عبدالمهدی: حشد الشعبی گروه ویژه نیروهای مسلح است

عراق ضمن هشدار نسبت به آغاز یک جنگ دیگر در منطقه خاورمیانه، اعلام کرد که بغداد در تلاش است که مانع از وقوع چنین جنگی شود.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که این کشور می‌کوشد جنگ دیگری در منطقه رخ ندهد.

عبدالمهدی در حضور شماری از رسانه‌های عربی و عراقی گفت که «عراق می‌کوشد مانع از وقوع جنگ در این کشور و منطقه شود و می‌خواهیم مشکلات و بحران‌ها را به صورت مثبت حل کنیم».

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از نخست وزیر عراق گزارش داد که هدف از حل بحران‌ها، حفظ حاکمیت و ثبات عراق است و این کشور می‌کوشد شعله بحران را خاموش کند.

وی با بیان اینکه عراق «روابط برجسته‌ای با کشورهای همسایه و جهان» دارد، اظهار داشت: «ما در عراق، روابط خوبی با سوریه داریم... و با کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] و سایر کشورهای جهان روابط حسنه‌ای داریم».

عبدالمهدی اعلام کرد که عراق «نمی‌تواند ابزاری برای تجاوز به کشورهای همسایه باشد. ما دلایلی داریم که موشک‌های اصابت کرده به شرکت‌های نفتی، از عراق شلیک نشدند».

سخنگوی ارتش یمن بامداد شنبه هفته جاری از حمله تلافی‌جویانه به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان در شرق این کشور خبر داد. در پی این حمله، عربستان اعلام کرد که تولید حدود پنج میلیون بشکه نفت متوقف شده و تعمیر تأسیسات آسیب دیده چند هفته یا چندماه زمان نیاز دارد. انصار الله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

نخست وزیر عراق ادامه داد: «اگر عراق عرصه جنگ شود، کل منطقه شعله‌ور خواهد شد. از همه خواستار گفت‌وگو و کنار گذاشتن درگیری مسلحانه در منطقه هستیم».

عبدالمهدی در پایان خاطر نشان کرد که «اتخاذ تصمیم جنگ، دشوار خواهد بود. همه امروز به شدت محتاط هستند. حرکت به سمت جنگ و آغاز آن، درآور و سخت خواهد بود».

این در حالی است که پس از حملات تلافی‌جویانه یمن به عربستان، مسئولان آمریکایی از جمله وزیر خارجه این کشور، مدعی شدند که تهران این حملات را انجام داده و بدان پاسخ خواهند داد.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن تکذیب این اظهارات، آن را محکوم و تأکید کرد که این حملات، واکنش نیروهای یمنی به تجاوزات چند ساله سعودی‌هاست.

به دنبال این اتهامات به جمهوری اسلامی ایران، تهران یک یادداشت رسمی و هشدارآمیز به طرف آمریکایی ارسال کرد و در آن درباره هرگونه اقدام علیه ایران هشدار داده و هرگونه دخالت ایران در این قضیه را نیز رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    8 2
    اونا هم که میگن از عراق نبودهو مستقیما از ایران اومده
  • US ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    2 1
    آقای عبدالمهدی . نخست وزیر محترم عراق عزیز ، برادر . شما قویتر از آنی هستید که بخواهید دلیل برای آنها بیاورید ، آنها اگر قدرت دارند و میتوانند اثبات کنند ، شما اینها را خوب باید بشناسید ،، اینان همان متجاوزگران وحمایت کنندگان هستند که با هم هر چه توانستند کردند و ربودند ، نگران نباشید ، ایران هیچوقت علیه مصالح عراق عمل نکرده و نمیکند ، فقط قصدشان سوتفاهم هست که موفق نخواهند شد ،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس