کد خبر 994562
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کشتی قهرمانی جهان|کریمی دومین مدال را برای ایران به ارمغان آورد/ امروز هم طلسم طلا نشکست

نماینده وزن 92 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با شکست در دیدار فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از کسب مدال طلا بازماند.

به گزارش مشرق، رقابت های فینال و رده بندی چهار وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح امروز در سالن باریس نورسلطان قزاقستان آغاز شده که علیرضا کریمی نماینده وزن 92 کیلوگرم کشورمان با شکست در دیدار فینال به مدال نقره رسید.

بیشتر بخوانید

یزدانی تماشاگران را به وجد آورد

نتایج آزادکاران ایران در ۴ وزن سوم

در وزن 92 کیلوگرم که 18 نفر حضور داشتند، علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 12 بر یک مقابل گئورگی روبایف از مولداوی به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و گام به نیمه نهایی گذاشت. کریمی برای حضور در فینال به مصاف علیخان جبرئیلوف از روسیه رفت که با برتری 10 صفر فینالیست شد.

کریمی برای کسب مدال طلا به مصاف جی دن کاکس از آمریکا رفت که با شکست 4 بر صفر به مدال نقره بسنده کرد.

پیش از این یونس امامی نماینده کشورمان در وزن 70 کیلوگرم با پیروزی در دیدار رده بندی موفق به کسب مدال برنز شده بود.

نتایج سایر نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 70 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر اریگلنت پریزرینی از آلبانی را شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 6 بر صفر از سد الامان دوگدوربیک اولوو، دارنده مدال برنز 2016 جهان از قرقیزستان گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد. امامی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر مقابل کوجیرو شیگا، نایب قهرمان آسیا از ژاپن گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. نماینده کشورمان برای حضور در فینال به مصاف نورکوژا کایپانوف، قهرمان 2019 آسیا از قزاقستان رفت که با نتیجه 7 بر 6 شکست خورد و شانس حضور در فینال را از دست داد. این در حالی بود که امامی کشتی گیر حریف را خاک کرده و بارانداز هم اجرا کرد اما داوران امتیازات وی را لحاظ نکردند. دقیقا چنین صحنه ای در تایم اول پیش آمد که قزاق ها اعتراض کردند و یک امتیاز آنها تبدیل به 2 امتیاز  شد. امامی فردا شب برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی به میدان خواهد رفت.

در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست به مصاف گندری گارزون کشتی گیر کهنه کار و حریف سابق مهدی تقوی و دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا رفت که با نمایشی ضعیف و ناامیدکننده با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن 39 کشتی گیر شرکت کرده اند.

در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه 6 بر یک از سد خودربولگا دورجخاند از مغولستان گذشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه 5 بر 2 مقابل نیکولاس گویازدوفسکی، دارنده 2 مدال برنز 2017 و 2018 جهان از آمریکا گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با تیجه 3 بر 2 مغلوب آلکساندر خوتسیانوفسکی، دارنده مدال برنز 2019 اروپا و بازیهای اروپایی از اوکراین شد و  شانس حضور در نیمه نهایی و کسب سهمیه المپیک را از دست داد. با توجه به شکست کشتی گیر اوکراینی در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی، قهرمان جهان و نفر سوم المپیک از گرجستان، محبی از گردونه مسابقات حذف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس