کد خبر 985131
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه ایران به منظور سفر به سه کشور اروپایی و در اولین مقصد این سفر راهی هلسینکی پایتخت فنلاند شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام سفر به سه کشور اروپایی (فنلاند، سوئد و نروژ) دقایقی پیش تهران را به مقصد هلسینکی پایتخت فنلاند ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: دیپلماسی فعالانه ما ادامه دارد +عکس

گزارش توییتری ظریف در پایان سفر به کویت +عکس

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است در این سفر با مقامات فنلاند ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

وزیر امور خارجه ایران در هفته اخیر (یکشنبه 20 مرداد ماه) سفری به قطر داشت و با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز شنبه 26 مرداد ماه نیز به کویت رفت و امروز با ولی عهد و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این در گفت‌وگویی با اشاره به سفرهای قریب‌الوقوع ظریف به منطقه و اروپا گفته بود که ظریف به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای تأمین امنیت این منطقه حساس به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.

وزارت خارجه فنلاند پنجشنبه 24 مرداد ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در تاریخ 19 آگوست (28 مردادماه) برای دیدار با «نائولی نینیستو» رئیس‌جمهور و «ویل اسکیناری» وزیر همکاری توسعه و تجارت خارجی و همچنین «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه، به فنلاند سفر می‌کند.

وزیر خارجه فنلاند درباره دیدار با رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: «من مشتاق گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران هستم. تنش‌ها در خلیج‌فارس بر تمامی جهان تأثیرگذار است. اهمیت حفظ گفت‌وگو در این اوضاع و شرایط ضروری است».

 ظریف در ادامه این سفر به سوئد و نروژ هم خواهد رفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دهم خرداد ماه 1395 نیز در رأس یک هیأت اقتصادی 60 نفره و به منظور انجام اولین سفر دوره‌ایش به قاره اروپا پس از اجرای برجام و در دومین مقصد این سفر بعد از ورشو به هلسینکی پایتخت فنلاند وارد شد و ضمن گفت‌وگو با مقامات فنلاندی، ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه تهران - هلسینکی را بررسی کرد.

 «ارکی تیومیویا» وزیر خارجه فنلاند نهم شهریور ماه 1393 و بعد از توافق ژنو در تهران با ظریف دیدار و در نشست خبری مشترک شرکت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس