کد خبر 985152
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کشتی فرنگی جوانان

تیم ایران به عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در استونی رسید.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۵ تا ۲۷ مردادماه در شهر تالین استونی برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۲ مدال طلای محمد ناقوسی و علی اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و پویا دادمرز، شاهین بداغی و محمدرضا رستمی در اوزان ۵۵، ۶۳ و ۷۲ کیلوگرم و کسب ۱۲۱ امتیاز به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. تیم‌های روسیه و ترکیه نیز به ترتیب با ۱۵۷ و ۱۱۷ امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با دونگی هیوک وون از کره‌جنوبی با نتیجه ۱۱ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل انوراله یاروف از روسیه با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر روس در دیدار فینال، دادمرز به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۳ بر صفر از سد احمد باقدودا از مصر گذشت و راهی دیدار رده‌بندی شد و در این دیدار نیز با نتیجه ۲ بر صفر از سد تیگران میناسیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید:

2 طلا و 2 برنز برای ایران در 5 وزن نخست

قهرمانی کشتی فرنگی جوانان ایران با ۷ طلا

قهرمانی ایران در کشتی فرنگی جوانان آسیا



در وزن ۶۰ کیلوگرم میلاد رضانژاد در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک آزاتجان آچیلوف از ترکمنستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل میروسلاو سولویان از اوکراین با نتیجه ۸  بر ۷ مغلوب شد و با توجه به شکست این اوکراینی در دور بعد به حریف روس، رضانژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم شاهین بداغی در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر از سد سانگ جون پارک از کره جنوبی گذشت. وی در دور دوم مقابل هراچیا پوقوسیان از ارمنستان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله عبدالمالک مرابت از الجزایر را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لری ابولادزه از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. بداغی در این دیدار پتروف سولیف از کشور بلغارستان را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش‌رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ کریستین وانزا از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم  با نتیجه ۹ بر ۴ از سد سرگئی کوتوزوف از روسیه گذشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل پیتون اومانیا از آمریکا با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دیدار نیمه‌نهایی، مختاری از دور رقابت‌ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۷  اوتار ابولادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل الماز حسن اوویچ از صربستان با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. رستمی در این مرحله مقابل اولوو غنی زاده از آذربایجان با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. رستمی در این گروه مقابل ساموئل گریگوریان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۵ اسماعیل گون از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد ناقوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل رانت کالجولا از استونی با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله ساجان از هند را با نتیجه ۷ بر ۳ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. ناقوسی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد عبدالرحمن کالکان از ترکیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال دامیر رحیم اف از روسیه را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم حسین فروزنده در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر سانجیت از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کارن خاچاتریان از ارمنستان را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل ساتوکی موکایی از ژاپن با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. فروزنده در این مرحله مقابل ایستوان تاکاس از مجارستان با نتیجه ۱۶ بر ۷ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار مقابل ماکسیم باندارنکا از بلاروس با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسن فروزنده در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب گئورگی کاتساناشویلی از گرجستان شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. فروزنده در این گروه با نتیجه ۵ بر ۲ رویوتا ناسوکاوا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر کریستین زمپ از سوئیس را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. فروزنده در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل ایهار یاراشوویچ از بلاروس شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم  ابوالفضل سیدمهدوی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مارک راگینجر از اتریش را با نتیجه ۵ بر یک از پیش‌رو برداشت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل جرارد کورنیزاک از لهستان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی، سید مهدوی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر میکیتا کاوالاسکی از بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل روبینزون ایسادزه از گرجستان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. یوسفی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک از سد موحامت باکایر از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر یک از سد کولتون شولتز از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده‌بندی انفرادی:

۵۵ کیلوگرم: ۱- انور اله یاروف (روسیه) ۲- زائور علی اف (آذربایجان) ۳- پویا دادمرز (ایران) و کن ماتسویی (ژاپن)
۶۰ کیلوگرم: ۱- کرم کمال (ترکیه) ۲- ساهاک هوهانیسیان (ارمنستان) ۳- عسگر علیزادا (آذربایجان) و گئورگی تیبیلوف (روسیه) ... ۱۰- میلاد رضانژاد (ایران)
۶۳ کیلوگرم: ۱- ابومسلم آمایف (روسیه) ۲- لری ابولادزه (گرجستان) ۳- آلستون نوتر (آمریکا) و شاهین بداغی (ایران)
۶۷ کیلوگرم: ۱- گئورگی شوتادزه (گرجستان) ۲- شانت خاچاتریان (ارمنستان) ۳- والنتین پتیک (مولداوی) و پیتون اومانیان (آمریکا) ... ۱۰- محمدرضا مختاری (ایران)
۷۲ کیلوگرم: ۱- سرگئی استپانوف (روسیه) ۲- الوو غنی زاده (آذربایجان) ۳- محمدرضا رستمی (ایران) و ایهور بیچکوف (اوکراین)
۷۷ کیلوگرم: ۱- محمد ناقوسی (ایران) ۲- دامیر رحیم اف (روسیه) ۳- ساجان (هند) و دمیترو واستسکی (اوکراین)
۸۲ کیلوگرم: ۱- ایستوان تاکاس (مجارستان) ۲- آیوس گونیبوف (روسیه) ۳- دوقان کایا (ترکیه) و ماکسیم باندارنکا (بلاروس) ۵- حسین فروزنده (ایران)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ایلیا ارمولنکو (روسیه) ۲- گئورگی کاتساناشویلی (گرجستان) ۳- ایهار یارشاوویچ (بلاروس) و بدیرهان تان (ترکیه) ۵- حسن فروزنده (ایران)
۹۷ کیلوگرم: ۱- گابریل روسیلو کیندلان (کوبا) ۲- پاتریک نیومایر (آلمان) ۳- بیت اله کایشداق (ترکیه) و ولادیسلاو پوستاشیلاو (بلاروس) ... ۱۰- ابوالفضل سیدمهدوی
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- علی اکبر یوسفی (ایران) ۲- کولتون شولتز (آمریکا) ۳- موحامت باکایر (ترکیه) و داریوش ویتک (مجارستان)

رده‌بندی تیمی: ۱- روسیه ۱۵۷ امتیاز ۲- ایران  ۱۲۱ امتیاز ۳- ترکیه ۱۱۷ امتیاز ۴- گرجستان ۹۱ امتیاز ۵- مجارستان ۶۲ امتیاز ۶- ارمنستان ۶۲ امتیاز ۷- آمریکا ۶۰ امتیاز ۸- اوکراین ۵۶ امتیاز ۹- آذربایجان ۵۵ امتیاز ۱۰- بلاروس ۴۵ امتیاز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس