کد خبر 986027
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
مربیان لیگ برتر

فاصله سنی مسن‌ترین و جوان‌ترین مربیانی که در شروع نوزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر روی نیمکت ۱۶ تیم خواهند نشست، ۳۲ سال است!

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر به صورت رسمی از امروز پنجشنبه ۳۱ شهریور با حضور ۱۶ تیم آغاز می‌شود که در این دوره از مسابقات ۵ تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتور، صنعت نفت و گل گهر، از مربیان خارجی و سایر تیم ها از مربیان داخلی استفاده می‌کنند.

مسن ترین ها
مسن ترین مربی شاغل در لیگ نوزدهم، وینگو بگوویچ است. این مربی کهنه کار اهل کشور کرواسی که با ۷۰ سال سن در فصل جدید روی نیمکت گل گهر می نشیند، در صدر جدول سنی مربیان قرار دارد. بگوویچ همچنان با ۲۱ سال سابقه حضور در فوتبال ایران، با سابقه ترین مربی این فصل نیز محسوب می شود.

مصطفی دنیزلی مربی تیم تراکتورسازی نیز با ۶۹ سال سن در رده بعدی قرار می‌گیرد و پس از وی هم حسین فرکی با ۶۲ و کالدرون با ۵۹ سال سن قرار دارند.

جوان ترین ها
جوان ترین سرمربی این فصل لیگ برتر هم جواد نکونام است. سرمربی این فصل تیم فوتبال فولاد تنها ۳۸ سال سن دارد و تنها مربی کمتر از ۴۰ سال این فصل است. ابراهیم صادقی با ۴۰، رسول خطیبی با ۴۱ و فراز کمالوند با ۴۲ سال دیگر مربیان جوان این فصل از مسابقات لیگ برتر هستند.

پر تیم ترین ها
در بین ۱۶ سرمربی حاضر در این فصل، فراز کمالوند با مربیگری کردن در ۱۴ تیم دارای یک رکورد منحصر به فرد است. کمالوند در دو تیم استقلال اهواز و ابومسلم سابقه دستیاری فیروز کریمی را دارد و تیم‌های پیام مشهد، سرخ پوشان تهران (۲ مقطع)، شیرین فراز کرمانشاه، صنایع اراک، تراکتورسازی (۲ مقطع)، پاس همدان، شهرداری تبریز، گسترش فولاد تبریز، صنعت نفت، گل ریحان البرز، آلومینیوم اراک و (حالا) پارس جنوبی، ۱۲ تیمی هستند که وی سابقه سرمربیگری آنها را داشته و دارد.

رضا مهاجری با مربیگری کردن در ۱۲ تیم و بگوویج در ۱۰ تیم دیگر مربیان پر تیم در لیگ برتر هستند.

اولین ها
در لیگ نوزدهم تنها دو مربی اولین تجربه حضورشان در لیگ برتر را تجربه می‌کنند که هر دو نفر خارجی هستند. کالدرون و استراماچونی سرمربیان سرخابی‌های تهران تنها مربیانی هستند که برای اولین بار در لیگ برتر ایران مربیگری می‌کنند.

مربیان ملی
در بین مربیانی که فصل نوزدهم را آغاز می‌کنند، امیر قلعه نویی تنها مربی است که سابقه هدایت تیم ملی ایران را در کارنامه دارد. حسین فرکی به همراه جواد نکونام و علیرضا منصوریان سابقه دستیاری در تیم ملی را دارند. همچنین وینگو بگوویچ و علیرضا منصوریان نیز مربیانی هستند که سابقه سرمربیگری تیم ملی امید را در کارنامه دارند.

مربیان قهرمان
امیر قلعه نویی به همراه حسین فرکی و عبدالله ویسی تنها مربیان شاغل در فصل نوزدهم هستند که سابقه قهرمانی در این مسابقات را دارند. قلعه نویی با ۵ قهرمانی پر افتخار ترین مربی تاریخ مسابقات لیگ برتر است. حسین فرکی با ۲ و عبدالله ویسی با یک قهرمانی دیگر مربیانی هستند که با سابقه قهرمانی در این مسابقات، فصل جدید را شروع می کنند.

بدون سوابق دستیاری
یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان و جواد نکونام ۳ مربی ایرانی شاغل در لیگ برتر هستند که در سوابق کاری شان دستیاری دیده نمی‌شود و کارشان را از سرمربیگری آغاز کردند و با سرمربیگری ادامه دادند.

همچنین آندره استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال هم کارش را با سرمربیگری آن هم در سری A ایتالیا آغاز کرد. این چهار نفر در حال حاضر هدایت تیم های شهر خودرو، ذوب آهن، فولاد و استقلال را بر عهده دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس