استقلال تهران

تیم استقلال در حالی خود را برای ورود به نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر آماده می کند که در ۳ فصل اخیر که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر بوده هرگز در دیدار افتتاحیه موفق به کسب پیروزی نشده است.

سرویس ورزش مشرق – نوزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فوتبال برای تیم استقلال تهران از روز جمعه هفته جاری و در تبریز با رویارویی این تیم مقابل ماشین سازی همین شهر آغاز می شود.

از بررسی کارنامه این تیم در اولین دیدارهایی که استقلال در طول ۱۸ دوره گذشته لیگ برتر داشته آمارهای جالبی بدست آمد که در ادامه ضمن مرور دیدارهای این تیم در ادوار قبلی لیگ به نکات آن نیز می پردازیم.

*لیگ اول؛ برق شیراز ۱ – استقلال ۱

*لیگ دوم؛ استقلال ۳ – پاس ۱

*لیگ سوم؛ پاس ۲ – استقلال ۲

*لیگ چهارم؛ استقلال ۱ – استقلال اهواز ۱

*لیگ پنجم؛ استقلال ۴ – صبا ۱ (گلهای استقلال: رضا عنایتی۲گل، علیرضا نیکبخت واحدی و سیاوش اکبرپور)

لیگ ششم؛ استقلال ۲ – ذوب آهن ۱ (گلهای استقلال: محمد نوازی و گل به خودی علیرضا نورمحمدی)

لیگ هفتم؛ استقلال ۳ – استقلال اهواز ۲ (گلهای استقلال: امیرحسین صادقی، آرش برهانی و میثم منیعی)

لیگ هشتم؛ استقلال ۲ – ابومسلم ۰ (گلهای استقلال: مجتبی جباری و مهدی امیرآبادی)

لیگ نهم؛ استقلال ۱ – سپاهان ۰ (گل استقلال: امیدرضا روانخواه)

لیگ دهم؛ شهرداری تبریز ۲ – استقلال ۳ (گلهای استقلال: آرش برهانی و میلاد میداوودی۲گل)

لیگ یازدهم؛ سپاهان ۱ – استقلال ۱ (گل استقلال: آرش برهانی)

لیگ دوازدهم؛ استقلال ۱ – آلومینیوم هرمزگان ۰ (گل استقلال: فابیو جانواریو)

لیگ سیزدهم؛ گسترش فولاد تبریز ۱ – استقلال ۲ (گلهای استقلال: آرش برهانی و فرهاد مجیدی)

لیگ چهاردهم؛ راه آهن ۱ – استقلال ۲ (گلهای استقلال: جاسم کرار و محمد قاضی)

لیگ پانزدهم؛ سیاه جامگان ۱ – استقلال ۲ (گلهای استقلال: سجاد شهباززاده ۲گل)

لیگ شانزدهم؛ استقلال ۱ – نفت تهران ۱ (گل استقلال: جابر انصاری)

لیگ هفدهم؛ صنعت نفت آبادان ۲ – استقلال ۰

لیگ هجدهم؛ استقلال ۰ – پیکان ۰

*نهمین مهمانی استقلال!

تیم استقلال تاکنون در ۱۸ دوره پیشین لیگ در ۱۰ دوره لیگ را در خانه خودش شروع کرده و ۸ بار هم به مهمانی رفته که با برگزاری دیدار این هفته اش در خانه ماشین سازی، نهمین دیدار بیرون از خانه خود در دیدار افتتاحیه را تجربه می کند.

*رکورد جابر انصاری!

جابر انصاری ملقب به "جابر رفت و برگشت" که در دو دربی رفت و برگشت گلزنی کرد تا این لقب به او نسبت داده شود آخرین گلزن استقلال در دیدارهای افتتاحیه به شمار می رود. او در لیگ شانزدهم و در دیدار با نفت تهران تک گل استقلال را زد تا تیمش مسابقه اول را ۱-۱ کرده و نبازد!

*خوش یمنی میزبانی!

تیم استقلال که در سه دوره لیگ پنجم، هشتم و دوازدهم موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شده است هر سه فصل را با دیدار افتتاحیه در استادیوم آزادی شروع کرده است. در واقع استقلال هر زمان بیرون از خانه لیگ ر ا استارت زده موفق به کسب این عنوان نشده است. باید دید این دوره سنت شکنی می کند یا نه؟

*سه شروع بی فروغ اخیر!

تیم استقلال در سه دوره اخیر لیگ برتر مسابقات را با برد شروع نکرده است. آخرین برد این تیم در دیدار اول لیگ به دوره پانزدهم و دوره سرمربیگری پرویز مظلومی برمی گردد ولی در لیگ های شانزدهم تا هجدهم با منصوریان و شفر لیگ را با یک باخت و دو تساوی استارت زده است!

*۲ سال است گل نزده!

پس از گلی که جابر انصاری در دیدار افتتاحیه لیگ شانزدهم برای استقلال زد این تیم در دو سال گذشته ضمن کسب یک باخت (۰-۲) و یک تساوی (۰-۰) هیچ گلی در دیدار اول خود به ثمر نرسانده است. شاید این طلسم با آمار گلهای زیادی که استقلال در دیدارهای دوستانه اش زده در این دوره بشکند!

*موفقیت ۱۰۰ درصدی در تبریز!

تیم استقلال که باید لیگ برتر را با بازی در تبریز استارت بزند پیش از این نیز دو دفعه دیگر مسابقاتش را از همین شهر آغاز کرده است. اولین بار در فصل دهم و در دیدار برابر شهرداری تبریز بود که آبی های تهرانی موفق شدند با گلهای برهانی و میداودی(۲گل) ۲-۳ به برتری دست پیدا کنند و دومین بار در لیگ سیزدهم بود. روزی که استقلالی ها در زمین گسترش فولاد در تبریز این تیم را با نتیجه ۱-۲ از پیش رو برداشتند. گلهای استقلال در آن دیدار را آرش برهانی و فرهاد مجیدی به ثمر رساندند.

*۱۸ دوره یک باخت!

شاگردان استراماچونی در حالی به استقبال اولین دیدار خود در نوزدهمین دوره لیگ برتر می روند که تیمشان با هدایت سرمربیان پیش از استراماچونی در ۱۸ دوره قبلی تنها یک بار در بازی اول شکست خورده است (لیگ هفدهم با علیرضا منصوریان در آبادن). مسابقه ای که طلایی پوشان صنعت نفت با برتری ۰-۲، استقلال را بدرقه کردند. این تیم در این سالها ۱۱ بار در دیدارهای افتتاحیه به پیروزی رسیده و ۶ مسابقه را نیز با تساوی به پایان برده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس