کد خبر 1589090
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی یک حرف از هزاران در تلگرام نوشت:

اولین نسل کشیِ قرن بیستم (که توسط آلمانها علیه بومیان آفریقایی در نامیبیا صورت گرفت)، شباهت زیادی با اولین نسل کشی توسط اسرائیل در قرن بیست و یکم علیه فلسطینیان در غزه دارد. اگر بومیان آفریقا در سال ۱۹۰۴ در سکوت صحرای کالاهاری توسط استعمارگران آلمانی از بین رفتند ولی امروز تراژدی غزه در مقابل چشمان تمامی مردم دنیا در حال رقم خوردن است!

اوائلِ سال ۱۹۰۴ میلادی در جائی در جنوب غربی آفریقا که تحت قیومیت آلمان بود، بومیان علیه شهرک نشینان [آلمانی] شورش کرده و در یک حملهٔ غافلگیرانه بیشتر از یکصد نفر از شهرک نشینان را کُشتند!

طی بیست سال پیش از حملهٔ مزبور، بومیان، شاهدِ تصرّف و دست اندازیِ شهرک نشینان [آلمانی] بر مرغوب ترین بخش از سرزمین شان و ایجاد شهرک‌های استعماری در آنجا بودند. شهرک نشینانِ [آلمانی] با مردم بومی مانند حیوانات رفتار می کردند و آنقدر شأن و منزلت این مردم بومی را پائین آوردند که با ایشان مانند برده رفتار می کردند بطوریکه به راحتی اموال آنها را نیز غصب می کردند.

شورش و طغیان بومیانِ آفریقا، بر حاکمان امپراتوری آلمان در برلین گران آمد در نتیجه امپراتورِ آلمان اقدام به لشکرکشی به جنوب غربی آفریقا بمنظور نابودی و ریشه کنیِ مردم بومی نمود. فرماندهٔ نظامیِ این قشون کشی اعلام کرد که بومیان را از بین خواهد برد و هر کسی بتواند سرکردهٔ شورشیان را پیدا کند جایزه خواهد گرفت! فرماندهٔ نظامیِ آلمانی همچنین اعلام کرد هیچ تفاوتی میان زنان و کودکانِ این بومیان با مردان قائل نخواهد شد چون همهٔ آنها باید از بین بروند! از آنجا که عملاً امکان از بین بردنِ تمامی این مردم بومی میسّر نبود لذا فرماندهٔ نظامیِ آلمانی اعلام کرد حداقل این است که بومیان با توسل به زور ناچار شوند برای همیشه از این کشور بیرون بروند!

طی ماههای پس از تهاجم وحشتناک نظامیان آلمانی به مردم بومی در جنوب غربی آفریقا، بسیاری از افراد غیر نظامی از میان مردم بومی دستگیر و اعدام شدند و بسیاری از ایشان هم بطرف صحرا کوچ داده شدند؛ جایی که اغلبِ بومیان بر اثر تشنگی و گرسنگی جان باختند! مهاجمینِ آلمانی برای ریشه کنیِ مردم بومی حتی چاههای آب آنها را مسموم می کردند! شرایطِ اقلیمیِ بیرحمانهٔ صحرای آفریقا نیز به آلمانی ها در نابودیِ مردم بومی کمک زیادی کرد! برآورد می‌شود از هشتاد هزار نفر مردم بومی تنها ۱۵ هزار نفر نجات یافتند که اغلبِ این نجات یافتگان نیز به اردوگاه های کار اجباری فرستاده شدند ؛ جائی که بیشتر آنها تلف شدند!

آلمانی ها خودشان فاجعهٔ کشتار بومیان در آفریقا را «جنگ نژادی» و اولین نسل کشی در قرن بیستم می دانند.

اینک مدتهاست که سرنوشت بومیان در جنوب غربی آفریقا در حال تکرار شدن برای فلسطینیان است! مدتهاست که اسرائیلی ها اساسا فلسطینیان را انسان نمی دانند چنانکه دهسال پیش معاون وزیر دفاع اسرائیل صراحتا در توصیف فلسطینیان آنها را مشابه حیوانات قلمداد کرد! وزیر دارائی فعلی اسرائیل صراحتا موجودیت فلسطینیان را انکار می کند و مسئولین عالی رتبهٔ اسرائیلی (در راستای محقق ساختنِ طرح اسرائیل بزرگتر در جنگ جاری در غزه) درست مانند سرکوبگران آلمانی در ابتدای قرن بیستم مدعی هستند که با حیوانات می جنگند و با فلسطینیان مانند حیوانات رفتار خواهند کرد! در حالیکه طبق نظر کارشناسان، ادعای نابودیِ حماس غیر واقعی است ولی گو اینکه اسرائیلی ها در جنگ غزه (طبق شهادت و گواهیِ برخی تشکلها و نهادهای حقوق بشری در اسرائیل) آشکارا عَلَمِ پاکسازیِ نژادی را برافراشته اند چنانکه تعداد رو به فزاینده ای از سازمانها ، تشکیلات و تحلیلگران بین المللی از جمله شخصیتها و اُرگان های وابسته به سازمان ملل متحد بابت شَبَح و سایهٔ نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه هشدار داده اند! نسل کشی در غزه اولین نسل کشی در قرن بیست و یکم است. اگر بومیان آفریقا در سال ۱۹۰۴ در سکوت صحرای کالاهاری از بین رفتند ولی امروز تراژدی غزه در مقابل چشمان تمامی مردم دنیا در حال رقم خوردن است!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    5 2
    المان سابقه نسل کشی زیاد داره یکیش دادن اسلحه کشتار جمعی به یه دیوانه به اسم صدام در وسط جنگ برای کشتن مردم بیگناه
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    3 3
    بعدیاشم یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون!!
    • ZA ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      1 2
      زهلم گتمیش
  • کاظم IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 36
    اینا که گفتی درست. منافع ملی ایران در حمایت از مردم غزه چیه؟ ما اگه از فلسطین حمایت کنیم آیا نون و آب داره برای ما؟ اینو لطفا منطقی پاسخ بدید نه با ادبیات مذهبی و طرفدار مظلوم باشید و ...
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      2 1
      مگه ازسال۱۳۴۲که حرف فلسطین بود دنبال آب ونون بودن یاکسایی که ازمردم فلسطین حمایت می کنن دنبال اب ونون هستن؟!!!
    • محسن IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      2 1
      مگه فقط باید اب ونون باشه حرفت منو یاد مثل میرزا اغاخان نوری به یک چاهکن میاندازه
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 1
      منطقش اینه تا کی میخای بخوری بخوابی پاشو گم شو اروپا زندگی کن یکن برا یه لقمه نون سختی بکش بعد بیا ایران از نون اب حرف بزن دهن باز کردن بدید ما بخوریم
    • کاظم IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 1
      جواب های کاملا رادیکال و بچگانه. اگر حمایت از فلسطین برای کشور هزینه داشته باشید، باز هم باید ادامه داد؟ اگر من باید به اروپا بروم پس چرا شما به غزه نمی روید که شهید شوید؟ تا زمانی که به نکبت نیفتادی معنی حرف هایی که می زنی رو نمی فهمی
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 0
      نون و آب الزاما با منافع ملی هماهنگ نیست. گاهی وقتها باید از نون و آب زد تا منافع ملی تامین بشه.
    • DE ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      احمق جان وقتی اسقاطیلی ها میکن همدان و شوش مال ماست و میگیریم از نیل تا فرات یعنی از مصر بگیر بیا تاایران رو میخوان متجاوزانه بیان بگیرن، این منافع ملی نیست؟ کجادرس خوندی؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    2 1
    البته آلمانها برای غارت الماس افریقائیان آنجا بودند.خودشان خوشگذرانی میکردند واز بومیان بهره کشی می کردند برای جمع آوری الماس.
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    2 1
    آلمان ها در طول تاریخ از این کارها زیاد کردند
  • مصطفی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 1
    اسرائیل داره تو کوچه بن بست می دود و پشت سرش تمام دنیا. کار بجایی خواهد رسید که یحودیان یا باید بخار شوند و برند هوا یا آب شوند و بروند زمین راه سوم شرم آور است
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 1
    یه روز غرب وحشی تقاص تمام کارهاش رو میده علی الخصوص روباه پیر👿🦊🦊🦊

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس