کد خبر 992944
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
رضا قوچان نژاد

سردار آزمون 44 گل در سطح اول فوتبال اروپا به ثمر رسانده و گوچی با پوکر دیروز، چهل‌وششمین گل‌اش در لیگ‌های سطح اول فوتبال اروپا را ثبت کرد.

به گزارش مشرق، در این فصل رقابت جذابی بین سردار آزمون و رضا قوچان‌نژاد شکل گرفته است. دو بازیکنی که قصد دارند عنوان بهترین گلزن ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا را به خود اختصاص دهند. سردار با دو گلی که تا پایان هفته سوم لیگ روسیه زده بود، این عنوان را برای برای خود کرده بود، اما گوچی دیروز سی دقیقه برای تیمش بازی کرد و با 4 گلی که زد، از سردار پیشی گرفت. 

سردار در اولین فصل حضورش در لیگ روسیه، 4 گل زده بود. در لیگ 15-2014 افت کرد و فقط یک گل زد. سپس به روستوف رفت و در طی سه فصل به ترتیب 3، 9 و 7 گل به ثمر رسانده بود. سردار به روبین کازان برگشت و در دو فصل مجموعا 9 گل زد. سردار در اولین فصل حضور در زنیت هم 9 گل به ثمر رساند و با دو گلی که در فصل جدید زد، با 44 گل زده برای چند هفته بهترین گلزن ایرانی در سطح اول لیگ‌های مختلف شده بود.

بیشتر بخوانید:

گوچی در جمع 5 بازیکن برتر هفته لیگ هلند +عکس

هر چند که هیچ بازیکن ایرانی به اندازه رضا قوچان‌نژاد در اروپا گل نزده است، ولی گوچی سال‌های زیادی از فوتبالش را در لیگ سطح پایین‌تر حضور داشت و گل‌هایش در لیگ دو بود. سنت ترویدنس اولین تیم قوچان‌نژاد در سطح اول لیگی اروپایی بود که در آن موفق به ثبت گل شد. گوچی در آن فصل 11 گل زد. سپس در دو فصل حضور در استانداردلیژ هم 2 گل زد. گوچی به هیرفین برگشت و به ترتیب 19 و 8 گل به ثمر رساند. 2 گل در اپول در فصل گذشته مجموع گل‌های او در لیگ‌های سطح اول اروپا را به عدد 42 رسانده بود. رضا قوچان‌نژاد با پوکری که دیروز کرد، تعداد گل‌هایش در سطح اول فوتبال اروپا را به 46 رساند تا بالاتر از سردار آزمون قرار بگیرد.

دیگر گلزنان برتر ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا علیرضا جهانبخش، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه هستند. علیرضا جهانبخش به جز یک فصل، در همه سال‌های حضورش در اروپا در لیگ سطح اول بازی کرده است. جهانبخش با نایمخن 5 گل و 34 گل هم در مجموع سه فصل حضورش آلکمار زده بود. هاشمیان 29 گل با بوخوم و 9 گل هم با هانوفر به ثمر رسانده بود. اشکان دژاگه هم 24 گل زده بود. ضمن اینکه علی دایی آقای گل بازی‌های ملی تاریخ هم 22 گل در بوندسلیگا به ثمر رسانده بود. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس