کد خبر 999404
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
استقلال

باشگاه استقلال با شکایتی عجیب به یک دادگاه خارجی برای شکستن رای محاکم قضایی فوتبال داخلی کشور، فقط باعث هدر رفتن میلیون‌ها تومان از پول بیت‌المال شدند.

به گزارش مشرق، پرونده پرهیاهو و عجیب امسال فوتبال کشورمان، همانگونه که پیش بینی می شد، سرانجام خوشی برای آبی پوشان تهران نداشت. استقلال که دو فصل پیش قهرمان جام حذفی شده بود، به دلیل ناآمادگی حاضر به بازی مقابل پرسپولیس در دیدار نهایی سوپرجام در تاریخ تعیین شده نبود و در نهایت نیز سازمان لیگ فوتبال ایران، حریف سرخ پوش را برنده دانست. این رای از سوی کمیته انضباطی فدراسیون اعلام شد و کمیته استیناف هم آن را تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش فتحی به رای دادگاه CAS

حکمی که اگرچه به مذاق هواداران پرشمار استقلال خوش نمی آمد؛ اما آن را غیر منطقی هم نمی دانستند زیرا این تیم در زمان انجام مسابقه سوپرجام، خارج از کشور بود. با این حال، ناگهان باشگاه اعلام کرد این رای را قبول نمی کند و حق استقلال و هوادارانش را در دادگاه عالی ورزش که در سوئیس است، پیگیری خواهد کرد.

حرف های آن روز برای هواداران تیم، به خصوص قشر جوان، خوشایند بود و همه منتظر بودند با کمک یک نهاد خارجی، جام قهرمانی اهدا شده به پرسپولیس را پس بگیرند. در دیگر سو، هواداران پرسپولیس هم نگران رای این دادگاه و جام قهرمانی.

کارشناسان خبره و متخصص همان زمان اعلام کردند که پیگیری این پرونده در خارج از کشور نه تنها حاصلی برای استقلال ندارد؛ بلکه فقط باعث هدر رفتن پول بیت المال و اتلاف وقت می شود. اما گوش کسی بدهکار نبود و حتی شایعه شد که وزارت ورزش قصد دارد استقلال را از این شکایت باز دارد؛ اما این شایعه هم تکذیب شد یا حداقل عملیاتی نشد.

داستان این شکایت اما سرانجام خوشی نداشت. میلیون ها تومان از بودجه استقلال (بخوانید بیت المال و جیب هواداران) هزینه شد تا رای محاکم قضایی داخلی ایران تغییر کند و مدیران باشگاه خود را در قالب سوپرمن جلوه بدهند. اتفاقی که امروز، سراب بودن آن عیان شده است.

برخی مطلعان، هزینه این شکایت برای استقلال و فوتبال ایران را رقمی در حدود یک میلیارد تومان برآورد می کنند که حاصلش، فقط حسرت و ناکامی دوباره بود. شکایت به دادگاه CAS نه تنها جامی برای استقلال به ارمغان نیاورد؛ بلکه داغ دل هواداران را هم تازه کرد و دوباره باید شاهد پیروزی رقیب دیرینه خود، این مرتبه در دادگاهی بین المللی باشند.

این پرونده و ماجرایش، یکی از نمونه‌های اتلاف بیت المال بود که در عرصه بین المللی نیز موجب مضحکه فوتبال ایران شد چرا که برخی کارشناسان معتقدند، رسیدگی دادگاه CAS به شکایت داخلی از یک کشور، اگر بی سابقه نبوده باشد، کم سابقه قلمداد می شود.

غم انگیزترین صحنه دادگاه CAS زمانی بود که در یکی از جلسات این دادگاه، تمامی افراد حاضر ایرانی بودند؛ به جز یک قاضی و یک وکیل! چرا رای قاضیان فوتبال خودمان را بر نتابیدیم و بخاطر بلندپروازی یا بهتر است بگوییم، رفتارهای احساسی و هیجان های مقطعی هواداران، میلیون ها تومان پول را حیف و میل کردیم؟ کاش برای این پرسش‌ها، جوابی منطقی و عقلی وجود داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    3 7
    مثل هميشه حق استقلال رو خوردن
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    7 4
    این استقلالی ها هر چی ضایع بشن و پول هاشون حیف و میل بشه، بازم حقشونه. مدیر به این کودنی هیچ کس هنوز ندیده!
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    7 0
    یکی دیگه از شیرین کاریهای فتحی و دارودستش. بندازینشون بیرون این بی لیاقتها رو
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    17 3
    از كيسه همان برون تراورد كه در اوست
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    10 4
    الان كيسه ها ميگن اونجا هم وزارت ورزش كمك كرده
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    9 5
    به نظرم بايد كيسه رو مينداختن دسته 3
  • مهدی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    7 8
    مشرق عزیز، من یکی از طرفدارای پر وپا قرص خبرگزاری شما هستم و طبق معمول اخبار خبری کانال خودمو از خبرگزاری شما اقتباس می کنم اما کاش شما که این همه به فکر بیت المال هستید اولاً از اتلاف بیت المال در خرید بازیکنان بی کیفیت تیم پرسپولیس بگید و دوما از باعث وبانی اصلی این اقدام باشگاه استقلال که همون رأی یکطرفه فدراسیونی ها بود، متأسفانه فدراسیون می توانست خیلی راحت تاریخ جدیدی برای برگزاری سوپرجام تعیین کند همانطور که خیلی راحت خیلی از قوانین رو برای تیم پرسپولیس جابه جا می کند. لطفاً بی طرف باشید، من یک روستایی و ساکن روستا هستم، من اینجا خیلی خوب میفهمم فدراسیون کاملاً به نفع پرسپولیس کار می کنه شما کجایید؟
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      2 4
      مشرق لنگیه یه جوری از لنگ طرفداری میکنه و کامنت های علیه لنگ رو سانسور میکنه انگار از این بابت یه پول قلمبه میره تو جیبش
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    10 1
    چون مدیران عادت کردند از جیب مردم گند بزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس