کد خبر 985645
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
استراماچونی

بازیکن پیشین استقلال گفت: اگر قبل از قرارداد با استراماچونی, به او گفته می‌شد به جایی می‌آید که بی‌نظمی وجود دارد و خبری از امکانات نیست, دیگر خیلی سریع از کوره در نمی‌رفت.

به گزارش مشرق، علی موسوی درباره حاشیه‌های تیم فوتبال استقلال و نارضایتی آندره‌آ استراماچونی از وضعیت این باشگاه گفت: پیش از اینکه استقلال مربی خارجی بیاورد, گفتم که اگر قرار است مربی درجه یک از کشور‌های آلمان, ایتالیا و انگلیس به ایران بیاید باید امکانات لازم برای حضور این دست مربیان در باشگاه وجود داشته باشد. مربیان درجه یک اروپا در باشگاه‌های حرفه‌ای و سطح اول کار کرده‌اند و توقعات بالایی دارند. پیش از اینکه استراماچونی به استقلال بیاید,‌ مدیران این باشگاه اول باید امکانات لازم را در حد حرفه‌ای برای این مربی مهیا می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مربیان درجه دو و سه اروپا نیز حرفه‌ای هستند و می‌توانند کمک زیادی به فوتبال ما کنند,‌ تصریح کرد: این مربیان امکانات کمتری را درخواست می‌کنند و راحت‌تر خود را با فضای فوتبال ایران هماهنگ می‌کنند اما زمانی که شما مربی درجه یک می‌آورید و بستر لازم را مهیا نمی‌کنید, مربی زود عصبی می‌شود و از کوره در می‌رود. این مربیان به بی‌نظمی‌ها و عدم امکانات اولیه نظیر زمین اختصاصی عادت ندارند و بعد از بروز کمبود‌ها برای کار کردن دچار مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دیاباته استراماچونی را امیدوار کرد

بازیکن پیشین استقلال یادآور شد: باید قبل از قرارداد با استراماچونی, حداقل به او گفته می‌شد به جایی می‌آید که بی‌نظمی وجود دارد و خبری از امکانات و زمین اختصاصی و ... نیست.در این صورت دیگر خیلی زود از کوره در نمی‌رفت و پیش از امضای قرارداد آمادگی لازم برای کار کردن در این فضا را پیدا می‌کرد. متاسفانه این مربی خوب توجیه نشده و از ایرادهایی که در باشگاه وجود دارد, زود ناراحت و عصبی می‌شود. استراماچونی مربی بزرگی است و در اینترمیلان کار کرده است. این مربی در جاهایی بوده که امکانات خیلی خاصی داشته است.

موسوی عنوان کرد: من با رونالد کُخ (سرمربی اسبق استقلال)‌ در بایر لورکوزن کار کردم و دیدم که این مربی در آلمان با چه امکاناتی کار می‌کرد. زمانی که کخ به استقلال آمد می‌دانستم که او از بهترین شرایط به زمین شماره 2 آزادی آمده است! جایی که بچه‌ها به دلیل نبود رختکن در ماشین‌‌ لباس عوض می‌کردند. من وقتی این صحنه‌ها را می‌دیدم حرص می‌خوردم, چون می‌دانستم کخ از کجا آمده و چه امکاناتی داشته است. حضور استراماچونی شبیه آمدن کخ است و من یاد آن زمان افتادم. اگر تمام امکانات لازم برای استراماچونی فراهم نباشد نمی‌تواند در استقلال موفق باشد.

وی گفت: با این وضعیت بهتر است که مربی درجه 2 یا 3 اروپایی به ایران بیاید, چرا که این مربیان علاوه بر اینکه خوب و حرفه‌ای کار می‌کنند, با وضعیت فوتبال ایران نیز راحت‌تر هماهنگ می‌شوند و توقعات زیادی ندارند.

موسوی درباره اینکه آیا استقلال با حواشی‌ که دارد می‌تواند امسال به موفقیت دست پیدا کند یا خیر, گفت: استقلال با اینکه بازیکنان زیادی از دست داده اما تمریناتش را خیلی زود با حضور استراماچونی آغاز کرده و می‌توانیم این موضوع را به فال نیک بگیریم اما نمی‌توانیم تا وقتی مسابقات شروع نشده چیزی را پیش بینی کنیم. بازیکنانی که جدید به تیم اضافه شدند, در تیم‌های‌ سابق‌شان عالی بودند اما باید دید که آیا در استقلال نیز جواب می‌‌دهند یا خیر. امیدوارم استقلال استارت خوبی در لیگ بزند و از همین ابتدا برای قهرمانی کار کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس