یمن.jpg

نیروهای تحت فرمان امارات پس از تصرف شهر عدن، حملات جدیدی را علیه نیروهای رژیم عربستان در استان ابین ترتیب دادند.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی مناطق اشغالی جنوب یمن در روزهای گذشته با تشدید اختلاف میان نیروهای شورای انتقالی جنوب (تحت فرمان امارات) و نیروهای منصور هادی (تابع رژیم سعودی) وارد مرحله ای جدیدی شد.

نیروهای شورای انتقالی جنوب در جریان درگیری هایی که ۴ روز به طول انجامید با عقب راندن نیروهای دولت مستعفی و فراری منصور هادی، شهر بندری عدن (پایتخت خودخوانده) را از سیطره رژیم سعودی خارج و به کنترل درآوردند.

تسلط نیروهای شورای انتقالی جنوب بر شهر عدن خشم رژیم سعودی را به دنبال داشت اما این پایان اختلاف ها و درگیری ها نبود و گروهی دیگر از نیروهای تحت فرمان امارات، عملیات جدیدی را علیه نیروهای منصور هادی در استان «ابین» ترتیب دادند تا ریاض بیش از پیش غافلگیر شود.

نیروهای موسوم به «الحزام الامنی» که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب به شمار می آیند با چراغ سبز رژیم امارات حملات غافلگیرانه را علیه مواضع تحت تصرف نیروهای منصور هادی در شهر «زنجبار» و مناطق حومه در جنوب استان «ابین» انجام دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای «الحزام الامنی» در گام نخست توانستند تعدادی از مقرها و پایگاه های نظامی را در منطقه «الکود» در جنوب غرب شهر «زنجبار» از کنترل نیروهای منصور هادی خارج و به تصرف دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای تحت فرمان امارات در جریان درگیری ها در شهر «زنجبار» با عقب راندن نیروهای منصور هادی موفق شدند پایگاه «پلیس» را به سیطره دربیاورند و دومین پیروزی را در جنوب استان ابین ثبت کنند.

نیروهای «الحزام الامنی» در ادامه عملیات در جنوب استان ابین پس از چند ساعت درگیری سنگین توانستند پایگاه نظامی «نیروهای ویژه» را در مرکز شهر زنجبار از کنترل نیروهای منصور هادی خارج کنند و تصرف درآورند.

شماری از نیروهای دو طرف در جریان درگیری ها در پایگاه نیروهای ویژه کشته و زخمی شدند؛ «محمد العوبان» فرمانده نیروهای ویژه پس از شکست دربرابر نیروهای تحت فرمان امارات به شهر «لودر» در شمال استان ابین متواری شد.

برخی منابع میدانی از مجروح شدن «عبدالرحمن الشنینی» جانشین فرمانده نیروهای «الحزام الامنی» در جریان درگیری ها در حومه پایگاه نظامی نیروهای ویژه خبر داده اند که تاکنون تایید نشده است.

همزمان با افزایش درگیری ها در جنوب استان ابین، نیروهای کمکی و تازه نفس «الحزام الامنی» و «منصور هادی» به سمت «زنجبار» اعزام شده اند و طرفین در تلاش هستند کنترل این شهر را به هر شکل ممکن در دست گیرند.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

در حال حاضر، درگیری های میان نیروهای تحت فرمان امارات و رژیم سعودی در نقاط مختلف شهر «زنجبار» و مناطق حومه در جریان است و منابع میدانی از احتمال وقوع درگیری در سایر شهرهای استان ابین خبر داده اند.

با افزایش تحرکات رژیم امارات و نیروهای تحت فرمانش در جنوب یمن، دولت شکست خورده منصور هادی در عربستان سعودی جلسه فوری تشکیل داده و از امارات خواسته به حمایت از نیروهای جنوب خاتمه دهد.

به گزارش مشرق، با پیچیده شدن وضعیت میدانی در جنوب یمن و همچنین پاسخ منفی شورای انتقالی جنوب برای تخلیه مناطق تازه به تصرف درآمده در شهر عدن، اختلاف ها میان اماراتی ها و سعودی افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    حوثی ها یا باید بیان مذاکره کنند و یه چند تا امتیاز محدود بگیرند یا اینکه اعتلاف عربستان و دولت هادی پوست شون رو می کنه
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      زیاد نوشیدی مزودر
    • IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      9 121
      می خوای حقوق بگیری لااقل یه خورده هم فارسی یاد بگیر! گوگل ترنزلیت می خونی اینطوری مطالب رو کلا بر عکس متوجه میشی! و البته که معلوم هست کلا داری اشتباه می زنی!
    • IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      9 89
      بدبخت مزدور، اول برو فارسی نوشتن را یاد بگیر بعد زرت وپرت بکن
    • حسین IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      تحلیلگر کی بودی تووووووووو بدبخت اگه اونا میتونستن پوست یمنی ها رو بکنند که تا حالا اینکارو میکردند اگه یمنی ها مثل تو ترسو و بزدل بودن که اینقده مقاومت نمیکردند
  • محمد IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    12 14
    با وجود درگیری سنگین بین نیروهای منصور هادی و دولت انتقالی انصار الله باید بسیار بسیار هوشیار باشد چون به نظر می رسد عربستان و امارات در بین خود تقسیم کار کرده اند به این صورت که عربستان نیروهای پراکنده شده اش در خاک یمن را را دارد در جنوب خودش یعنی شمال یمن جمع می کند و امارات هم دارد با تصرف کامل جنوب یمن نیرو هایش را برای جنگی تمام عیار بر علیه انصار الله در جنوب یمن آماده می کند ممکن است نقشه نهایی این فریب میدانی این باشد که دو نیرو بخواهند مانند دو فک یک گیره انصار الله را در وسط پرس کنند که و ضعیت بسیار سختی خواهد شد
    • IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      1 104
      ای بابا گیره اونها بهتر از هر کسی میدونن اونجا چه خبره
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      2 137
      کلا ان معی ربی...
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
      2 105
      اگرچه نگاه بد بینانه بعضا مفید است ولی مگر تا همین دو ماه پیش این دو نیروی حامی امارات و عربستان همچون دو فک متحد و قوی با هم علیه انصارالله نبودند تنها فرفش این است که شکل معرکه در حال تغییر است وگرنه در توازن قوا در خصوص انصارالله مشکلی نخواهد بود بشرطی که انصارالله از این درگیری ها برداشت خوشبینانه نداشته باشد و فقط آنرا تغییر تاکتیک طرف مقابل بداند و نه ضعف آنان
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    9 136
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    ال سعود و امارات نوکرهای امریکا هستند و به ظاهر باهم اختلاف دارند. انها دستور سیا و موساد را اجرا میکنند
  • FI ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    175 9
    یک منبع دیپلماتیک غربی روز چهارشنبه به یک روزنامه ای متعلق به دولت سعودی گفت در هفته های اخیر اسرائیل با مجوز ایالات متحده و روسیه چندین حمله هوایی علیه پایگاههای تحت کنترل ایران در سوریه و عراق انجام داده است.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    5 89
    بگذارید کفتار ها. به خاطرطعمه هم دیگر لت وپار کنند..
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    8 131
    عاقبت زمین ازآن مستضعفان خواهدبود.نه آمریکا واسرائیل واروپا وآل سقوط
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    5 1
    نیروهای جنوب یمن استقلال طلب هستند.
  • شناس IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    0 15
    این جابجایی مثبت و منفیا یه کم مشکوک نیس؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس