کد خبر 985975
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
مسکن نمایه

شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن طی هفته آینده با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.

به گزارش مشرق، در راستای تعادل بخشی به بازار مسکن به عنوان یکی از بازارهای مهم در ایجاد فرصت های شغلی و به تحرک واداشتن سایر بخش های اقتصادی کشور، در برنامه تقدیمی وزارت راه و شهرسازی در دی ماه 1397 به رئیس جمهور، مقرر شد ظرف مدت سه سال عملیات اجرایی ساخت تعداد 400 هزار واحد مسکونی با هدایت و راهبری مجموعه وزارت راه و شهرسازی آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

قانون فعلی مالیات بر خانه‌های خالی تاثیری بر قیمت‌ اجاره‌ دارد؟

با توجه به ظرفیت های موجود در شهرهای جدید و نیز در راستای اجرای اصول 31 و 43 قانون اساسی که وظیفه تأمین مسکن آحاد جامعه به خصوص گروه های نیازمند را برعهده دولت نهاده، شرکت عمران شهرهای جدید نیز مانند سایر بخش های مربوطه احداث واحدهای مسکونی را در دستور کار خود قرار داده و مشمول این طرح شد.

در این راستا از مجموعه 400 هزار واحد تکلیفی، سهم شرکت عمران شهرهای جدید 200 هزار واحد، سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران 100 هزار واحد و سهم بنیاد مسکن 100 هزار واحد اعلام و در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به گزارش های ارائه شده شرکت عمران شهرهای جدید تا کنون عملیات اجرایی حدود 60 هزار واحد از این برنامه را در شهرهای گوناگون آغاز شده که هرکدام در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند.

 طبق برنامه ریزی انجام شده در این راستا عملیات اجرایی تعداد 150 هزار واحد مسکونی متعلق به برنامه مذکور نیز در هفته آینده با حضور رئیس جمهور آغاز و در دست اقدام قرار خواهد گرفت که شهرهای جدید دارای سهمی حدودا 20 هزار واحدی در آن خواهد بود.

شهرهای جدید با آغاز این 20 هزار واحد در شهرهای پرند، پردیس، فولادشهر، بهارستان، گلبهار، صدرا، سهند، امیرکبیر و هشتگرد، عملیات اجرایی احداث حدودا 80 هزار واحد را به طور رسمی از زمان ابتدای برنامه آغاز و در دستور کار دارد.

 شهرهای جدید حاضر در این برنامه شهر جدید فولادشهر با 7 هزار و 134 واحد، شهر جدید پرند با 4 هزار و 448 واحد، شهر جدید گلبهار با 2 هزار و 762 واحد، شهر جدید سهند با یکهزار و 547 واحد، شهر جدید صدرا با یکهزار و 497 واحد، شهر جدید امیرکبیر با 800 واحدف شهر جدید هشتگرد با 520 واحد و شهر جدید پردیس با 150 واحد به ترتیب بیشترین پروژه را دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    0 0
    نابود کردید انسانیت را .اخلاق را .......شرف را .....تازه به فکر اصلاحات افتادید که خیلی دیر است .اب از کوزه ریخته شده را خیلی سخت می شود جمع کرد .بایدانقلابی عمل کنید همان طور که یک شبه احمدی نژاد در سال 92 قیمت خانه راا زمتری 400 الی 600 رساند به 7 میلیون تومان .شما هم یک شبه بدون ترس واهمه باید از متری 10 میلیون برسانید به یک میلیون که قیمت واقعی خانه است .این تنها راهش است که اب ریخته شده کثیف .ربا خواری سود جویی روی ملک را از بین برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس