کد خبر 986113
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
مسمومیت کارگران

رسانه‌ها طی دو روز گذشته خبر از مسمومیت ۱۹ کارگر شرکت فرنخ در شهر پرحادثه کارگری در قزوین خبر دادند.

به گزارش مشرق، ۲۸ مرداد ماه در شیف شب یکی از شرکت های نساجی استان قزوین، کمپرسور تامین هوای لازم با نقص فنی مواجه شده که نهایتا به تولید گاز و مسمومیت ۱۹ کارگر منجر گردید.

نامدار رئیس مرکز فوریت های پزشکی قزوین در همان ساعات اولیه  در گفت وگو با رسانه های گروهی استان قزوین از انتقال ۱۹ کارگر مسموم در اثر استشمام دود و بخار از دستگاه های کمپرسور هوا خبر داد و گفت: ۱۹ کارگر مسموم تنفسی این شرکت به دو بیمارستان بوعلی و ولایت قزوین منتقل شدند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای تلف شدن ماهی‌ها در دشت آزادگان

ماجرای مسمومیت تنفسی کارگران چه بود؟

مسئله اصلی گویا زیر سر دستگاه کمپرسور هوا بود، دستگاه های به منظور تامین هوای مورد نیاز واحدهای نساجی با فشرده سازی هوا و دمیدن آن در سالن ها رطوبت لازم برای واحدهای نساجی را تامین کند.

اما نقص فنی در یکی از دو دستگاه کمپرسور هوا در ساعات نهایی شب ۲۸ مرداد ماه سبب شد تا نزدیک به ۵۰ لیتر روغن تبخیر و با هوای فشرده شده لازم برای واحد به سالن ها دمیده شود.

دمیده شده بخارات حاصل از تبخیر روغن صنعتی اما در ساعات اولیه با مشاهده علائم مسمومیت تنفسی در بین کارگران شیفت شب ظاهر شد تا جائی که به گفته محمد علیخانی رئیس بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ۴ کارگر در همان ساعات اولیه به مراکز درمانی مراجعه و بعد از اقدامات درمانی اولیه به محل کار خود بازگشتند.

مسئله اما زمانی شدت گرفت که در ساعات آغازین روز بعد با تعویض شیفت کارگران جدید که کمتر از چند ساعت در محیط آلوده بودند از علائم مسمومیت تنفسی خبر دادند و آمبولانس و اتولانس های مرکز اورژانس استان قزوین برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

همه کارگران سرپایی معالجه شدند

محمد علیخانی رئیس بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به تشریح ماجرا پرداخت، مسئله ای که گویا ساده تر از حاشیه سازی های رسانه ای استان بوده است .

وی افزود: با توجه به این که کارگران شیفت شب تمام ساعت کاری خود را در محیط دود آلود و بخارات روغنی سپری کردند و مسمومیت خاصی در این بین به وجود نیامده است به نظر میرسد جو روانی حاکم بر شرکت و مشاهده بخارات و دود در محیط کار در ساعات اولیه شیفت صبح کارگران موجب شد تا این مسئله به یک حادثه کارگری جمعی بزرگ تبدیل شود.

رئیس بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: این در حالی است که به گفته مراجع درمانی استان قزوین همه کارگران سرپایی و با اقدامات اولیه درمان شدند و شدت مسمومیت تنفسی در این افراد بسیار پایین بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    2 0
    اگر بخار از پی سی بی باشد همه شان اسیب جددی خواهند دید
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    0 0
    کارشناس و یا بخش اچ اس ای نداشت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس