کد خبر 992368
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم پروژه هایی که در جهان معماری با طراحی های خود باعث ایحاد فضایی مناسب برای افراد شده اند را بررسی کنیم و جنبه های برتری و ویژگی های خاص آنها را معرفی کنیم. در این مقاله یک پروژه بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در بارسلونا اسپانیا را بررسی خواهیم کرد که این پروژه به این دلیل حائز اهمیت است که در فضای 100 متری معمار توانسته است از تمام فضاها به خوبی استفاده کند و ایده های درخشان خود را در این پروژه به کار ببندد و منزلی مناسب با تمام امکانات و دور از اضافات برای زوج های جوان فراهم کند . این خانه یکی از برترین پروژه ها در سال 2017 در کشور اسپانیا بوده است.

بیاید با هم این پروژه بازسازی منزل  را بررسی کنیم .

دو آپارتمان مستقل در بالای یکدیگر در یک خانه ی قدیمی به یک خانه ی دوبلکس یکپارچه در شهر بارسلونا تبدیل شده است . این خانه که کاملا مورد بی اعتنایی ساکنین قبلی خانه قرار گرفته بود و مشتری برزیلی جدید خانه در بازسازی و تعمیرات ساختمان  بر یکپارچه ساختن آن تاکید داشت . او می خواست فضاهای اصلی و خصوصی خانه مانند اتاق خواب و آشپزخانه در طبقه بالا و فضای نشیمن و اتاق مطالعه در طبقه همکف قرار بگیرد . معمار این اپارتمان با یک ایده ی جذاب و جالب این خانه را معرفی میکند . دو مکعب مربع در وسط فضا با ارتفاع 2 متر که بر روی یک محور چرخش پیدا کرده اند و بدون لمس دیواره های اصلی با هم همپوشانی دارند که یکی از این مکعب ها پله را در خود جای داده است و مکعب دیگر در هر طبقه عملکرد متفاوتی را در خود جای داده است . این مربع در طبقه همکف اتاق مطالعه و کار را در خود قرار داده است و در طبقه بالا اتاق خواب را .

معمار برای برجسته کردن این مربع ها آن دو را به رنگ زرد در آورده است و کل فضای خانه اعم از سقف ، کف و دیوار ها را به رنگ سفید در آورده است .

با یک چیدمان ساده متشکل از مبلمان ها توانسته است بدون نیاز به وسایل یا عناصر اضافی به خوبی این فضا را نظم دهد .

چرخش بسیار زیاد این مربع عا باعث میشود در بازسازی منزل بدون نیاز به هیچ گونه درب و محوطه اضافی به جز مواردی که باعث  حفظ حریم خصوصی برای حمام و سرویس میشود ، به خصوصی سازی فضای اطراف آن بپردازد .

پله های مارپیچ این خانه برای صرفه جویی در فضا طراحی شده است و در داخل مکعب که از بیرون به رنگ زرد است در داخل در فضایی مشکی رنگ قرار دارد و پشت این مربع در طبقه بالایی ، سرویس و حمام محصور است و نزدیک به اتاق خواب و دور از فضای آشپزخانه و غذاخوری است . هم چنین حالت بالکن مانند طبقه بالا باعث میشود که با ایستادن در این طبقه به طبقه همکف دید کامل داشت .

در بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه  نیز که در طبقه فوقانی است از تم رنگی اصلی خانه تبعیت میکند و به رنگ سفید در آمده است به جز قسمت فر و گاز و هود که به رنگ زرد طلایی است . هم چنین قرار داشتن یک میز و دو صندلی چوبی که به عنوان فضای غذاخوری شناخته میشود بر مینیمال بودن این فضا تاکید میکند . هم چنین حضور یک تراس و پنجره های بزرگ توانسته است به خوبی نور طبیعی روز را در این قسمت وارد کند . از دیگر کاربری های که در این طبقه جای گرفته است اتاق خواب است که در مربع دیگر قرار دارد و مانند مربع پله ها ، داخلش به رنگ تیره در آمده است و تنها با حضور یک تخت دو نفره و دو چراغ این فضا شکل گرفته است . معمار به خوبی توانسته است با این تضاد رنگی سیاه و سفید ، هارمونی جذابی را برای این خانه شکل دهد .

وجود مبلمانی ساده و مشتکل از یک میز  و صندلی ، فضای نشمین طبقه همکف را تشکیل میدهد . هم چنین  ایجاد نقاشی هایی پشت این مربع ها در طبقه همکف که این نقاشی ها اصالتا برزیلی هستند  و این نقاشی ها به درخواست مشتری برزیلی خانه در این آپارتمان جای گرفته است .

شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا مجری پروژه های دکوراسیون اداری و مسکونی از صفر تا صد

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس