کد خبر 998014
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
بیت کوین

مدیر عامل برق تهران از قانونی شدن استخراج رمز ارزها طبق تصمیم هیئت وزیران خبر داد و گفت: تعرفه برق مصرفی مراکز تولید ارز دیجیتال با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ سامانه نیما محاسبه می‌شود.

به گزارش مشرق، حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت برق استان تهران از قانونی شدن فعالیت استخراج بیت کوین خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تصمیم هیئت وزیران فعالیت استخراج رمز ارزها مجاز شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

استخراج کنندگان رمز ارزها در حال خروج از ایران

چهار اقدام مجلس برای ساماندهی استخراج رمزارز +نمودار

وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاران در صورت دریافت مجوز از اداره صنعت معدن و تجارت می توانند به ادارات برق شهرستان های تابعه در هر استان مراجعه و با خرید برق دائم صنعتی به صورت مجاز از شبکه های برق استفاده کنند.

تیموری درباره تعیین تکلیف دستگاه های ماینر ضبط شده عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاران از برق صنعتی و کشاورزی استفاده می‌کردند اما به تفاوت بهای برق مصرفی آنها با تعرفه سایر مصارف محاسبه و ازصاحبان این دستگاه‌ها ۹۰ میلیارد ریال دریافت شده است.

مدیرعامل برق استان تهران برق مصرفی برای تولید هر بیت کوین را ۷۲ هزار کیلووات ساعت دانست و گفت: تعرفه برق مصرفی مراکز تولید ارز دیجیتال با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما محاسبه و دریافت می‌شود.

وی فعالیت در زمان اوج بار را ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: ساعات و زمان اوج مصرف برق در طی سال تعیین، ابلاغ و مصرف برق توسط واحدهای عملیاتی از طریق کنتورهای هوشمند کنترل می شود.

در شهرهای تابعه استان تهران تا کنون ۱۲۶ مزرعه تولید بیت کوین به صورت غیرمجاز کشف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    6 4
    این همه ممنوع کردید آخر تسلیم تکنولوژی شدید، همیشه قصد دارند خلاف جریان شنا کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس