کد خبر 992249
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
عزاداری قوم بنی اسد در کربلا

بعد از اینکه پیکرهای مطهر شهدای کربلا سه‌ روز روی زمین مانده بود طایفه بنی‌اسد دوازدهم محرم برای خاکسپاری آنها وارد زمین پربلای کربلا شدند

به گزارش مشرق، در حال حاضر هم قوم بنی اسد در شهر کربلا، سومین روز شهادت امام حسین (ع) به پیروی از اجداد خود، این حرکت نمادین را در قالب عزاداری و ابراز ارادت به محضر امام حسین (علیه السلام) را انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    5 0
    جالبه
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
      9 4
      مهم‌ترین عشیرۀ بنی اسد که بیش از یک قرن در نقاطی از خوزستان و جنوب عراق، امارت موروثی یافتند، مزیدیان هستند. بنی مزید در حکومت آل بویه بر دیگر عشیره‌های بنی اسد قدرت یافتند و به خصوص پیوند ایشان با کردان منطقه بر قدرتشان افزود، چنان که در حلّه و نواحی اطراف تا اهواز و هویزه امارتی بنیان نهادند و بعدها نیز در حوادث مربوط به روابط میان برکیارق و سلطان محمد، فرزندان ملک شاه، نقشی به سزا ایفا کردند.[۲۰] در روزگار معاصر، بنی اسد در عراق، مجموعه‌ای از عشایر را تشکیل می‌دهند که به آنها «اهل الجزائر» هم گفته می‌شود. آنها غالباً در جنوب نهر فرات و اطراف کربلا سکنا دارند
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      4 0
      بشار اسد کجاست؟
  • احمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    31 4
    قومی ماندگار درتاریخ با نام حسین علیه السلام
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    13 2
    . در سال ۳۶ هجری در جنگ جمل، با علی بیعت کردند و در کنار وی جنگیدند. در واقعه عاشورا در سال ۶۱ به سه دسته تقسیم شدند: موافق با حسین بن علی، مخالف و بی‌طرف. حبیب بن مظاهر، انس بن حرث، مسلم بن عوسجه، قیس بن مسهر، موقع بن ثمامه و عمرو بن خالد صیداوی از سران موافق بودند و حرملة بن کاهل اسدی، قاتل طفل شیرخوار، از سران مخالف بود. گروهی از دسته سوم (بی‌طرف‌ها) پس از کشته شدن حسین، زنانشان بر میدان جنگ گذر کرده و اجساد را دیدند و تحت تأثیر قرار گرفتند و به سرزمین خود رفته، مردان را جهت دفن اجساد، خبر کردند. ابتدا زنان بیل و کلنگ به دست گرفته به طرف کربلا روان شدند. پس ازمدتی وجدان مردان بنی اسد بیدار گشت و به خود آمدند و به دنبال زنان راه افتاده به دفن اجساد کشته‌شدگان پرداختند .[۱] ادعا شده در این هنگام علی بن حسین به صورت ناشناس در جمع آنان حاضر و یکی یکی بدن‌ها را به بنی اسد معرفی کرده و آن‌ها بدن‌ها را دفن می‌کردند. پس از دفن آن‌ها وی خود را به آنان معرفی کرده‌است.[۲] این اقدام سبب شهرت این قبیله شد و از آن پس شیعیان به نظر احترام و محبت به قبیله بنی اسد می‌نگرند.
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
      3 0
      حضور امام سجاد علیه السلام باطی الارض در زمان دفن شهدای کربلا یک حقیقت قطعی است نه یک ادعا. در غیر این صورت چطور ممکن بود بنی اسد جسد بی سر امام حسین علیه السلام را بشناسند؟
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      0 0
      ادعا شده؟!!!! منظورت چیه؟!
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    0 0
    به دلیل اینکه فقط امام معصوم می تونه امام معصوم دیگر رو دفن کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس