کد خبر 999173
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
رکورد دار اهدای خون در ایران

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: خون کامل که شامل پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز می‌شود 20 تا 25 روز تاریخ انقضا دارد اما پلاکت‌های خونی در صورت جداسازی 72 ساعت بیشتر مهلت استفاده ندارد.

به گزارش مشرق، مجید زینلی اظهار داشت: در 6 ماهه سال جاری بیش از 90 هزار نفر با مراجعه به مراکز انتقال خود درخواست اهدا داشتن که از این تعداد 71 هزار نفر موفق شدند، این میزان نسبت به گذشته کاهش یا افزایش نداشت و تقریباً ثابت بوده است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون چرایی عدم موفقیت برخی در اهدا خون گفت: کسانی که برای اهدا خون مراجعه می‌کنند باید در سلامت کامل باشند؛ داشتن سابقه عمل جراحی، مصرف داروهای خاص، سابقه بیماری، فشار بالا یا پایین و ... از جمله مواردی هستند که مانع اهدا خون می‌شود و معمولاً 25 درصد از افراد شرایط اهدا را پیدا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۴ فایده مهم اهدای خون

وی در رابطه با محدودیت مکانی ساختمان انتقال خون اصفهان عنوان کرد: رایزنی‌ها برای ساخت مرکز جدید انتقال خون با دستگاه‌های اجرایی و خیریه‌ها هنوز به نتیجه نرسیده، اصفهان با سابقه‌ای که دارید نیاز به چهار مرکز در چهار سوی اصفهان دارد.

زینلی ذخیره خونی استان اصفهان را 7 روز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ذخیره خوبی داریم اما از آنجا که فراورده‌های خونی انقضای زیادی ندارد و مصرف روزانه هم از سوی بیمارستان‌ها برای خون وجود دارد، همواره از شهروندان می‌خواهیم تا برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: خونی که از اهداکننده دریافت می‌شود حدود 400 سی‌سی است، این خون کامل که شامل پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز می‌شود 20 تا 25 روز تاریخ انقضا دارد اما پلاکت‌های خونی در صورت جداسازی 72 ساعت بیشتر مهلت استفاده ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد بلوکی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    اهدا خونچه ضرری برای اهدا کننده دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس