نتانیاهو نمایه

یک روزنامه انگلیسی روز شنبه در گزارشی با اشاره به ناکامی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات هفته پیش نوشت که فشارها برای کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت در حال افزایش است.

به گزارش مشرق، در پی نمایش ضعیف حزب لیکود در انتخابات هفته پیش در اسرائیل، وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند تا نخست وزیر را برکنار کرده و مسیر را برای تشکیل آنچه کابینه وحدت ملی خوانده شده، هموار کنند.

بیشتر بخوانید:

حمله شدید نتانیاهو به ترامپ

خدعه نتانیاهو برای تصدی مجدد نخست‌وزیری

چه کسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد شد؟

احتمال دارد که «بنی گانتز» رقیب نتانیاهو، بخت نخست تشکیل کابینه پس از دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی باشد و حزب وی توانسته است بیشترین میزان کرسی را در پارلمان اسرائیل به خود اختصاص دهد.

گانتز پس از پیروزی حزبش در انتخابات اعلام کرده فقط به شرطی شرکت در ائتلاف کابینه فراگیر را می‌پذیرد که خودش نخست‌وزیر شود.

گانتز امیدوار است که بتواند کابینه وحدت را با مشارکت حزب سفید و آبی و لیکود تشکیل دهد اما وی اعلام کرده نتانیاهو که با اتهامات فساد مواجه است نخست باید استعفا داده و مسیر را برای رهبر جدید حزب لیکود فراهم کند.

به نظر می‌رسد که نتانیاهو به اراده خود کناره‌گیری نکند اما حزب آبی و سفید از وزرای حزب لیکود خواسته تا وی را برکنار کرده تا به قدرت ۱۳ ساله وی در این حزب پایان داده شود.

«گادی یورکان» از اعضای حزب آبی و سفید به ساندی تلگراف گفت: «این وزرا، میهن پرست بوده و آنها صهیونیست هستند. آنها باید در راستای بهترین منافع کشور و مردم اسرائیل و نه سیاست‌ها عمل کنند.»

اما وزرای حزب نتانیاهو تا کنون سرسختانه از وی حمایت کرده‌اند. «زاچی هانگبی» از وزرای لیکودی کابینه می‌گوید:«ما رهبران خود را حذف نمی‌کنیم.»

 بر اساس گزارش دیلی‌تلگراف، سنت دیرینه‌ای درباره وفاداری به رهبران در داخل لیکود که حزب اصلی جناح راستی است، وجود دارد.

این حزب از سال ۱۹۷۳ میلادی تا کنون تنها ۴ رهبر داشته است- مناخیم بگین، اسحاق شامیر- آریل شارون و نتانیاهو.

تمامی سه رهبر قبلی به صورت داوطلبانه از رهبری حزب کناره‌گیری کردند و هیچکدام از آنها طی کودتای درون حزبی کنار نرفتند.

اما حامیان حزب لیکود در رژیم صهیونیستی درباره چشم انداز سرنوشت نتانیاهو نگران هستند.

روند تشکیل کابینه از امروز به صورت رسمی آغاز خواهد شد و طی آن «رویون رویلین» رئیس رژیم صهیونیستی احزاب حاضر در پارلمان را فرا خواهد خواند تا برآورد کند که آیا گانتر یا نتانیاهو بیشترین حامیان را در پارلمان دارد.

نتانیاهو می‌تواند روی ۵۵ نماینده جناح راستی پارلمان حساب کند اما اگر گانتز بتواند حمایت «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب اسرائیل بیتنا و لیست نمایندگان عرب را که نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات هفته پیش داشتند بدست بیاورد ‌می‌تواند حمایت ۶۵ کرسی کنست از خود را داشته باشد.

رئیس رژیم صهیونیستی تا ۲ اکتبر (۱۰ مهرماه) فرصت دارد که تصمیم بگیرد کدام یک بخت نخست برای تشکیل کابینه را در اختیار خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس