کد خبر 985189
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
شرایط مجلس برای نحوه پرداخت دیه اسیدپاشی تعیین شد

مرد میانسال که در اقدامی هولناک روی پسرش و دختر مورد علاقه او اسید ریخته بود در حالی دستگیر شده که پسرش حاضر به شکایت از وی نیست.

به گزارش مشرق، رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی - در تشریح این خبر گفت: روز شنبه 19 مرداد خبر اسیدپاشی روی یک زوج جوان به پلیس اعلام شد. پیرو این حادثه ما نیز در انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی با خبر شدیم که پسری جوان و دختر مورد علاقه‌اش از سوی پدر این پسر مورد اسیدپاشی قرار گرفتند بلافاصله تحقیقات آغاز شد و بر اساس مستندات و شواهد متوجه شدیم که پسری به نام علی به همراه نامزدش برای صحبت نزد پدرش رفته بود که بعد از درگیری لفظی ناگهان پدر اقدام به اسیدپاشی روی صورت علی و نامزدش کرد.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه این حادثه در شهرستان خلخال رخ داده است، گفت: بلافاصله پس از این اقدام علی و نامزدش به بیمارستان منتقل شدند که با توجه به کمبود امکانات هر دو نفر به بیمارستانی در رشت منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند. دختر جوان به دلیل پایین بودن شدت آسیب دیدگی چند روز بعد از بیمارستان ترخیص شد اما علی وضعیت مناسبی نداشته و همچنان در بیمارستان بستری است.

رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی با بیان اینکه تا کنون این پسر اقدام به شکایت از پدرش نکرده و عامل اسیدپاشی فقط با شکایت دختر جوان دستگیر و روانه زندان شده است، گفت: خبرهایی به انجمن رسیده که احتمال شکایت نکردن پسر جوان از پدرش را قوت بخشیده است. در حالی که اسیدپاشی جرمی است که از جنبه عمومی نیز دارای مجازات بوده و ما امیدواریم که دادستان یا نماینده‌شان به این مسأله ورود کنند. ضمن اینکه شرایط این قربانی اسیدپاشی نیز طوری نیست که برای شکایت اقدام کند.

فروتن با تأکید بر اینکه انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی خود را ملزم به حمایت از تمامی قربانیان می‌داند گفت: با وجود فعالیت‌های گسترده‌ای که برای مبارزه با اسیدپاشی رخ داده اما باز شاهد وقوع این اتفاق در خلخال بودیم و البته امیدواریم این آخرین مورد اسیدپاشی بوده و دیگر چنین حوادثی رخ ندهد.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از پرونده این جوان در حال انجام است، گفت: از شهروندان می‌خواهیم که در هر نقطه از کشور اگر با مسأله اسیدپاشی مواجه شدند حتماً موضوع را به انجمن اطلاع دهند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    7 0
    اسید پاشی جرم عمومیه نه شخصی نیازی به شکایت نداره
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    افسوس ازاین شهرفرهنگی واین حادثه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    جرم عمومی و حکمش اعدام هست
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    0 0
    به نظرم اگر به جای اعدام قصاص متقابل کنند بهتره سختی بیشتری داره برای خاطی و بازدارندگی بهتر البته مهم نظر کارشناسان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس