کد خبر 985812
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کالدرون نمایه

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما اگر می‌خواهیم دوباره قهرمان شویم باید بیشتر از قبل گل بزنیم و کم‌تر گل بخوریم.

به گزارش مشرق، گابریل کالدرون در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل پارس جنوبی در هفته اول لیگ برتر گفت: خوشحالم که اینجا هستم. همه بازی‌های ما سخت است. هر بازی مثل آخرین بازی جام جهانی است. دیدید که خیلی از نتایج غیرقابل پیش بینی بوده است. 

*وظیفه پرسپولیس بردن است

وی افزود: ما برای همه بازی‌ها آماده هستیم.من به تیم خودم اطمینان دارم. وظیفه ما بردن بازی فرداست.

* از بازیکنان ایرانی‌ راضی‌ام، خارجی هم قرار است که بیاید

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه از شرایط بازیکنان تیم رضایت دارد یا خیر‌، گفت: من از بازیکنان داخلی راضی هستم. قرار است دو بازیکن خارجی هم بیاید. یکی از آنها آمده است. من با بازیکنان ایرانی که کار می‌کنم، از همه‌شان راضی هستم.

* طبق بودجه‌مان بازیکن خارجی گرفتیم

کالدرون در مورد اینکه از نقل و انتقالات باشگاه رضایت دارد یا نه، گفت: من از بازیکنان داخلی کاملا راضی هستم. سطح‌شان بسیار عالی است. در بازیکنان خارجی هم محدودیت داریم که یک جای خالی دیگر باقی مانده است. یک بازیکن خارجی هم با مشخصاتی که داشت انتخاب کردیم. به چنین بازیکنی نیاز داریم. البته با بودجه‌ای که داشتیم این بازیکن را گرفتیم. 

* برای جام چهارم باید بیشتر گل بزنیم و آمار دفاعی‌مان را حفظ کنیم

وی درباره اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند آمارهای خوبی که در گذشته داشته باز هم تکرار کند، تصریح کرد: پرسپولیس در این چند سال زیاد گل نزده، اما گل‌های کمی خورده و این مسئله یک آمار خوب است تا تیمی قهرمان شود. ما برای قهرمانی چهارم باید آمارهای دفاعی خودمان را حفظ کنیم و در خط حمله بهتر ظاهر شویم، هرچند که تیم‌های دیگری هم هستند که سرمایه‌گذاری خوبی روی مربیان و بازیکنان خارجی انجام داده‌اند، اما ما فقط یک بازیکن خارجی آوردیم. من از بازیکنان ایرانی راضی هست.

* بازیکنان ایرانی به اروپایی‌ها نزدیک هستند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه از وضعیت بدنی بازیکنانش رضایت دارد یا خیر، اظهار داشت: فکر می‌کنم آمادگی بدنی بازیکنانم خوب است، هرچند ذهنیت من تلاش زیاد با توپ است و تیم از این نظر بهتر شده هر چند ما از جی‌پی‌اس استفاده می‌کنیم تا بدانیم بازیکنان ما چقدر می‌دوند. بازیکنان ایرانی ذهنیت خوبی نسبت به این مسائل دارند و من سال‌ها در این منطقه کار کرده‌ام و با این شرایط آشنا هستم. آمار بازیکنانم در این زمینه به بازیکنان اروپایی نزدیک است. 

بیشتر بخوانید:

تکلیف پارس جنوبی برای بازی با پرسپولیس مشخص شد

* شرایط پرسپولیس راضی‌کننده است

کالدرون در خصوص اینکه در پرسپولیس چه چیزی نظر شما در این مدت به خود جلب کرده، افزود: من از ذهنیت و فکر فوتبالیست‌های ایرانی خوشم می‌آید و می‌توانم بگویم که سطح بازیکنان ایرانی بالاست. خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم که بتوانیم نتایج خوبی بگیریم، هرچند که ما در زمینه جذب بازیکن خارجی محدودیت داشتیم، اما شرایط در مجموع راضی‌کننده است. 

* استقلال یک بازیکن خوب ایتالیایی جذب می‌کند اما ما فقط خارجی می توانیم بخریم

وی در باره اینکه چه اتفاقی در پایان فصل رخ دهد شما راضی خواهید بود، گفت: در هیچ کشوری نمی‌شود با اطمینان از قهرمانی صحبت کرد و حتی چنین قولی داد. کمتر می‌توان قول قهرمانی داد. ما سه سال قهرمان شدیم اما من اینجا هستم و مطمئن هستم می‌توانیم دوباره این موفقیت‌ها را تکرار کنیم. به دو دلیل این را می‌گویم اول اینکه؛ بازیکنانی که در سه سال گذشته قهرمان شدند اینجا هستند و آنها نشان دادند که بازیکنان بزرگ و باقابلیتی هستند و دوم اینکه من به کار خودم اطمینان دارم. به عنوان یک مربی نتایج خوبی گرفتم، اما صادقانه می‌گویم که تیم‌های دیگر بازیکنان خارجی خوبی جذب کرده‌اند، مثل استقلال که می‌خواهد یک بازیکن خوب ایتالیایی جذب کند اما ما فقط یک خارجی جذب کردیم. ما می‌توانیم با بازیکنان باکیفیت داخلی هم این خلاءها را جبران کنیم.

* بودجه دیگری برای جذب بازیکن خارجی خوب نداریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: بودجه دیگری برای جذب بازیکن نداریم. یک بازیکن جوان و باکیفیت جذب کردیم که این بازیکن در سال قبل نتوانسته در تمام بازی‌ها حاضر شود. فوتبالیست خوبی است، در حد بودجه‌ای که داشتیم این بازیکن را گرفتیم. 

* تلاش می‌کنیم با همین نفرات بهترین نتیجه را بگیریم

کالدرون در مورد اینکه خیلی برای جذب بازیکن خارجی اصرار کردیم، اما بازیکن خارجی پرسپولیس خیلی دیر به تمرینات اضافه شد گفت: این مذاکرات بین باشگاه و بازیکن است و مذاکرات برای جذب بازیکن خارجی باید سریع عمل کنید وگرنه موفق نمی‌شوید. این سوال را باید از مسئولان بپرسید. مسلما یک مربی دوست دارد بازیکن را از ابتدای تمرینات در اختیار داشته باشد تا با تیم هماهنگ شود. به هر حال ما بازیکنان داخلی خوبی داریم و تلاش می‌کنیم با همین نفرات بهترین نتایج را بگیریم. 

* من در مذاکرات جذب بازیکن با باشگاه دخالت نمی‌کنم

وی در مورد اینکه چرا به دلیل تاخیر در جذب بازیکن خارجی با باشگاه برخورد جدی نکرد، گفت: من تمام تلاشم را کرده‌ام و در حد توانم و در حیطه وظایف و اختیاراتم کار کردم. بقیه مسائل به باشگاه مربوط می‌شود. من در مذاکرات شرکت نمی‌کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که باید سریع‌تر اقدام می‌شد.

* کامیابی‌نیا و بشار باید فصل گذشته جراحی می‌کردند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه چرا کمال کامیابی‌نیا کتفش را در این زمان جراحی کرد، گفت: من در جریان جراحی کمال و بشار بودم. بهتر بود که آنها پارسال عمل جراحی را انجام می‌دادند. من نمی‌دانستم که کمال چنین مصدومیتی دارد و تکرار می‌شود. او نمی‌توانست بازی کند، پس بهترین تصمیم این بود که عمل جراحی شود و باید هرچه سریع‌تر این کار انجام می‌شد. او در وسط زمین تعادل را به نفع ما رقم می‌زند. 

* من بهانه‌گیر نیستم، من فروتن هستم

کالدرون افزود: مربی باید خودش را با شرایط وفق دهد. من ترجیح می‌دهم در مورد بازیکن مصدوم یا بازیکنان خارجی جذب‌نشده حرف نزنم. ترجیح می‌دهم در مورد بازیکنانی که در اختیار داریم صحبت کنیم. مشکلات هست. بدشانسی هم ممکن است برای هر تیمی رخ بدهد اما من با هدف مشخصی اینجا هستم و تلاش می‌کنیم قهرمانی را تکرار کنیم. ما با یکسری مشکلات کار را شورع کردیم اما باید با کار بیشتر خلاءها را جبران کنیم. من آدم فروتنی هستم و بسیار تلاش می‌کنم. دوست ندارم بهانه‌گیری کنم و برای شکست بهانه‌گیری داشته باشیم.

* غیبت پارس‌جنوبی مقابل پرسپولیس شایعه است

وی در مورد احتمال غیبت پارس جنوبی مقابل پرسپولیس برای بازی فردا وبی‌برنامگی فوتبال ایران گفت: ترجیح می‌دهم فکر کنم این مسئله شایعه است. هر مشکلی هست باید حل شود. امیدوارم و می‌دانم که این مشکل حل می‌شود. اگر این اتفاق رخ ندهد، امتیاز خوبی برای فدراسیون فوتبال ایران نیست.

* یک خارجی خوب را به 2 بازیکن معمولی ترجیح می‌دهم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه اگر باشگاه بودجه زیادی داشت، برای خرید بازیکن خارجی صرف می‌کردید یا اینکه روی بازیکنان جوان ایرانی برنامه‌ریزی داشتید، افزود: ما برای قهرمانی در لیگ و حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید برنامه‌ریزی کنیم و اگر چنین بودجه‌ای داشتیم تیم را با یک بازیکن خوب خارجی تکمیل می‌کردم. ترجیح می‌دهم یک بازیکن خوب خارجی بخرم تا اینکه دو بازیکن معمولی به خدمت بگیرم. در مسابقات آسیایی بهتر است که شما بازیکنان خوب خارجی داشته باشید. 

* رونمایی پیراهن باید زودتر هماهنگ می‌شد

کالدرون در باره لغو برنامه رونمایی از پیراهن پرسپولیس و اینکه شما مخالف برگزاری این مراسم بودید، تصریح کرد: من مشکلی با برگزاری جشن پیراهن ندارم، اما چیزی که با آن مخالفم آن است که این مراسم امشب برگزار شود؛ چراکه ما فردا بازی داریم و به نظرم این مسئله حرفه‌ای نیست. روش حرفه‌ای این است که این مراسم خیلی قبل‌تر برگزار می‌شد تا آسیبی به تیم نرسد. من با هر چیزی که به سود تیم باشد مخالفت نمی‌کنم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس