کد خبر 870757
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
عکس/ جذب توریست در منطقه فقیر نشین!

در کشور کلمبیا و در شهر مدلین که دومین شهر بزرگ این کشور است، منطقه ای به نام منطقه ی کومونا ۱۳ (Comuna 13) وجود دارد، منطقه ای که فقیرترین قسمت این شهر است.

به گزارش مشرق، در زمان فردی به نام پابلو اسکوبار که یکی از مجرم ترین افراد شهر بود، شهر تا روی تپه های اطراف آن هم کشیده شد و همین موضوع باعث رشد بی رویه  کنترل نشده ی جمعیت و به وجود آمدن قارچ گونه ی خانه شد، خانه هایی که حتی از بیسیک ترین و ابتدایی ترین امکانات زندگی مثل برق، آب، سیستم حمل و نقل و لوله کشی بی بهره بودند و علاوه بر این، پلیسی هم برای کنترل منطقه وجود نداشت و همه ی این ها باعث پایین آمدن کیفیت زندگی شد تا اینکه یک اتفاق همه چیز را تغییر داد.

در سال ۲۰۱۱ پله برقی شهری غول پیکری در منطقه ی کومونا نصب شد. پله برقی عجیبی که به صورت زیگزاگی ساخته شده بود و در جاهایی ارتفاع آن حتی به ۳۸۴ متر می رسد! اجرا شدن خلاقیت هایی از این دست به مدلین کمک کرد تا اشتغال زایی در آن بیشتر شود  جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲، مدلین در فهرست شهرهایی هم تراز نیویورک قرار گرفت که توانسته اند کاری خلاقانه و متفاوت انجام دهند، کاری که هم خلاقانه باشد و هم در جهت نفع عمومی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    56 4
    درد مسولاشون تو سر مسولین ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس