باور۳۷۳

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: سامانه باور ۳۷۳ توانایی پوششی از سطوح پائین تا ارتفاع حدود ۶۵ کیلومتری را داراست و برد آن حدود ۳۰۰ کیلومتر است.

به گزارش مشرق، سردار سید قاسم قریشی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به رونمایی از سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ در روز صنعت دفاعی، گفت: این سامانه با اتکا به توان بومی و در اوج تحریم‌ها طراحی و ساخته شد

سردار قریشی افزود: سامانه باور ۳۷۳ توانایی پوششی از سطوح پائین تا ارتفاع حدود ۶۵ کیلومتری را داراست و برد آن حدود ۳۰۰ کیلومتر است.

ببینید:

اس 300 ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ +فیلم

وی گفت: کشف و شناسایی و اولویت بندی همزمان ۱۰۰ هدف، درگیر شدن آنی با ۶ هدف و همچنین کدهای داخلی نرم‌افزاری از قابلیت‌های باور ۳۷۳ است.

معاون وزیر دفاع، استفاده از کدهای نرم افزاری داخلی در باور ۳۷۳ را از آن جهت مهم دانست که سامانه‌های خارجی کدهای نرم افزاریشان در دست بیگانگان است که در زمان بهره برداری می‌تواند مشکلاتی را درپی داشته باشد، اما سامانه باور همه اجزاء نرم افزاری و سخت افزاری اش داخلی است.

سردار قریشی همچنین به آزمایش‌های پروازی اولیه نسل جدید جنگده کوثر اشاره کرد و گفت: با آزمایش‌های پروازی هفته‌های اخیر، این هواپیما در موعد مقرر، رونمایی خواهد شد.

سردار قریشی طراحی هواپیماهایی همچون قاهر ۳۱۳ و کوثر را نتیجه احساس نیاز حوزه دفاعی هوایی ناشی از تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: همه مراحل طراحی کوثر و قاهر را متخصصان جوان کشورمان انجام داده اند.

 استقبال از ایده‌های مردمی در حوزه صنایع دفاعی 

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره چگونگی طرح ایده‌های مردمی در حوزه صنعت دفاعی با دست اندرکاران این حوزه هم گفت: علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از طریق واحد ارتباطات مردمی وزارت دفاع، طرح‌های خود را با هیئت رئیسه وزارتخانه مطرح کنند که پس از بررسی تحقیقاتی در صورت بدیع و قابل اجرا بودن با دعوت از پیشنهاد دهنده، استفاده خواهد شد.

 جزء پنج قدرت پهپادی اول دنیا هستیم 

سردار قریشی به توان پهپادی ایران هم اشاره کرد و گفت: ورود به عرصه هواپیماهای بدون سرنشین را در میانه سال‌های دفاع مقدس آغاز کرده ایم و اکنون در این حوزه، جزء پنج قدرت اول دنیا به حساب می‌آیم.

وی به علاقه مندی بسیاری از کشورهای برای خرید پهپاد اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان نیروهای مسلح دیگر کشورها که از توان پهپادی ایران دیدن کرده‌اند به توان بالای کشورمان اذعان داشته اند و اکنون بسیاری از کشورها خواهان خرید این نوع از تجهیزات دفاعی از کشورمان هستند که البته ما با لحاظ مجوزهای صادره و درنظرگرفتن ملاحظات بین المللی در زمینه حفظ صلح، ثبات و امنیت در نقاط مختلف دنیا به برخی از کشورها این تجهیزات را صادر کرده‌ایم.

 توجه به بخش خصوصی و رونق تولید در حوزه صنعت دفاعی 

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش به اشتغالزایی در صنایع دفاعی اشاره کرد، افزود: از حدود ۱۰ سال پیش رویکردی مبنی بر ایجاد «هسته دانا و شبکه توانا» برای بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت دفاعی در وزارت دفاع شکل گرفت.

وی گفت: هم اکنون حدود ۷۰ درصد تجهیزات دفاعی با مشارکت شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان طراحی و ساخته می‌شود ضمن آنکه باید گفت: تجهیزات دفاعی با سطح حفاظتی بالا شامل این دسته نمی‌شود.

معاون وزیر دفاع افزود: اکنون حدود ۵ هزار کارخانه در حوزه‌های صنعتی، علمی و بازرگانی وجود دارند که در حوزه‌های ماموریتی وزارت دفاع، همکاری دارند.

سردار قریشی گفت: گرچه تحریم‌ها در زمینه‌های مالی مشکلاتی ایجاد کرده است، اما وزارت دفاع تلاش می‌کند با پشت سر گذاشتن گلوگاه‌های مالی، از ظرفیت خود برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کند.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره رویکرد «اعتبارزدایی» رسانه‌های بیگانه از دستاوردهای دفاعی کشورمان، گفت: بسیاری از تجهیزات ساخت صنایع دفاعی ما اساساً نمونه خارجی ندارد، زیرا بر مبنای نیاز ما و نوع دکترین دفاعی کشورمان که بازدارندگی است طراحی و ساخته شده است.

سردار قریشی تاکید کرد: زمانیکه یک محصول خاص دفاعی در نمونه‌های گوناگون رونمایی می‌شود طبیعی است که این محصول نمی‌تواند کپی باشد از این رو ادعاهای رسانه‌های بیگانه مبنی بر کپی کاری محصولات دفاعی ما از نمونه‌های خارجی، از اساس غلط است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته از دانش دیگر کشورها و فناوری‌های آنان در محصولات خود استفاده می‌کنیم، همچون هواپیمای آرکیو ۱۷۰ که آن را بدست آوردیم و با مهندسی معکوس فناوری‌های موجود در آن را کشف کردیم، اما نکته اینجاست که این فناروی‌ها در داخل بومی سازی می‌شود و ما در محصولات خود آن‌ها را به همراه فناوری‌های بومی هم زمان بکار می‌بریم.

 منویات فرمانده معظم کل قوا سرلوحه کارهای وزارت دفاع 

سردار قریشی در بخش پایانی سخنانش به سرلوحه قرار داشتن منویات فرمانده معظم کل قوا برای وزارت دفاع اشاره کرده و گفت: آنچه رهبری معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته اند استفاده از مدیریت جهادی و روحیه انقلابی بوده که ما در وزارت دفاع همواره آن را سرلوحه کارهای خود قرار داده ایم، اکنون به برکت این نگاه تقریباً همه گلوگاه‌های دفاعی را که از ابتدای انقلاب و سپس دفاع مقدس، هدف تحریم دشمنان بوده پشت سر گذاشته ایم.

معاون وزیر دفاع، کاهش بازه زمانی طراحی تا ساخت محصولات دفاعی را برگرفته از تدابیر رهبری در وزارت دفاع خواند و عنوان کرد: تا پیش از ۵ سال قبل مرحله خلق ایده تا ساخت محصول زمانی حدود ۷ تا ۸ سال را شامل می‌شد که براساس تدابیر ابلاغی مقام معظم فرماندهی کل قوا مبنی بر کاهش این زمان، اکنون این زمان را به بازه‌ای کمتر از سه سال کاهش داده ایم و به جز برخی محصولات که به علت سطح بالای فناوری آن بطور طبیعی زمان طراحی تا ساخت آن نیازمند دوره‌ای طولانی تر است، بقیه ریز سامانه‌ها و محصولات، اکنون در همین زمان طراحی و ساخته می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    الحمد ل الله سبحانه و تعالی. عالی برادران عالی
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    20 17
    آخر بیست هفت کلیومتره یا شصت و پنج؟؟حالا فک کن فردا باز رونمایی نشه.بعد این همه انتطار
    • سوخو قاتل داعش RU ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      5 3
      باید آماده شیم برای رونمایی از فلانکر های ایران
    • احمد IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      24 7
      بیا برگرد برو تو سوراخت. اول می گفتید عمرا ایران نمی تونه از این چیزها بسازه. بعد که چپ و راست انواع رادارها و موشکها ساخته شد گفتید فتوشاپه. بعد که تست شد گفتید از چین و روسیه گرفتن. بعد که معلوم شد، چین و روسیه چیزی شبیه به اونها ندارن، گفتید ماکته. بعد که پهپادهای آمریکایی رو زدن، گفتید، آمریکا با یه بمب همش رو از کار میندازه. بعد که آمریکا جرات نکرد بیاد از ترس همین تسلیحات، گفتید، تنش ایجاد نکنیم، دوران موشک تموم شده، اروپا ناراحت میشه. بعد که کسی بهتون محل نذاشت، گفتید چرا بجای چهارتا موشک، سه تا داره. چرا خفه نمیشید، بمیرید شماها؟
    • US ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      9 7
      دارم "فک" می کنم ببینم کی یادمیگیری بنویسی "فکر".
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      5 3
      نوشته 300 کیلومتر کوری؟
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      1 0
      مجید جان ! دلبندم ! ۶۵ مربوط به پوشش راداریه و۲۷ کیلومتر مربوط به سقف وارتفاع درگیری موشک این سامانه است !
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    9 9
    حیف این ابر دستاوردهاست که به دست ناکارامد و پیر و اشرافی و غربزده و ضد فرهنگ و سیاست و اسلام و انقلاب دولت یاس و بی تدبیر افتتاح شود و به اسم انها سند بخورد از برادران تقاضامند است ضمن بهربرداری عملی رونمایی رسمی ان را انشاءالله به روی کار امدن دولتی جوان و حزب اللهی در اینده نه چندان دور موکول نمایند با تشکر
  • CA ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    9 6
    همه دستاوردها یک طرف قاه قاه قاه قاهر هم یک طرف.
  • سوخو قاتل داعش RU ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    20 4
    زنده باد اقتدار نظامی ایران _____________________________________ ♥♥
  • متفکر IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    11 19
    هی بر کوس جنگ بکوبید ببینم به کجا میرسید
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
      3 0
      خخخ اسم خودشم گذاشته متفکر!!!! جلبکم میدونه اگ قوی باشی دیگ کسی نگاه چپ بت نمیکنه
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    5 14
    کوثر مگه رونمایی نشد ؟ دوباره اف پنج رنگ شده !!؟ قاهر که نمی تونید نمایش بدید و سکرت است پس راجعش حرف نزنید
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    15 2
    با سلام و درود بر رزمندگان صنایع دفاعی کشور هر جا انقلابی و جهادی عمل کردیم پیروز شدیم و از مذاکره خصوصا با غربیها چیزی نصیبمان نشد جز تحقیر برخی از مسئولین لذا من دست و بارزو رزمندگان صنایع دفاعی را می بوسم آقایون خودرو ساز یاد بگیرند و حتی دیگر صنایع یاد بگیرند کاش همه کار کشور از مسیر انقلابی و جهادی دنبال می شد
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    8 11
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید
  • SE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    0 5
    یه اف 22 بفرست ، رااااااحت...
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    7 7
    این که کپی استاندارد آمریکایی و نهایت بردش 70 کیلومتره !
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    0 1
    من دوست دارم با امریکا بجنگیم.
  • سید رضا IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    5 0
    دیگه دوران اف 22 و اف 35 تمام شد الحمد لله که منافقین میسوزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس