داعش

یکی از مقامات ارشد امنیتی روسیه اعلام کرد آمریکا با هدف گسترش تنش‌های منطقه‌ای، داعش را به افغانستان منتقل کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد امنیتی روسیه اعلام کرد نیروهای ویژه ارتش آمریکا در انتقال نیروهای داعش به نواحی شمالی افغانستان نقش داشته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «سرگئی بسدا» رئیس دفتر روابط بین‌الملل آژانس امنیتی فدرال روسیه روز دوشنبه گفت:‌ «اطلاعاتی درباره دخالت نیروهای ویژه آمریکایی در انتقال جنگجویان داعش به مناطق شمالی افغانستان در دست داریم که به‌منظور ایجاد بی‌ثباتی در مرزهای جنوبی کشورهای مشترک‌المنافع و متعاقباً آسیای مرکزی صورت گرفته است».

بیشتر بخوانید:

طالبان: آمریکا به‌دنبال بهانه برای ماندن در افغانستان است

مقامات امنیتی کشورهای مختلفی تا کنون بارها از آمریکا بابت تأمین مالی داعش و پشتیبانی از این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه انتقاد کرده‌اند.

پیش‌تر سرلشکر «محمد حسین باقری»، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران گفته بود آمریکا جهت حفظ تنش در منطقه، پس از شکست داعش در عراق و سوریه، جنگجویان آن را به افغانستان    منتقل کرده است تا توجیهی برای ادامه حضور در خاورمیانه داشته باشد.

چندی پیش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد داعش در افغانستان از اواسط ماه ژوئن تا اوایل سپتامبر سال جاری میلادی ۱۸۳ حمله انجام داده است که نسبت به سال قبل نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس