برجام

تلویزیون آلمان اذعان کرد اروپا نمی‌تواند برجام را حفظ کند اما همین را اعلام نمی‌کند و سکوت کرده است.

به گزارش مشرق، هولگاروس گزارشگر تلویزیون آلمان در بروکسل درگزارشی تصریح کرد: اتحادیه اروپا با گذشت بیش از یک سال از خروج آمریکا از برجام با ناامیدی به حفظ این توافق نگاه می‌کند. برای اتحادیه اروپا روشن است که این توافق تنها در صورتی قابل نجات است که ایران از منافع اقتصادی آن بهره ببرد و این دقیقا چیزی است که با توجه به تحریم‌های آمریکا تقریبا غیر ممکن است. نتیجه این که ایران نیز گام به گام از تعهداتش نسبت به برجام عقب‌نشینی می‌کند.

ببینید

فیلم/ ضرری که 1+5 به مردم ایران زد

گزارشگر تلویزیون آلمان به سخنان هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، در سال گذشته میلادی اشاره کرده که گفته بود «ما مصمم هستیم هر تلاشی را برای حفظ برجام انجام دهیم» و می‌افزاید از آن زمان تاکنون وضع هیچ تغییری نکرده است. آلمان و چهار قدرت دیگر، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین، تلاش خود را کرده‌اند که ایران را در مقابل فشارهای حداکثری آمریکا به برجام پایبند نگه دارند.

وی می‌افزاید: اینستکس (راهکاری که اروپا برای نجات برجام از طریق ایجاد یک کانال برای ارائه کالا در مقابل فروش نفت ایران در نظر گرفته است) تاکنون بی‌اثر بوده و کشورهایی که آن را ایجاد کرده‌اند، درباره بی‌نتیجه بودن آن و این که این کانال نیز نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از میلیاردها خسارت ایران را جبران کند، سکوت می‌کنند.

این گزارشگر تصریح کرد: با این حال در برلین و بروکسل هم‌چنان گفته می‌شود که آنها می‌توانند این معامله مهم را حفظ کنند. این درحالی است که ایران به عقب‌نشینی از تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد. تحت این شرایط بعید به نظر می‌رسد بشود با وعده‌های مبهم، بر خویشتنداری ایران اصرار کرد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    75 5
    لعنت خدا برکسانی باد که هنوز در ایران دل به برجام بستند
    • US ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      34 1
      با خودم فکر میکنم مسئولان ما اگه برای ساخت و ساز خونه خودشون هم بود، اینهمه تسامح میکردند و شل بودند و قرارداد رو هوا میبستن یا محکم برخورد میکردن و چک و ضمانت میگرفتن و سر وقت برخورد میکردن؟! .... نشون میده چقدر نسبت به مملکت و حقوق ملت احساس مسئولیت میکنن.... فقط حفظ قدرت...
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      20 2
      تاسف بر آنهایی که حرف ولی فقیه که بارها درباره برجام هشدار داده بود را تضمینی بر بی اعتباری طرف خارجی قرار ندادند ولی امضای جان کری را تضمین اعتبار دشمن قرار دادند .
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      1 0
      دروغه، اروپایی ها نمی فهمند! ظریف: منتقدان هر چه درباره برجام گفتند، برعکس از آب درآمد!
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      0 0
      لعنت خدا بر تمام بدخواهان برجام در هر نقطه ای از جهان
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    20 3
    امین رئیس جمهور ودارودسته خائنش 3979
    • US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      3 48
      ایران باید همچنان به برجام ادامه دهد.
  • مجید IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    20 1
    به نظر شما آقای روحانی هم به همین حقیقت رسیده؟ من فکر می کنم ایشان بالاخره فهمید، ولی علی رغم آگاهی از مرگ برجام، هنوز هم از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ در دیپلماسی تاریخ ایران یاد می کند. خب، اگر این را نگوید چه بگوید؟ او دو راه در پیش رو دارد. یا باید بگوید که این نتیجه بد عهدی غربی ها است و نباید منبعد به آنها اعتماد کرد ، و یا تقصیر مرگ برجام را بر عهده دلواپسان داخلی بیندازد، از بی اختیاری خودش بگوید و از رفراندم حرف بزند. شما کدام روش را پیش بینی می کنید. لطفاً نظر بدهید
    • محسن IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      0 1
      انگار حرفاتو خیلی مهم می دونی که از دیگران دعوت می کنی بیان روش نظر بدن!
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    1 8
    مشرق جان تو که خوشحال شدی شییرینی بده(میدون انقلاب جای خوبیه)
  • امین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    3 3
    از نظر مردم ایران برجامی نبود که تمام شود برجام تحمیل خود فروخته ها بود به مردم ایران ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس