کد خبر 986589
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
عصر جدید

کسانی هم ممکن است اندازه آب کش کردن برنج و هم زدن محتوای آن، و یا برداشتن و گذاشتن دیگ روی گاز کمک کنند. حتی ممکن است کسی کاری از او ساخته نباشد و همدلانه تماشاچی ماجرا شود.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

وقتی یک دیگ غذا بار گذاشته می شود، هر کس ممکن است کمکی بکند. یکی دیگش را بیاورد و دیگری برنج و روغن و گوشتش را، و سومی اجاق گازش را و چهارمی نمک و ادویه اش.

کسانی هم ممکن است اندازه آب کش کردن برنج و هم زدن محتوای آن، و یا برداشتن و گذاشتن دیگ روی گاز کمک کنند. حتی ممکن است کسی کاری از او ساخته نباشد و همدلانه تماشاچی ماجرا شود.

اما می دانید کار زذیلانه چیست؟ این که کسی یا کسانی بخواهند موش یا فضله آن را در دیگ بیاندازند و دست پخت جمع را آلوده کنند و از چشم بیندازند!

برنامه عصر جدید در شبکه سوم سیما با موج اجتماعی یی که به راه انداخت، گل کرد. چند ده میلیون نفر در حالی طی چند ماه اخیر پیگیر این برنامه بودند که شبکه ای سازمان یافته اصرار داشت سیما را به طور اعم و شبکه سه را به طور خاص فاقد مخاطب معرفی کند.

عصر جدید و قوت و ضعف های آن را می شود نقد کرد و باید هم نقد کرد تا بهتر شود؛ همین طور صدا وسیما را. اما شبکه تخریب سازمان یافته، که در نبردی خود ساخته به افکار عمومی باخت، اکنون می کوشد با دامن زدن به حواشی، اصل آن اتفاق و اقبال عمومی را به حاشیه ببرد.

این طیف اکنون ذره بین دست گرفته اند تا با جوریدن احوال یا آلبوم های شخصی برخی شرکت کنندگان یا برندگان، حاشیه بسازند و چنین القا کنند که آنها صد در صدی هم مقید به هنجارها نیستند. این جماعت همانند که ادعا می کنند به حریم خصوصی افراد کاری نداشته باشید.

نمی گویند هم که دردشان از کجاست. گویا مردم را کم حافظه می شمارند. اینها همان شبکه ای هستند که روزی القا کردند اگر مدیر شبکه ای تغییر کند یا اداره برنامه های ملی از انحصار فلان مجری ورزشی یا بهمان مجری سینمایی و هنری خارج شود، صدا و سیما کن فیکون می شود و مخاطبانش ریزش می کنند.

پس از تغییرات هم، به صف شدند تا بگویند مردم، تلویزیون ملی را نمی بینند. برخی بازیگران درجه چندم را هم با لظایف الحیل به شبکه های آلوده ای ماهواره ای بردند تا ادعایشان را باور پذیر کنند. اما حالا اغلب آن بازیگران ابراز پشیمانی می کنند و واسطه می تراشند که برگردند.

در این حیص و بیص، گل کردن برنامه عصر جدید آن هم با مشارکت خود مردم، نقض  غیر قابل چون و چرای ادعای اردوگاه دروغ بود. فارغ از این که به درستی انتظار داشته باشیم عصر جدید در آینده و در عرصه الگوسازی، ارتقا پیدا کند و هرچه ایرانی تر ، اسلامی تر و معطوف به ظرفیت های پیشرفت ملی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    عصر جديد واقعا عالى بود ً.از دست اندركاران اين برنامه و مدير شبكه سه بابت اين برنامه متشكريم
    • TR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      6 18
      شما دارید قربه الی الله مردم به به فرهنگ کثیف شهرت طلبی و سلبریتی سازی سوق می دهید.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      2 3
      شما دارید...نظر نده مجبور نیستی نظر بدی.نمی تونی نظر خوب بدی.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      1 1
      شما دارید...اصلا اینطور نیست.
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    22 4
    که چی بشه هر گلی بوی خودش رو داره
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    48 27
    عالی!موافقم....
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    16 3
    اگه منظورتان گل مالی دیگ وقتی روی اجاق تا پشت دیگ نسوزه .بهتر بود گل مالی می نوشتید .تا لجن مالی .
  • ایوب IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    7 6
    من از علامندان نظام هستم ..ولی صدا وسیما را نه تنها ملی نمیدانم .بلکه ضد مردم می داتم ..شبکه تلویزیونی که .عمدتا سیاسی بوده ودقیقا در مقابل خواست اکثریت ملت قرار گرفته ..و بصورت ناشیانه هم به نظام لطمه میزند وهم به اعتقادات مردم .......
    • نوری IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      6 2
      نظرتون اصلا کارشناسی نبود و از اون بوی افرادی که ظاهرا خود را دوستدار نظام جا میزنند تا در سیاه نمایی موفق تر باشند به مشام میرسه الحمدلله در برنامه عصرجدید، ایران و اسلام رو و فرهنگ ملی رو بیش از پیش حس میکردیم و از برنامه های مبتذلی مثل خندوانه که صرفا هدفشون خندوندن بود به هر وسیله ای نجات پیدا کردیم . متأسفانه عده ای نمی بینن و یا دوست ندارن موفقیت های چشمگیر این برنامه رو در عین حفظ ارزشها ببینن!!
  • محمد IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    7 26
    دچار وهم شدی!!!اصلا قابل مقایسه نیستن تلوزیون بدون عادل نگاه کردن نداره
    • صهبا IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      4 0
      تلویزیون بدون عادل نگاه کردن نداره؟!!! بنده خدا خود عادلم از شنیدن این جمله غش میکنه از خنده. بعضیا چقدر نسبت به این نظام عقده دارند
  • مانی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 1
    کان لم یکن درسته و کن فیکون اشتباه کن فیکون معنی ایجاد میده اما کان لم یکن معنای نیستی و نابودی
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
      0 0
      درست نوشته
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    4 5
    اقای ایمانی وقتی شما یک برنامه اجتماعی را تحلیل سیاسی میکنی باید به شما گفت کافر همه را بدین خود پندارد
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
      2 2
      آقای ایمانی خیلی مومن .هرکس هرچی میگه خودش.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    2 0
    یادداشت مهم که نکته بسیار مهمی داشت. تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس