کد خبر 985764
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین/ ترامپ: چین ۲۵ سال سر آمریکا کلاه گذاشت

دونالد ترامپ روز سه شنبه گفت که مجبور است با چین در تجارت مقابله کند حتی اگر باعث آسیب کوتاه مدت به اقتصاد آمریکا شود چون پکن دهه هاست سر واشنگتن را کلاه می گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز ، اظهارات محکم ترامپ چند ساعت قبل از آن بیان شد که دولت وی اعلام کند لاکهید مارتین 8 میلیارد دلار جت های جنگنده اف 16 به تایوان فروخته است. این اقدام مطمئناً باعث عصبانیت پکن می شود و دورنمای یک قرارداد تجاری سریع را تیره تر می سازد.

 روز دوشنبه مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روی یک موضوع حساس دیگر برای چین دست گذاشت و از پکن خواست به قوانین هنگ کنگ در مورد اعتراضات گسترده در این کشور احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید:

چین در چند ساعت می‌تواند ارتش آمریکا را شکست دهد

 ترامپ در مورد عوارض گسترده ای که بر واردات از چین وضع کرده گفت:«یک نفر باید با چین مقابله کند.  این کار باید انجام شود. تنها تفاوت این است که من دارم این کار را انجام می دهم». وی اضافه کرد که چین 25 سال است از آمریکا سوء استفاده می کند.

عوارض ترامپ بازارهای جهانی را خراب کرده و با وارد شدن جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا به سال دوم، سرمایه گذاران نگران شده اند.

افزایش نگرانی ها در مورد بروز رکود به خاطر جنگ تجاری بر بازارهای مالی تاثیر گذاشته و مقامات دولت آمریکا مطمئن نیستند که اقتصاد این کشور تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 دوام بیاورد.

دموکراتها روز یکشنبه ادعا کردند که سیاست‌های تجاری ترامپ یک ریسک کوتاه مدت شدید برای اقتصاد آمریکاست. بازار سهام آمریکا هفته گذشته از ترس رکود اقتصادی سقوط کرد و تمام شاخص های عمده آن 3 درصد پایین تر معامله شدند.

ترامپ که به دنبال بردن انتخابات است، مجدداً ترس از رکود را رد کرد و گفت:« ما تا رکورد خیلی فاصله داریم». 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت انتظار می رود طی 7 تا 10 روز آینده مقامات چین و آمریکا به صورت تلفنی در مورد درگیری های تجاری با هم گفتگو کنند.

ولی متخصصان تجاری گفتند دورنمای مذاکرات سازنده تجاری با موضع ستیزه جویانه آمریکا در برابر چین تیره و تار است. 

پنتاگون روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش جت های جنگی اف 16 را به تایوان تایید کرده است.  چین هرگز استفاده از زور برای تحت کنترل درآوردن این جزیره را رد نکرده و هشدار داده می تواند اقدامات تلافی جویانه در پاسخ به فروش این جنگنده ها انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس