عکس/ والیبال ایران ۳ _ استرالیا ۰

کارشناس والیبال کشورمان گفت: تیم ملی والیبال مان خیلی به موقع باخت و شاید همان باخت باعث شد که در این دوره عنوان قهرمانی را با اقتدار بدست بیاورند.

سرویس ورزش مشرق – پیرو کسب سومین قهرمانی تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا مردان بلندپرواز تیم ملی مان همچنان 6 عنوان قهرمانی کمتر از ژاپن در این سطح از مسابقات آسیایی دارند. تیم ژاپن با 9 دوره قهرمانی بهترین تیم قاره محسوب می شود که در این دوره در تهران عنوانی بهتر از سومی کسب نکرد.

مصطفی کارخانه سرمربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در گفت و گو با مشرق، درباره سطح این دوره از رقابتها که به میزبانی تهران برگزار شد اظهار داشت: سطح این دوره از مسابقات خیلی بالا بود و تیم ما در دوره مهمی قهرمان شد چون سال بعد المپیک برگزار می شود همه با حداکثر توان شان به این رقابتها گام گذاشته بودند.

وی ادامه داد: درست است که یک باخت آوردیم ولی خیلی به موقع و به جا اتفاق افتاد و تلنگری بود برای بچه ها که فینال را جدی تر بگیرند. البته مهم این بود که ما قهرمان شویم و مهمتر این بود بتوانیم انتقام شکستی که به استرالیا در بازی اول داشتیم را بگیریم. در آن دیدار بچه ها خوب بازی نکردند و حریف را جدی نگرفته بودند و روز کم اعتباری را پشت سرگذاشتند ولی در دیدار فینال مشخص شد که ما چه توانایی هایی داریم.

کارشناس والیبال کشورمان گفت: البته ما در ویترین افتخارات مان هنوز از چین ، کره و ژاپن از نظر عقب هستیم ولی امروز نسل جوان والیبال ما رشد کرده و باید گذشته را در همین دوران جبران کنیم. بچه های ما دوست دارند درالمپیک باشند و این آرزوی هر بازیکن و مربی است که در المپیک حضور داشته باشد. چون از نظر عیار طلایی هم که در نظر بگیرید مدال المپیک از هر نظر ارزشمندتر است.

کارخانه درباره اینکه آیا تیم ایران نقطه ضعفی هم داشته یا نه اضافه کرد: ما پس از این باید با عنوان قهرمان آسیا در مسابقات جهانی شرکت کنیم. وقتی تیمی قهرمان می شود دیگر ضعفی دیده نمی شود و تیم ما هم آن شادابی که باید داشته باشیم را داشتیم ولی نباید اجازه بدهیم که خستگی نفرات تیم را والیبال‌زده کند. باید مدتی به آنها استراحت بدهیم و یک ریکاوری خوبی برای تیم در نظر گرفته شود.

وی در این ارتباط که گفته شده بود تیم در مسابقات آسیایی با ترکیبی از جوانان در مسابقات شرکت می کند ولی این اتفاقا تقریبا رخ نداد خاطر نشان کرد: خب این اتفاق رخ نداد. با این همه جایگاه المپیک بالاتر است برای همین باید پس از این دوره به بازیکنانی که سن و سالشان بالاست استراحت بدهیم و در رقابتهای جهانی به جوانان مان میدان بیشتری بدهیم که آنها هم آبدیده شوند و هم باتجربه تر. در رقابتهای سطح بالا تحت فشار قرار بگیرند و انرژی اصلی مان را بگذاریم برای المپیک.

کارشناس والیبال کشورمان در این باره که چه میزان بخت برای المپیکی شدن تیم کشورمان قائل است گفت: به نظرم شانس المپیکی شدن مان 80 به 20 است. بعد که سهمیه را گرفتیم آنجا جای باتجربه ها و کسانی است که آزمون و خطا کرده اند. چون همه تیم ها ستاره های خودشان را می آورند و از باتجربه هایشان استفاده می کنند. آنجا دیگر نمی توان ریسک کرد. ولی در این جهانی که باید با 11 تیم بازی کنیم بهتر است فرصت را به جوانترها بدهیم تا پخته تر شوند و در صورت نیاز به تیم کمک کنند.

کارخانه در مورد اینکه کدام نفرات در تیم مان چهره بودند یادآور شد: چهره های شاخص تیم ما دو سه تا جوان مان مانند علی اصغر مجرد و یا امیرحسین اسفندیار خوب بودند ضمن اینکه ما نباید به خاطر دو تا جوان سرمایه سوزی کنیم. باید با یک روش خوب کار را جلو ببریم.

وی در این باره که تیم ژاپن در این  دوره سوم شد تأکید کرد: ژاپن همیشه خوب است. ژاپن همیشه همین شرایط را دارد. این تیم همیشه یا اول است یا دوم یا سوم. ما جلوتر از آنها هستیم وگرنه آنها روند خوب شان را یکنواخت طی کرده اند.

کارخانه در پایان با اشاره به میزبانی و وضعیت مبهم انتخابات ریاست فدراسیون والیبال گفت: میزبانی مان مانند همیشه که همواره جزو خوب ها بوده ایم مطلوب و در حد بضاعت مان بود. فقط ای کاش هر چه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون روشن شود. این بلاتکلیفی کار را برای تیم ملی هم دشوار می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    8 6
    نمي دونم چی شد که کره ای این قدر وحشی شدن؟
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    10 2
    باخت میتواند موجب حرکت شود و نباید از باخت ترسید و باید درس گرفت. خوشبختانه باخت به استرالیا به وقت و تاثیر گذار بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس