کد خبر 985179
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶
ظریف نمایه

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به فنلاند تاکید کرد که ارتباطات کشورمان با اتحادیه اروپا مهم است؛ به ویژه اینکه اروپا در چارچوب برجام تعهداتی در قبال ایران دارد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بدو ورود به هلسینکی در جمع خبرنگاران در تشریح دلایل این سفر گفت: ارتباطات ما با اتحادیه اروپا ارتباطات مهمی است مخصوصا اینکه اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام داده است و باید این تعهدات را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید:

آغاز سفر ظریف به سه کشور اروپایی؛ فنلاند مقصد اول

وی افزود: لازم است در این زمینه ها با کشورهای اروپایی صحبت شود. همینطور در بحث مسائل منطقه ای، فنلاند، سوئد و نروژ در موضوعات منطقه‌ای ما فعال هستند، سوئد مسؤولیت اولین اجلاس یمن را بعهده داشت، نروژبه دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است و ضرورت دارد در زمینه‌های منطقه‌ای با این کشورها گفت‌وگو شود.

ظریف افزود: فنلاند از گذشته طرحی برای گفتگو در خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که ما مطرح کردیم. چند سال پیش من هلسینکی آمدم و اینجا طرح مجمع گفتگوهای منطقه ای در خلیج فارس را مطرح کردم و فنلاندیها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.
وی با بیان اینکه امروز شرایط منطقه ویژه است و لازم است در این زمینه ها مشورتهای گسترده‌ای صورت بگیرد، اظهار داشت: در کویت بودیم و فنلاند، سوئد و نروژ در این مرحله است و در مرحله بعدی سفر آسیایی است که با چندین کشور در آسیا گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه ادامه داد: با توجه به وضعیت ویژه‌ای که الان وجود دارد لازم است در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد این هماهنگی‌ها انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    چطور کشی را به بهانه تحریم می خوابونند ولی دکتر ظریف که تحریم شده را بازداشت نمی کنند؟ از بچگی به ما گفتند سیاست چیز کثیفیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس