ربیعی: از وضعیت شکننده بی‌تعادلی ارز عبور کردیم/ درد و رنج مردم را می‌بینیم

سخنگوی دولت گفت: ما از وضعیت شکننده بی‌تعادلی ارز عبور کردیم و از سال ۹۹ به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران که امروز برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: نامگذاری هفته دولت بنام شهید رجایی و باهنر نشانگر ناکامی تروریست‌ها در اهدافشان بود. پیامم به عنوان سخنگوی‌دولت این است که ما وارث آن معنویت هستیم، جمهوریتی‌ که بار دیگر جمهور شد. شهید رجایی گفته بود من یک‌کاسه‌فروش هستم و فراموش نمی‌کنیم چه حمله‌هایی به یک‌کاسه‌فروش شد. اما کیست که از منش و شخصیت باهنر و رجایی بی‌خبرباشد؛ یاد آن دو بزرگوار گرامی‌باد.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: آزادی نفتکش گریس ١ بدون هیچ تعهدی بود

فیلم/ واکنش ربیعی به حاشیه‌های برکناری صالحی

وی افزود: ما از وضعیت شکننده بی‌تعادلی ارز عبور کردیم و از سال 99 به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد. درد و رنج مردم را می‌بینیم؛ بازنمایی و برجسته‌سازی مخالفان داخلی و خارجی به قصد تحت تاثیر قرار دادن روان جامعه است اما ما از این مرحله عبور کردیم. از مشکلات دیگر هم با اتحاد و همدلی عبور می‌کنیم.

سخنگوی دولت همچنین از رونمایی برخی پروژه‌های عمرانی در استان‌های کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر واگذاری بندر بوشهر و چایهار به هند یا چین گفت: این خبر اطلاع درستی نیست. آنچه که اتفاق افتاده این است که یک قرارداد با هند داریم که در راستای توافق‌نامه چابهار منعقد شده و یک شرکت هندی برای مدیریت و بهره‌برداری از فاز یک‌بندر شهید بهشتی به روش BOT است. 185 میلیون‌ دلار هم سرمایه‌گذاری خواهند کرد و این یک فرصت 10 ساله خواهد بود. این به معنای واگذاری بندر نیست و برداشت غلطی است.

سخنگوی دولت همچنین از رونمایی برخی پروژه‌های عمرانی در استان‌های کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر واگذاری بندر بوشهر و چایهار به هند یا چین گفت: این خبر اطلاع درستی نیست. آنچه که اتفاق افتاده این است که یک قرارداد با هند داریم که در راستای توافق‌نامه چابهار منعقد شده و یک شرکت هندی برای مدیریت و بهره‌برداری از فاز یک‌بندر شهید بهشتی به روش BOT است. 185 میلیون‌ دلار هم سرمایه‌گذاری خواهند کرد و این یک فرصت 10 ساله خواهد بود،  این به معنای واگذاری بندر نیست و برداشت غلطی است.

ربیعی همچنین درباره مصاحبه احمد عراقچی و اینکه وی اعلام کرده بانک مرکزی با دستور روحانی مداخله کرده است، گفت: اولا از زحمات دکتر سیف و عراقچی تشکر می‌کنم که از مدیران پاک و سالم ما بودند و هستند و آقای عراقچی به شهادت همه از این‌موضوع نفع شخصی نداشتند،  بحث بر سر سیاست‌های تزریق ارز به بازار است که ‌نهایتا خلاصه شده از طریق تزریق ارز از غیرصرافی‌ها این روش 60 سال در کشور وجود داشته است و این سیاست را کشورهای همسایه هم انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این یک مداخله طبیعی است و مسئولیتش بر عهده دولت است و کسی در آن تردیدی ندارد، ضمن اینکه به صرافی‌ها هم‌بانک‌مرکزی مجوز می‌دهد.

دولت از برخورد یا تخلف حمایت می‌کند، ما مطمئن هستیم‌که سیف و عراقچی هیچ نفع و سودشخصی نداشند بلکه به نفع بازار وکنترل بازار ‌مداخله کردند.  159 میلیون دلار گفته شده که خارج از چارچوب بوده است و همه اینها براساس روش‌های قبلی بوده و تشخیصی بوده که داده شده و حالا تشخیص درستی و غلطی این سیاست با ناظران سیاست‌گذاری است. کنترل بازر غیررسمی روش جاری برای کنترل بازار رسمی بوده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: مدیرعامل ایران خودرو به دلیل تصمیم‌ خودسرانه در افزایش محصولات این خودروساز برکنار می‌شود.

ربیعی درباره ادعای یکی از رسانه‌های خارجی درباره بازداشت فردی به اسم مازیار ابراهیمی در وزارت اطلاعات و اتهام‌های وارد شده به وزارت اطلاعات گفت: این اتفاق در این دولت رخ نداده است، اطلاعات کلی که در این زمینه دارم این است که به جز یک مورد در بقیه موراد کار کارشناسی صورت نگرفته است،  همان موقع از این افراد دلجویی و عذرخواهی شده است، کارشناسان ضدجاسوسی در این پرونده نبودند و کارشناسان دیگری در این پرونده دخیل بودند.

وی همچنین درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: الزام فیفا فقط برای ما نبوده و برای همه کشورهای عضو فیفاست حل مسائل اجتماعی پیچیدگی‌هایی دارد و اعتقاد من این است که باید بتوانیم این مسائل را با در نظر گرفتن دغدغه‌های موجود حل کنیم،  آنچه من اطلاع دارم مشکلات در حال رفع شدن هستند که زنان بتوانند در دیدارهای ملی حضور داشته باشند،  آقای سلطانی‌فر تلاش می‌کنند که از دغدغه‌ها بکاهند و آرام و آرام زیر ساخت منطقی را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم کنند.

سخنگوی دولت در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: کسانی که 40 سال کار کردند و مدیر نشده باشند، دیگر مدیر نخواهند شد؛ تا فرصت برای بالا آمدن نیروهای جوان باشد. وظیفه دولت عمل به قانون است و اگر هم جایی تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد می‌کنیم.

ربیعی با بیان اینکه برخی درباره واردات برنج نگران بودند که ما تصمیم گرفتیم در زمانی که شالی‌کاران برنج خود را عرضه می‌کنند، وارداتی هم در این زمینه صورت نگیرد، اظهار کرد: اکنون یک نظمی در بازار ایجاد شده است. باید برای قصه دراز و طولانی سیب‌زمینی و پیاز که هر سال با وجود صادرات موجب کمبود و گرانی می‌شود، پیش‌بینی‌هایی انجام شود.  

وی همچنین گفت: اکنون واردات به موقع صورت می‌گیرد و میزان انبارداری در حال رعایت شدن است. کالاهای استراتژیک هم علاوه بر نیاز امروز بازار، چند برابر آن در انبارها نگهداری خواهد شد. اکنون وضعیت ما مشخص و مطلوب است. خوشبختانه هم ارز لازم داده شد و هم کالاها به کشور وارد می‌شود و قطعا تحریم نمی‌تواند اثرگذار باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص نامه‌نگاری انجام شده بین آیات یزدی و آملی لاریجانی، تصریح کرد: از این قبیل مجادلات متاسفم که نه به نفع جامعه است و نه مسئله و مشکلی از مردم را حل می‌کند. صرفا می‌توان این موضوع را یک نظر شخصی دانست و من یقین دارم که روحانیت یکی از ارکان جامعه بوده و دارای جایگاهی بالایی در کشور است. جایگاه روحانیت به‌رغم همه بدخواهان در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. هرگونه مطلب و مجادله‌ای که روند باهم بودن و درکنار هم بودن برای عبور از مشکلات فعلی جامعه را بهم ریزد مناسب نیست و صرفا آن را بیان نظرات شخصی فردی محترم تلقی می‌کنیم.

ربیعی همچنین درباره تشکیل وزارت میراث فرهنگی که نامه آن توسط رئیس مجلس به روحانی ابلاغ شده، تصریح کرد: دولت موافق تشکیل وزارتخانه جدیدی نبود، اما درباره وزارت بازرگانی نیازمندی داشتیم، قرار شد آقای امیری موضوع را پیگیری کنند آقای مونسان فردی قوی است و اقدامات خوبی در زمینه بوم‌گردی انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: سفارت سوئیس تنها کانال ارتباط ما با آمریکاست و من به صورت رسمی این را اعلام می‌کنم، آمریکایی‌ها باید اول تروریسم اقتصادی را بردارند و بعد در مورد مذاکره تصمیم می‌گیریم تصور اینکه بعد از سه ماه ایران از بین می‌رود را به اروپایی‌ها هم منتقل کرده بودند و جلسه می‌گذاشتند که چه کسی بیاید ایران را اداره کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: حساب امارات و عربستان را از آمریکا جدا می‌دانیم، تفاهم‌های دو جانبه مدنظر بوده و آمادگی داریم علائم خوبی را از برخی کشورهای منطقه احساس می‌کنیم، هزینه انرژی بردن ارزان را نباید مردم محروم منطقه بدهند، ایران خود را مسئول امنیت تنگه هرمز می‌داند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 21
    موافقم
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      16 0
      به جرم اینکه میبینیت و خیانت میکنید باید دادگاه صحرایتون کرد آدمای..........
  • خدایا مهدی صاحب زمان کی خواهد آمد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    27 0
    منم اگه ماهی 20/000/000 حقوق می گرفتم مثل شما حرف میزدم حرف زدن که هنر نیست قیامت ما و شهدا یقه شما را خواهیم گرفت با این ابر تورمتان که به خاطر نداری پدران آرزوی مرگ می کنند
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    6 0
    خبر برکناری مدیر عامل ایرانخودرو مثل توپ صدا کرده اما مشرق هنوز خبر رو کار نکرده باید بیاری بزاریش وسط کادر
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    20 0
    درد و رنج مردم را مبینیم ولی قرار نیست کاری برای آنها بکنیم
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    9 0
    از سال 92 به بهانه آلودگی هوا روزانه میلیونها لیتر بنزین وارد و درآمد ارزی کشور را سوخت دادید اکنون که تحریم اجازه واردات بنزین نداد و مجدا به سال 92 برگشتیم شرایط اقتصادی در حال بهبود است بعلاوه وجود آقای رییسی ماست خیلیها را کیسه کرد .
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    13 0
    چه فایده درد ورنج مردم را می بینید وکاری انجام نمی دهید.
  • احمدخواجوند IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    15 0
    تفاوت رنج ما باشمااینه مارنج میکشیم وشماها گنج می کشید.حالا بگید انقلاب چیزی بدیه
  • رضا IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    8 0
    این همه بی تفاوتی ها وبی وجودی ها باعث شدماشین قیمتش سه برابربشه،ارزم تقریبا چندبرابرشد؛ازکدوم تعادل حرف میزنی
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    1 0
    رئیست هم از پشت شیشه دودی ماشینش هر روز میبینه
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    2 0
    تمامی افراد از حسن روحانی گرفته تا هر مسئول بی خاصیت دیگه بدونند تا اخر عمر زنده نیستند یک روزی میمیرند اون روز حساب و کتاب خدا با فاسدین و ظالمین فرق میکنه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    1 0
    دچار سندروم تهوع مزمن شدیم از دست این لیبرالهای مزخرف خدایا به فریادمان برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس