مقاومت چگونه ناوچه ساعر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد؟

ویدئوی ضبط شده توسط حزب الله لبنان از هدف قرارگرفتن ناوچه جنگی رژیم صهیونیستی که اخیرا انتشار یافت بار دیگر نگاه‌ها را به توانمندی و ظرفیت نظامی مقاومت جلب کرد.

به گزارش مشرق، اخیرا انتشار ویدئویی از هدف قرار گرفتن ناوچه رژیم صهیونیستی توسط نیروهای حزب الله لبنان در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ برای نخستین بار، سبب شد تا بار دیگر توجهات منطقه‌ای و بین المللی به توانایی گروه‌های مقاومت در برابر رژیم اشغالگر جلب شود.

ناوچه ساعر که از ادوات جنگی مورد اتکای رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه محسوب می‌شد، در سومین روز این نبرد نابرابر توسط حزب الله لبنان منهدم شد.

بیشتر بخوانید:

خبر بی سابقه انهدام این ناوچه را «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد و گفت ناوچه صهیونیستی که اماکن، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامی لبنان را هدف قرار می‌داد، منهدم شده است.
مقاومت چگونه ناوچه ساعر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد؟

انهدام این ناوچه تاثیر زیادی بر روند نبرد سی و سه روزه داشت؛ چرا که از سال ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی به شکلی بی منازع در دریای مدیترانه گشت زنی و حرکت می‌کرد.
قرارداد خرید سه فروند ناوچه ساعر در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی با بخش کشتی سازی شرکت آمریکایی «نورثروپ گرومن» بسته شد و تحویل آن در سال ۱۹۹۴ کامل شد. این ناوچه‌ها که دارای امکانات شناسایی و ضدهوایی بودند تا سال ۲۰۰۶ و جنگ سی و سه روزه از جمله المان‌های دریایی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شدند.
مقاومت چگونه ناوچه ساعر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد؟

حزب الله لبنان پس از گذشت ۱۳ سال از این موفقیت اخیرا اقدام به پخش نخستین ویدئوی ضبط شده از عملیات انهدام ساعر کرد. این عملیات در سومین روز نبرد سی و سه روزه یعنی در تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ تیر) با موشک‌های ضد کشتی انجام و منجر به خسارت شدید و تلفات جانی قابل ملاحظه‌ای برای رژیم صهیونیستی شد. 

در مستند پخش شده از این عملیات، چگونگی شناسایی ناوچه جنگی رژیم صهیونیستی توسط نیروهای حزب الله و هدف قرار دادن موفقیت آمیز آن به وضوح مشخص شده است. ضمن این که برخی از ادوات نظامی موثر و قدرتمند حزب الله نیز در آن مشاهده می‌شود.

نیروهای حزب الله با استفاده از یک رادار جست‎وجوی دریایی مستقر در خشکی نخست این ناوچه را شناسایی کردند. سپس از یک دوربین فیلمبرداری عادی برای شناسایی صحیح ناوچه که در چند کیلومتری سواحل لبنان در حال گشت زنی بود، استفاده کردند.
مقاومت چگونه ناوچه ساعر رژیم صهیونیستی را منهدم کرد؟

به اعتقاد کارشناسان، این ویدئو نشان دهنده بخشی از قابلیت‌های پدافند غیرعامل حزب الله نیز است. مستند همچنین آشکار می‌کند که حزب الله موشک‌های ضد کشتی هدایت شونده‌ای را در اختیار دارد که دارای بُردی میان ۳۵ تا ۱۸۰ کیلومتر هستند.

در پایان باید توجه داشت که توانایی و ظرفیت دریایی حزب الله که در این مستند بخش کوچکی از آن آشکار شد، رقیبی جدی برای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    85 13
    آزادی قدس نزدیک است.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    38 3
    عجب موشکیه
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      41 9
      سلیقه ایرانی با شجاعت حزب الهی ترکیب قشنگی میده
  • آرش کمانگیر IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    15 7
    به نام خدا . با سلام . موشک پرتاب شده توسط حزب الله به سمت ناو رژیم صهیونیستی به جرثقیل واقع در پاشنه ناو ساعر برخورد کرد و خسارات شدیدی به این شناور وارد نمود اما نتوانست آن را غرق کند لذا ناو آسیب دیده توانست منطقه عملیات را جهت تعمیرات به سمت پایگاه خود ترک نماید . اگر موشک یاد شده به بدنه اصلی ناو ساعر برخورد مینمود حتما آن را غرق میکرد .
  • هادی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    12 7
    کاش موشک دومو شلیک میکردن تا ناوچه شون که صدمه بدی ام خورده بود عملا تبدیل به سیبل شده بود میرفت ته دریا
  • علی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 4
    حزب الله با موشکهایی که ایران به آنها میدهد،به اسرائیل حمله کرده و می کنند.بنابراین ایران در توسعه ی جنگ در خاورمیانه ، دخیل است.البته این جنگ از دید ما مقدس و از دید غربی ها تروریسم است.
    • ناشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      7 6
      یعنی حق دفاع از خودشون رو هم ندارن؟؟؟؟؟ نتیجه گیریت خیلی زیبا بود، جنست رو عوض کن پسر جان
  • علیرضا IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 2
    خو فیلمش کو !!؟
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    غرق شد یا رفت بندر و تعمیر شد؟
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    لامذهبها همواره کاری میکنند که تلفات ندهند و با اینکه موشک خورد ولی غرق نشد
    • علی IN ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      1 0
      خبر نداری خودشون گفتن 4 تا کشته چندتا زخمی بد دادن ناوچه داغون شد رفت
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 1
    قبل از برخورد احتمالا کلاهک را زده بودند چون اگر کلاهک درست کار میکرد صد درصد دو نیم میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس