کد خبر 993324
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

استانبول از جمله شهرهای دیدنی ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانی ها است. این شهر زیبا شگفتی های بیشماری از جمله کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه، تنگه بسفر و... را در خود جای داده است که قطعاً گشت و گذار در آنها خالی از لطف نیست. با این حال بازدید از تمامی این آثار در زمانی کوتاه، نیازمند برنامه ریزی و زمان بندی مناسب است به همین جهت بسیاری از مسافرانی که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند تهیه تور استانبول را نسبت به سایر روش های سفر ارجح می‌دانند. دسته دیگری از گردشگران نیز وجود دارند که معتقدند سفر با تور هیجان لازم را برای آنها فراهم نمی‌کند و ترجیح می‌دهند خود به تنهایی یا به همراه خانواده از زیبایی های شهر استانبول دیدن کنند. این افراد می‌توانند برای بررسی بهتر این موضوع مقاله ای با عنوان چگونه بدون تور به استانبول سفر کنیم؟ را در سایت قاصدک 24 بخوانند.

سفر

مقدمات سفر بدون تور به استانبول

- زمان دقیق سفرتان را تعیین کرده و یک بلیط هواپیما استانبول خریداری کنید. این بلیط را می توانید بسته به مدت زمان سفر خود به صورت یک طرفه یا دو طرفه رزرو کنید. توجه نمایید که بلیط هواپیما از هر مبدا مانند بلیط هواپیما تهران استانبول به صورت حضوری از آژانس های مسافرتی قابل تهیه است اما اگر مایل به تجربه خریدی ساده تر و ارزان تر هستید بهتر است از سایت های فروش آنلاین خدمات سفر نظیر قاصدک 24 بهره بگیرید.

سفر

- اگر قصد دارید از راه زمینی به ترکیه سفر کنید، می توانید بلیط اتوبوس یا قطار استانبول را بخرید. اتوبوس های تهران - استانبول از مبدا پایانه بیهقی در میدان آرژانتین به سمت ترکیه حرکت می کنند و امکان خرید بلیط قطار استانبول نیز به راحتی و به صورت آنلاین در وبسایت های معتبر مهیا است. در نهایت گفتنی است دسترسی زمینی به ترکیه برای ایرانیان از طریق سه مرز بازرگان، سرو و رازی امکان پذیر می باشد.
- به فکر یک اقامتگاه باشید و مدت زمان سفر خود را تعیین نمایید. برای این کار می توانید پانسیون های موجود در میدان تکسیم را رزرو کرده یا خانه و سوئیتی دربست اجاره کنید. هتل های بیشمار موجود در استانبول نیز می تواند دیگر راهکار موجود برای مسافرانی باشد که نسبت به امنیت لازم جهت سکونت در خانه های اجاره ای در تردید هستند.
- بدیهی است که می بایست به مقدار لازم ارز مسافرتی تهیه کرده و به همراه ببرید. اما برای این سفر، خرید دلار بهتر است یا لیر؟ در پاسخ باید بگوییم برای سفر به استانبول معمولاً بهتر است دلار به همراه داشته باشید و مقداری از آن را در استانبول به لیر تبدیل کنید. با این کار هم می توانید خریدهای مقرون به صرفه تری داشته باشید و هم بهای کرایه اتوبوس و تاکسی را با لیر پرداخت کنید.
- لیستی از اماکن دیدنی و مراکز خرید استانبول که می خواهید از آنها بازدید کنید، تهیه نمایید. برای سفر خود برنامه ریزی نمایید و مقدار زمان لازم جهت گشت و گذار در هر مکان را تعیین کنید. در این میان بد نیست بدانید که ایرانی هایی که به ترکیه سفر می کنند معمولاً اماکنی چون تنگه بسفر، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، میدان تکسیم، مسجد سلیمانه، ایا صوفیه و مواردی از این دست را در لیست بازدیدهای خود قرار می دهند.

سفر

با همه اینها اگر جز آن دسته از مسافران هستید که مایل به تجربه سفرهای ترکیبی هستند، می توانید با تهیه بلیط های قطار از هر مبدا دلخواه به ایلام، به مرز مهران بروید. این مرز نزدیکترین مرز زمینی به کربلا است و تنها 280 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. بدین ترتیب پس از رسیدن به ایلام می توانید باقی مسیر خود را با دسته های زائرین همراه شوید و به صورت پیاده به کربلا بروید.

 

حمل و نقل عمومی در استانبول

از آنجایی که قیمت بنزین در استانبول بسیار گران است توصیه می کنیم از اجاره اتومبیل خودداری کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای استفاده از این وسایل بهتر است در ابتدا به یکی از دستگاه هایی که شهرداری در مناطق مختلف شهر نصب کرده است، دست پیدا کنید و یک استانبول کارت بخرید. از آنجایی که کار با این دستگاه ها آسان است، لازم نیست در خصوص تهیه این کارت ها نگران باشید. اما استانبول کارت چیست؟ استانبول کارت از جمله کارت هایی که با استفاده از آن می توانید در هزینه های حمل و نقل خود به صورت چشمگیری صرفه جویی کنید. این کارت، هم اندازه کارت های اعتباری معمولی است و به راحتی در کیف پول شما جای می گیرد. در نهایت گفتنی است هزینه استفاده از استانبول کارت، به هنگام خرید آن پرداخت می شود و این کارت به راحتی قابل شارژ است.

سفر

بدین ترتیب با تهیه این کارت میتوانید پس از نشستن در فرودگاه استانبول، با اتوبوس های هواتاش به میان تکسیم بروید و راحت تر به نقاط مختلف شهر دسترسی بیابید. برای این کار تنها کافی است از خط شماره IST 19 این اتوبوس ها استفاده کرده و مبلغ کرایه را با استفاده از استانبول کارت بپردازید.

کمی ترکی استانبولی یاد بگیرید

اغلب مردم ترکیه به انگلیسی تسلط ندارند و به زبان ترکی استانبولی با گردشگران ارتباط برقرار می کنند. بنابراین اگر بدون تور لیدر به استانبول سفر کرده اید، بد نیست کمی ترکی استانبولی یاد بگیرید. در غیر این صورت ممکن است برای تهیه مایحتاج روزانه خود و یا رفت و آمد در شهر با مشکل مواجه شوید. اما اگر هیچ چیز از ترکی نمی دانید نگران نشوید، چرا که اپلیکیشن هایی در این خصوص وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید منظور خود را به ساکنان استانبول برسانید.

در انتخاب زمان سفر هوشمندانه عمل کنید

به طور کلی می توان گفت استانبول مقصدی برای تمام فصول سال است اما اگر برنامه سفر خود را در بهار بچینید میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. در بهار، بارش های فصلی کاهش یافته و هوای استانبول طراوت و دلچسبی خاص دارد. به علاوه اینکه اغلب برندهای ترک در جشنواره و حراجی به سر میبرند و محصولات خود را با قیمت های ارزان تری به بازار عرضه میکنند. توجه به این امر موجب می شود هم اقامت مناسبی را تجربه کرده و هم به قدر نیاز و بودجه تان خرید کنید.

سفر

در پایان یادآور می شویم اگر جز آن دسته از مسافران هستید که مهارت خاصی در تنها سفر کردن ندارند یا فکر می کنید که ممکن است از پس برنامه های پیش بینی نشده برنیایید بهترین انتخاب برای شما سفر با تور استانبول است. با این حال اگر همچنان تمایل دارید که بدون تور به استانبول سفر کنید، برنامه ریزی دقیق برای این کار را از یاد نبرید و به نکات توصیه شده در این مطلب عمل کنید.

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس