اعتراض ناآرامی در هنگ کنگ

معترضان هنگ‌کنگی باحمله به یک ایستگاه خدمات ریلی به تخریب اموال عمومی پرداخته و سایر راه‌های منتهی به فرودگاه هنگ‌کنگ را نیز مسدود کردند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از معترضان هنگ‌کنگی در شهر «تونگ چونگ»، به یک ایستگاه «MRT» (خدمات ترابری ریلی هنگ‌کنگ) حمله کرده و خیابان‌های منتهی به فرودگاه هنگ‌کنگ را نیز مسدود کردند.

ببینید:

عکس/ ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ با پرچم‌ آمریکا

به نوشته روزنامه «سوت چاینا مورنینگ پست»، معترضان هنگ‌کنگی در حمله روز یکشنبه به ایستگاه MRT، به دستگاه‌های کنترل بلیت، مرکز خدمات مشتریان، اتاق‌های کنترل، شیشه‌های ساختمان، لوله‌ها و تأسیسات آبی و کابل‌های برق، خسارات جدی وارد کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، معترضان همچنین با آتش زدن موانع پلاستیکی و مسدود کردن خیابان‌های منتهی به فرودگاه هنگ‌کنگ، تلاش کردند همانند اقدام خشونت‌بار دو هفته پیش خود، پروازهای این فرودگاه را با اختلال مواجه کنند.

این روزنامه به نقل از یکی از معترضان در توضیح علت این خرابکاری‌ها نوشت: «اگر در کار فرودگاه اختلال ایجاد کنیم، خارجی‌های بیشتری اخبار هنگ‌کنگ را خواهند خواند».

همچنین گفته می‌شود شماری از معترضان در مقابل کنسول‌گری انگلیس در هنگ‌کنگ تجمع یافته‌اند تا حمایت خود از دخالت‌های این کشور در امور داخلی هنگ‌کنگ را اعلام کنند.

چین بارها به آمریکا و انگلیس درباره دخالت در اعتراضات هنگ کنگ و دیدار با سران معترضان هنگ‌کنگی اعتراض کرده است. در ادامه این ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ علی‌رغم هشدارهای چین، معترضان پرچم‌های «انگلیس» و «آمریکا» را در خیابان‌های این منطقه تحت حاکمیت پکن، در دست گرفتند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با لندن به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ‌کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد. اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد، اما این اقدام او موجب فروکش کردن اعتراضاتی که چین معتقد است ریشه در تحریکات غربی‌ها دارد، نشد.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    3 0
    دمشون گرم.به امید نابودی کفار کمونیست
  • DE ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 3
    ناآرامی و تخریب گسترده اموال عمومی در هنگ‌کنگ توسط اصلاح طلبچی های کینگ کُنگی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس