خود را رشد دهد تا قابلیت و توانایی بهره مندی از حیات حقیقی را پیدا کند، این مزخرفات منطقی که نیست هیچ، عین سقوط و خسران و جهالت است.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    16 2
    برای خانم منصوری متاسفم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    21 2
    ساکت خانم
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    6 2
    به ایشون بگین مثل هم پالکیهاش بره انور
  • جاوید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    15 1
    این خائن ها بیشترین ضربه رو به مملکت و مردم زدن .جز کار سیاسی مخرب هیچی بلد نیستن.البته اصولگراها هم مالی نیستن ولی اصلاح طلبها نوکر غرب هستند . . اگه خیانت داخلی نبود الان اقتصاد ما وضعش این نبود.در مورد حجاب هم باید قاطعانه برخورد کنن چون دشمن دست روی حساس ترین نقطه گذاشته و میخواد اول مادر و بعد خانواده رو نابود کنه و به لجن بکشه .منصوری ها هم جاده صاف کن هستند .
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 17
    جالب بود
  • TR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    9 0
    کاش این خانم برای همیشه سکوت می کرد. پرمدعا و خالی از همه چی
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    12 0
    خطر منافقین برای ایران عزیز به مراتب سنگین تر وبدتر ازکفار است.به امید نابودی همه آنها
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    15 0
    مسلمان نما به مراتب از یهودی و کلیمی خطرناک تر است
  • هادی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    16 0
    منظور ایشون از عرف همون میل و هوس اکثریته. حالا اگه این میل و هوس مخالف بیانیه حقوق بشر غربی باشه و مثلا حجاب خواست اکثریت باشه اینها لیبرالیسم و حفاظت از آزادی های شخصی رو هم به عرف پیوست میکنن. پس فرقی نداره جامعه چی میخواد مهم واسه اینا اینه که پوشش باید آزاد باشه. مطمئنا در جامعه ای با پوشش آزاد راحت میشه هر غلطی کرد.
  • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    22 0
    اینا از مریم رجوی بدترن.
  • مسعود دیپلمات IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    23 0
    انتخاب لباس اختیاری نیست. اگر اختیاری بود، خداوند آدم و حوا را با لباس نمی آفرید، بلکه آنرا موکول به سلیقه خودشان میکرد! . . . شیطان آنها را فریب داد و لباس طبیعی از آنها زایل شد و به زحمت افتادند. فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ . . . فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا . . . وَعَصَى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى ﴿۱۲۱﴾. همه گرفتاری های بنی آدم از همین جا شروع میشود. زیرا مجبور شد چند هزار سال سپری کند تا بتواند برای خودش کفش و لباس و کلاه درست کند و خودش را از سرما و گرما و افتاب و . . . حفظ کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس