واکنش شمخانی به اظهارات بولتون در نفی حق غنی سازی ایران

نشریات زنجیره‌ای در اقدامی مسبوق به سابقه، اظهارنظر دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اینکه «نباید برجام را امضا می‌کردیم» را سانسور کردند.

به گزارش مشرق، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی که پیش از این همواره از برجام دفاع کرده بود- ۲۹ مرداد ۹۸- در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت:«نباید برجام را امضا می‌کردیم». نکته قابل تأمل اینجاست که این اظهارنظر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای سانسور شد. روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره دیروز به صورت هماهنگ اظهارنظر مهم شمخانی را سانسور کردند. این اقدام تأمل برانگیز رسانه‌های زنجیره‌ای البته مسبوق به سابقه است. هرگاه مقامات ارشد دولت به بی‌دستاوردی و خسارت بار بودن برجام اذعان می‌کنند، توسط رسانه‌های زنجیره‌ای سانسور می‌شود. برای نمونه روحانی پیش از این گفته بود:«به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام می‌دهند که با ما مذاکره کن، این کشورها مگر دیوانه شده‌اند که با شما مذاکره کنند. شما علناً مذاکره دیروز را زیرپا می‌گذارید و به مذاکره امضا شده‌ای که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بی‌اعتنا هستید».

بیشتر بخوانید:

شمخانی یک شبِ مسئله دار شد؟!

داغ تر از آش! +عکس


روحانی همچنین در اردیبهشت ۹۷ گفته بود:«چهار سال گذشته می‌رفتیم با گرفتاری فراوان اسکناس تهیه می‌کردیم، در هواپیما می‌گذاشتیم، بیمه می‌کردیم، در فرودگاه با ماشین مسلح ارز را در بانک مرکزی می‌آوردیم…صبح چند گونی دلار را به صرافی‌ها می‌دادیم، صرافی‌ها هم خداوند عاقبت همه ما را به خیر کند. چطور تقسیم می‌کردند و به کی می‌دادند؟ جنس‌هایی هست در میوه فروشی، وقتی پرتقال می‌آید میوه‌های خوب را زیر می‌گذارد و می‌گوید قبلاً فروختم! پرتقال خوب زیر می‌ماند برای از ما بهتران».
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز چندی پیش گفته بود:«توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد».


علاوه‌بر این عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه پیش از این گفته بود:«مزایای برجام برای ایران، نزدیک به صفر شده است».  عراقچی همچنین چندی پیش گفته بود:«ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند، چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است».


تقلا برای سرپوش گذاشتن  بر مرگ برجام


شعار رسانه‌های زنجیره‌ای مبنی بر «دانستن حق مردم است» گوش فلک را کر کرده است، اما این طیف هیچ‌گاه به این شعار عمل نکرده و همواره مسائل مهم را سانسور و تقطیع می‌کند. اکنون برجام به جسدی شبیه است که بوی نامطبوع آن فضا را پر کرده و مدعیان اصلاحات به طرق مختلف در پی سرپوش گذاشتن بر این واقعیت و به عبارتی در تقلا برای سرپوش گذاشتن بر مرگ برجام هستند.


تشویق دولت به عقب‌نشینی!


رسانه‌های زنجیره‌ای از یکسو اظهارات دولتمردان درباره بی‌دستاوردی و خسارت بار بودن برجام را سانسور کرده و از سوی دیگر دولت را به توقف کاهش تعهدات برجامی و اجرای یکطرفه برجام تشویق می‌کنند. این رسانه‌ها مدعی هستند که اگر ایران از برجام خارج شود، کشور دچار بحران و چه بسا جنگی خانمان سوز شده و همه مردم از این وضعیت خسارت می‌بینند. این طیف پیش از این نیز مدعی بودند که اگر رقبای روحانی در سال ۹۶ به پیروزی برسند، بدترین وضعیت اقتصادی بر کشور حکمفرما شده و در این وضعیت قیمت دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. اما افکارعمومی شاهد بود که با روی کارآمدن مجدد روحانی در سال ۹۶، قیمت دلار تا آستانه ۱۹ هزارتومان افزایش یافت و این روزها نیز قیمت دلار در کانال ۱۱ هزارتومان است.


دولت باید روند کاهش میلیمتری تعهدات را به صورت اساسی تغییر داده و از تکرار بدون پایان ضرب الاجل در ۶۰ روزهای بعدی پرهیز کند. این روند بازی در پازل وقت کشی آمریکا و اروپا است و نه تنها طرف مقابل را به اجرای تعهدات ترغیب نمی‌کند، بلکه آن را به عهدشکنی بیشتر تشویق می‌کند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    83 2
    اصلاح طلبهای دروغگو افتضاح طلبهای دروغگو این جماعت چه در رسانه ها اعام کنن چه نکنن برجام ننگین ترین فراداد در طی 40 سال بود
  • سید IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    15 2
    اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجام!!!!
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    3 46
    جاوید برجام
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      13 2
      ننگ بر کاسبان تحریم و برجام
  • GB ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    7 5
    نشاط مردم را نمی بینی؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    47 4
    ملت که از اول می گفت برجام از ترکمنچای بدتر است قبول نکردند
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      2 6
      ملت؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      13 1
      بله ملت میگفتن ولی دولت اهمیتی به نظرات ما نداشت
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    38 2
    هیچ کسی نمیگه ماست من ترش. طرفداران برجام. نمی آیند ازبرجامی که تا حد هلوکاست بالا بردنند.بد گویی کنند.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    3 0
    افرادی که بصیرت ندارند و نافرمانی ولایت کنند جز حسرت و نادانی نیست. این کد حالا چ مزیتی داره ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس