به گزارش مشرق، اینستاگرام مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصویری از فعالیت‌های امدادی روحانیون مبارز بعد از زلزله طبس در سال 57 را منتشر کرد و نوشت:

 روز 25 شهریور 1357، زلزله‌ای مهیب استان خراسان را دربرگرفت و در این میان شهر طبس به کلی ویران شد. در پی تعلل رژیم پهلوی، طولی نکشید که انقلابیون به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و برای تامین مایحتاج اولیه آنان دست به کار شدند. حجت‌الاسلام شیخ حسین عمادی در بخشی از کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است می‌گوید: «وقتی زلزله طبس پیش آمد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جمعی از دوستان روحانی و غیر روحانی برای کمک به مردم آن سامان شتافتند. ازجمله بنده هم رفتم و در آنجا به صورت یک تشکیلات - که رهبری آن را هم آیت‌الله خامنه‌ای بر عهده داشتند- خدمت کردیم و مردم را از زیر آوار بیرون می‌آوردیم. آنان که کشته شده بودند، دفن می‌کردیم و مجروحان را جهت معالجه اعزام می‌نمودیم... در این جمع مرحوم شهید هاشمی‌نژاد و واعظ طبسی و جمعی از دوستان مبارز، شرکت و به حق خدمات شایانی کردند.»


حجت‌الاسلام عمادی در ادامه خاطراتش به بی‌توجهی رژیم پهلوی به زلزله‌زدگان اشاره کرده و می‌گوید: «شیر و خورشید ایران بسیار ضعیف کار می‌کرد...» حجت‌الاسلام شریفی گرگانی هم در خاطرات خود با عنوان «خانه‌ی امن» به این نکته اشاره کرده و می‌گوید: «وقتی زلزله‌ طبس اتفاق افتاد با وجود رسوایی هفده شهریور، دستگاه رژیم هیچ کمکی به مردم زلزله زده نکرد... پول‌هایی که از خارج آمد هم هیچ کدام به دست مردم نرسید چون همه را عوامل رژیم شاه به جیب زدند؛ یعنی در آن شرایط هم باز مشغول غارت بودند و باز دست از دزدی‌هایشان برنمی‌داشتند. لذا امام و بقیه‌ مراجع خودشان کمک‌های مستقیم به مردم طبس کردند.»

ستاد امدادی انقلابیون به زلزله زدگان طبس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس