کد خبر 1596327
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
اصلاح طلبان چگونه زمینه سواستفاده گروه‌هایی مانند نهضت آزادی را فراهم می‌کنند؟

توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

سرویس سیاست مشرق- گروهک غیر قانونی نهضت آزادی پیشنهاد کرده است که اصلاح طلبان که شامل نحل‌ های مختلفی هستند مطلوب‌ترین گزینه برای رسیدن به برنامه های خود را متمرکز بر حقوق بشر و حقوق شهروندی نمایند.

این گروهک با اشاره به اینکه هر نظامی به غیر از نظام لیبرال دموکراسی نامطلوب است تصریح می کند که لیبرال دموکراسی دارای دو بخش دموکراسی انتخاباتی و آزادی های لیبرالی است، لذا می بایست اصلاح طلبان به سمت گزینه مطلوب‌تر حرکت کنند.

گروهک نهضت آزادی در ادامه با ارائه طرح «نافرمانی مدنی» تصریح کرده که پیگیری حقوق شهروندی مطالبه آسان‌تری است. هر چند برای دست‌یافتن به آن نیز پیش‌نیازهای بسیاری مطرح می‌شود اما چون قرار نیست مستقیم در ساختار قدرت تغییر ایجاد کند با هزینه کمتر و با سرعت بیشتری می‌توان به آن دست‌یافت!

به باور گروهک نهضت آزادی، برای کسب حقوق شهروندی نه نیاز است صبر کنیم نه می‌توانیم صبر کنیم بلکه باید اراده برای زیستن در سبک دلخواه را به یک مبارزه مستمر هر روزه از طریق نافرمانی مدنی تبدیل کرد

گفتنی است با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت:

۱ - گروهک نهضت آزادی با پرستش نظام لیبرال دموکراسی و بدون توجه به اندیشه مردمسالاری دینی علاوه بر اینکه نسبت دور خود را در برابر اندیشه های انقلاب اسلامی به نمایش می گذارد از سوی دیگر بر وجه اپوزیسیونی خود و نیز تلاش برای تشکیل یک جبهه در برابر نظام جمهوری اسلامی تصریح می‌کند.

۲- توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

۳ - تصریح بر نافرمانی مدنی در حقیقت برنامه طیف برانداز برای تحریک و تهیج جامعه جنبشی بوده و از جانب دیگر جنس و عمق نگاه ابزاری و پروژه سیاسی رادیکال های اصلاحات را به برخی تحولات روزمره روشن می سازد!

تامل بر کنش های رادیکال همچنان بیانگر آن است که آنان برنامه ریزی برای بهره گیری از مسائل روزمره در دو سطح سطح زندگی و سبک زندگی را در دستورکار خود قرار داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    7 5
    اصلاح طلبان تهوع آور یا همان سرمایه های اسرائیل در ایران !!!
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 1
      در عوض سبد رای دارند؟
  • FR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    3 1
    چیز جدیدی در نظرات این جماعت ظاهرا اپوزیسیون ولی عمیقا برانداز دیده نمی‌شود اطاق فکر سیاست امنیتی باید همانطور که در مورد سیاست خارجی اقدام می‌کنند فکری برای تهدیدات داخلی نیز بنامایند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    2 0
    حقوق بشر....حتما از نوع غربیش عبریش .....!!!!!
  • سید فروزان CH ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    عکس اعضای گروهک نهضت طلبی ، تداعی خانه سالمندان بهمراه پرستاران آنها میشود، عکس یادگاری میکیرند ،جلسه حزبی دارند ،بیانیه میدهند، مخالفت با نظام دارند، باز هم گلایه از نبود دمکراسی و آزادی مدنی میکنند ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    صورتی های اول انقلاب با توجه به مخالفت امام اینا وارد نظام کردند هنوز گرفتار این صورتی بازیها هستیم
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    __ بسمه تعالی __ این نسخه آزاری است _ با ناله وهم زاری است _ بر دوش کسان باری است _ در ماندگی و خواری است _

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس