دلار نمایه

روزنامه همشهری از متهم کردن مدیران ارشد دولت توسط معاون بانک مرکزی در ماجرای حیف و میل ۱۸ میلیارد دلار ارز ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

همشهری می‌نویسد: سیداحمد عراقچی، معاون پیشین ارزی بانک مرکزی، با حضور در خبرگزاری اصولگرای فارس به برخی ابهام‌ها و اتهام‌ها پاسخ داد. آنچه این فرایند را جالب توجه می‌کند، انتشار همزمان یک گزارش خبری، به دفاع از سیداحمد عراقچی، در دیگر خبرگزاری اصولگرا، یعنی خبرگزاری مهر است.

بیشتر بخوانید:


بسیاری منتظرند بدانند چرا او ترجیح داده با رسانه‌ای گفت‌وگو کند که‌ تابستان سال پیش، نخستین خبر از بازداشت او را منتشر کرده بود. به‌نظر می‌رسد این موضوع برخی رازهای جعبه سیاه سیاست‌های ارزی پس از التهاب شدید قیمت ارز را نمایان می‌سازد.
سیداحمد عراقچی در قسمت‌های مختلف گفت‌وگو با فارس، بخش بزرگی از مسئولیت را به‌عهده مقامات دولتی مثل رئیس‌جمهور و معاون اقتصادی او یعنی محمد نهاوندیان می‌گذارد و می‌گوید: از اول شهریور۹۶ وقوع بحران ارزی را پیش‌بینی کرده و حتی هشدار داده بودیم اما نادیده گرفته می‌شد. البته معاون پیشین بانک مرکزی به دلایل مخالفت دولت با پیشنهادهایش اشاره‌ای نمی‌کند.


عراقچی در ادامه تلاش می‌کند، یک کد و سیگنال مشخص دیگر مبنی بر مقصربودن مسئولان بلندپایه دولت در التهابات بازار ارز ارسال کند. او مدعی می‌شود: گزارشی برای ‌رئیس‌جمهور ارسال شد و حسن روحانی هم موضوع را به علی شمخانی، دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی ارجاع داد تا به بانک مرکزی اجازه داده شود در بازار مبادلات ارزی با قیمت فردایی به‌صورت پوششی مداخله کند. عراقچی بلافاصله، بار دیگر مقامات دولتی را به انفعال در مدیریت بازار ارز متهم می‌کند و می‌افزاید: موضع دولت هم از اواخر پاییز ۹۶ این بود که شما یک مدت دیگر بازار را نگه دارید و ما داریم تصمیماتی می‌گیریم که هیچ‌وقت آن تصمیمات گرفته نشد.


تردیدافکنی همشهری و اظهار نگرانی درباره سخنان احمد عراقچی در حالی است که پیش از این، بسیاری از مقامات ارشد دولتی تصریح کرده‌اند تصمیم واگذاری ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی، در حضور رئیس جمهور و وزرا و معاونین وی اتخاذ شده و بنابراین، صرف‌نظر از مسئولیت مقامات بانک مرکزی، مدیران ارشد دولت نمی‌توانند شانه از بار مسئولیت این خسارت بزرگ که همراه با تولید رانت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی و تزریق تورم به جامعه بود، خالی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    2 0
    نه میشه امنیت رو زیر سوال برد نه میشه دنبال کننده خطا رو رها کردونه میشه به هردو اعتماد کرد اینجاش سخته که فتنه انسان رو تا مرز فروپاشی میبره لذا تنها روش احقاق حق فهم ودرک درست از واقعیت هاست یا علی
  • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    4 0
    هرکی این وسط به خاطر منافع جناحی بی تدبیری بی عرضگی باعث. بیچارگی مردم شد باید محاکمه بشن. وخسارت انرا پس بدن
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    3 0
    پولهاخورده شدورفت انشاالاه دفعه بعدی هوشیارباشیدوازبازاراستفاده کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس