دربی90

دربی شماره 90 پایتخت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس امروز از ساعت 16 آغاز شد و در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود قرمزپوشان به پایان رسید.

گروه ورزشی مشرق - استقلال و پرسپولیس امروز در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر مقابل یکدیگر صف آرایی کردند و در پایان این پرسپولیس بود که موفق شد به پیروزی برسد.

در ادامه به حواشی این دیدار حساس می‌پردازیم:

چرا دربی نودم 90 به 10 نشد؟

* مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه قرار بود این بازی با تقسیم‌بندی 90 به 10 برای تماشاگران برگزار شود، اما در نهایت 50-50 شد و آیا پرسپولیس از این مسئله استقبال می‌کند، گفت: ما گفته بودیم که 90 به 10 امکان‌پذیر نیست چون زمینه‌ها و زیرساخت‌ها فراهم نیست. البته دستگاه‌ها مشکلی ندارند، اما سامانه هواداری استقلال آمادگی این را نداشت که هواداران استقلال و پرسپولیس را تشخیص بدهد، اما ما تا زمان بازی برگشت سامانه هواداری را آماده می‌کنیم و هواداران را ثبت نام می‌کنیم و در آن بازی امکان تقسیم‌بندی 90 به 10 را داریم اما چون بازی رفت 50-50 برگزار می‌شود گفتند بازی برگشت هم 50-50 باشد.

* عماد صفی‌یاری کودک هشت ساله‌ای است که در حاشیه دیدار پرسپولیس - صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی در اثر حادثه برق گرفتگی جان خود را از دست داد. نکته جالب توجه درباره فوت این کودک خردسال این است که محل فوت این کودک دچار تغییرات و ترمیم شده است. دیگر در محل حادثه داربستی نصب نشده است و شرایطی متفاوت دارد.

تعویض داربست‌های قاتل

* در فاصله کمتر از شش ساعت تا آغاز دربی 90 تماشاگران زیادی وارد ورزشگاه نشدند و اکثر تماشاگران هم در محوطه بیرون از ورزشگاه روی چمن‌ها نشستند.

* خدمات رفاهی و تفریحی در بیرون از ورزشگاه برای هواداران سرخابی تدارک دیده شده و تماشاگران دو تیم با هم کری خاصی داشتند و به رقابت می‌پرداختند.

* چند تن از هواداران استقلال وپرسپولیس قبل از ورود به ورزشگاه با هم درگیری لفظی پیدا کردند که با وساطت مأموران انتظامی قضیه حل شد، اما این پایان کار نبود و مدام علیه تیم رقیب شعار می‌دادند.

* در فاصله 500 متر تا گیت‌های الکترونیکی، ورود تماشاگران به داخل استادیوم کنترل می‌شود و چنانچه که هوادارای بلیت تهیه نکرده باشد، حتی اجازه ورود به محوطه ورزشگاه هم به او داده نمی‌شود.

* برخلاف دربی‌های گذشته و با فروش بلیت الکترونیکی دیگر خبری از بازار سیاه بلیت‌فروشی در ورزشگاه نیست و هواداران با ارائه کارت ملی وارد ورزشگاه می‌شوند.

* مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت :حتی یک برگه بلیت هم به باشگاه پرسپولیس نداده اند، این اتفاق سابقه نداشته و برای باشگاه استقلال و دیگر مسوولان ذیربط متاسفم. اگر برخورد لازم صورت نگیرد همه چیز را خواهم گفت.

* علی‌اصغر انتظارخیر، مدیر سامانه بلیت فروشی ورزشگاه‌های کشور در پاسخ به این پرسش که آیا از ۲۱ هزار صندلی خالی مانده پشت دروازه ورزشگاه آزادی به باشگاه استقلال به عنوان میزبان دربی، بلیتی اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: از ۲۱ هزار صندلی خالی مانده ورزشگاه آزادی برای داربی هیچ سهمیه‌ای به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داده نشده و هر کسی که بخواهد برای تماشای بازی وارد ورزشگاه شود باید از سامانه بلیت فروشی الکترونیکی بلیت تهیه کرده باشد. بنابراین به هیچ‌کسی چه طرفدار استقلال و چه پرسپولیس بلیت رایگان داده نمی‌شود.

* فروش ساندویچ های 20 هزار تومانی در ورزشگاه آزادی با کیفیتی که در تصویر زیر مشاهده است.

* در حالی که کمتر از سه ساعت به دربی 90 زمان مانده جمعیتی نزدیک به 10 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

* هواداران تیم استقلال با شعارهایی علیه پرسپولیس قهرمان نشدن این تیم در آسیا را به رخ آنها کشیدند.

* ترانه‌هایی از مهران مدیری، احسان خواجه‌امیری و سایر خوانندگان کشورمان برای هواداران حاضر در ورزشگاه پخش شد که مورد استقبال تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار گرفت.

* هواداران تیم پرسپولیس با شعار معروف شش‌تایی‌ها علیه تیم استقلال کُری خواندند.

* نسبت هواداران پرسپولیس به هواداران استقلال تا ساعت 13 بیشتر است.

* یکی از هواداران استقلال به دلیل برخی اقداماتی که در ورزشگاه انجام داد از سوی مأموران به بیرون از سکوها منتقل شد.

* قسمت‌هایی از ورزشگاه با داربست بسته شده تا هواداران دو تیم از یکدیگر فاصله داشته باشند.

* به دلیل گرمای هوا اکثر هواداران دو تیم روی صندلی‌های مسقف نشسته‌اند تا از گرما در امان باشند.

* حدود 100 هوادار پرسپولیس با حضور در هتل اوین بازیکنان را پیش از عزیمت به استادیوم مورد تشویق خود قرار دادند.

* سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل مصدومیت دربی 90 را از دست داد، در هتل اوین حاضر شد و با بازیکنان و مربیان دیدار کرد.

* کاپیتان پرسپولیس که امروز در دربی غایب است، سوار بر اتوبوس تیم شد و همراه سایر بازیکنان و مربیان به ورزشگاه آزادی آمد.

* هواداران تیم پرسپولیس پرچم بزرگ یا ابوالفضل را روی سکوها باز کردند تا ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دهند.

* پیش از آغاز دربی همانند سال‌های گذشته برخی از گروه‌های نمایشی با حضور در کنار زمین به اجرای حرکات ورزشی و کار با توپ پرداختند.

* حدود 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حاضر هستند و به تشویق تیم‌های خود می‌پردازند.

*هدایت ممبینی، حیدر بهاروند و صمد مرفاوی برای تماشای مسابقه وارد ورزشگاه آزادی شدند.

* با توجه به نزدیک شدن به زمان بازی تماشاگران با سرعت در حال ورود به استادیوم هستند که این موضوع کار ماموران گیت های بلیت فروشی را دچار مشکل کرده است.

* تعدادی از تماشاگران استقلال در اقدامی عجیب با یک نردبان از طبقه دوم وارد طبقه اول شدند!

*هنگامی که تیم ها وارد ورزشگاه نشده بودند مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) برگزار شد.

*تعدادی از جانبازان جنگ تحمیلی با ویلچر در کنار زمین مستقر شده اند.

* فحاشی هواداران دو تیم قبل از شروع بازی همچنان ادامه دارد و تنها رادیو ورزشگاه است که باعث می شود شعارها کاهش پیدا کند.

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، ووریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و مرتضی تبریزی

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، علی علیپور و جونیور.

* سفیران کشورهای آرژانتین، سوئیس، دانمارک و برزیل و ایتالیا با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار دو تیم را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر و در نودمین دربی پایتخت در حالی تا پایان نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید که استقلال یک ضربه پنالتی به دست آورد اما علی کریمی پنالتی را به دستان بیرانوند کوبید.

* در اوایل مسابقه تیم های استقلال و پرسپولیس هنگامی که این بازیکن و تبریزی بر سر توپ جدال داشتند هواداران استقلال علیه مدافع پرسپولیس موضع گرفتند که خلیل زاده با حرکت دست استقلالی ها را به سکوت فراخواند. این حرکت خشم طرفداران استقلال را در پی داشت و استقلالی ها یکصدا علیه بیرانوند فحاشی کردند.

* بعد از خراب شدن پنالتی کریمی شجاع خلیل زاده حرکاتی انجام داد که موعود بنیادی فر  یک تذکر جدی به مدافع پرسپولیس داد.

بیشتر بخوانید:

پنالتی باید تکرار می‌شد

* اتفاق عجیب تر بعد از خراب شدن پنالتی کریمی در جایگاه سی آی پی رخ داد، هنگامی که چند طرفدار پرسپولیس در این جایگاه خوشحالی کردند هواداران استقلال که درست در پایین این جایگاه قرار داشتند به شیشه های این جایگاه کوبیدند و همین موضوع باعث شد تا ماموران نیروی انتظامی وارد جایگاه شوند.

*بعد از اخراج علی کریمی از زمین بازیکنان استقلال این بازیکن را به سرعت به بیرون از زمین بردند.

* در دقیقه 1+90 بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. سیاوش یزدانی و داریوش شجاعیان با سیامک نعمتی درگیر شده و همین موضوع باعث شد تا نیمکت نشینان دو تیم وارد ماجرا شوند.

در دقایق پایانی دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس بهزاد غلامپور، مربی استقلال از شدت عصبانیت به بطری کنار زمین لگد زد.

* در وقت‌های اضافه جیمی‌جامپی وارد زمین شد و به سمت علیرضا بیرانوند رفت. ماموران انتظامی بلافاصله وی را بازداشت و به بیرون از زمین هدایت کردند.

* در دقیقه 96 مهدی ترابی تصور کرد که بازی تمام شده و ضربه‌ای به زیر توپ زد که داور بخاطر این صحنه به وی کارت زرد نشان داد.

* بعد از سوت پایان بازی کریم باقری به سمت بیرانوند رفت و او را در آغوش گرفت.

* پرسپولیسی‌ها در پایان بازی در میانه میدان به جشن و پایکوبی مشغول شدند که بیرانوند نقش پررنگی در این جشن داشت.

* محمد دانشگر در پایان بازی در گوشه‌ای از زمین نشست و گریه کرد.

* علیرضا بیرانوند به سمت بازیکنان استقلال رفت و به تک‌تک آنها دست داد.

* فرشاد احمدزاده به سمت محمد دانشگر رفت و وی را از زمین بلند کرد.

* برخی از هواداران شعارهایی را علیه فتحی، مدیرعامل استقلال سردادند. آنها با سردادن شعار «فتحی حیا کن، استقلال را رها کن» خواستار جدایی وی از استقلال شدند.

* تعدادی از هواداران استقلال در پایان بازی شعارهایی علیه وزیر ورزش سر دادند که علت این کار مشخص نبود.

* سر یک هوادار از استقلال و یک هوادار از پرسپولیس شکست که تیم پزشکی به درمان آنها پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    8 1
    بلیط به پرسپولیسی ها نرسید ولی هوادارانشان بیشتر تو ورزشگاه هستند.!!!@
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      4 2
      علی پروین و پیشکسوت های پرسپولیس نتونستن برن ورزشگاه بهشون بلیت نفروختن مدیریت دست استقلال بود حتی مدیر عامل پرسپولیس در اعتراض نرفت...
  • SE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    3 4
    چرا هیچکس چیزی نمیگه
  • SE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 3
    افرین
  • SE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    4 5
    نصر و من الله و فتح قریب، مرگ بر استکبار مردم فریب
  • SE ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    8 0
    عماد جان و خانواده داغدار او ببخشید که حماقت مدیران ورزشگاه آزادی در انتخاب غلط پیمانکار و پرسنل غیر حرفه ای و حماقت برقکاران کارنابلد جان شیرین تو را قربانی کرد. مدیر آزادی مجرم اول این جنایت است. چرا هیچکس سخنی در باره او و مسئولیتش در این حادثه دلخرا چیزی نمیگوید! همه تقیصر ها بگردن کارگر غیر حرف ای نا آگاه از خطرات و عماد معصوم است که چرا صورتش را به نرده چسبانده است
  • شهریار IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    5 2
    چرا روی خبر «مهران مدیری هواداران را سر ذوق آورد +عکس و فیلم» کلیک میکنیم میاد اینجا؟ مشرق وات د فاز؟ کامنتها رو هم که عشقی عشقی منتشر می کنیا! دیگه دارم تصمیم می گیرم دنبالت نکنم و برم سراغ خبرآنلاین. داری بچه حزب اللهی ها رو می پرونی با این سیاست.
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      3 5
      داداش خبر آنلاین که یه سوپر اصلاح طلب رادیکاله مطمئنی حزبی الهی ها اونجا هستن!؟ من حتی ملی گراها و باستانی گراهای طرفدار کوروش و ایران باستان رو هم توی اون سایت نمی بینم هیچ اعتقادی نه به ایرانیت دارن نه اسلامیت...عاشق مالیدن یه سفید غربی هستن و بس...
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    5 11
    بنیادی فر0 پرسپولیس1 یه داور چرا باید این همه علیه پرسپولیس باشه دو متر بازیکن استقلال در آفساید بود هند واضح رو نمی گیره پنالتی هم که شاهکار بود برای استقلل گرفت!!..
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 4
    استقلالی ها تونستن در چهار مسابقه دو امتیاز بگیرن و در دربی هم یکی بیشتر نخوردن. جا داره واقعاً از کادر فنی و بازیکنان استقال تقدیر کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس