کد خبر 984645
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
محمد ایمانی

می گویند میمونی، قبل از خوردن خرما، هسته را در می آورد و مدتی به اندازه آن نگاه می کرد و بعد، دوباره داخل خرما می گذاشت و سپس قورت می داد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

دادگاهی در آمریکا به خواست دولت، خواستار توقیف نفتکش ایرانی پس از آزادی از چنگ دزدان دریایی انگلیس شده است. اما آنها لابد می دانند چرا انگلیسی ها مجبور شدند تحقیر آزادی نفتکش ایران را به جان بخرند و مجبور نباشند دزدکی در خلیج فارس تردد کنند.

می گویند میمونی، قبل از خوردن خرما، هسته را در می آورد و مدتی به اندازه آن نگاه می کرد و بعد، دوباره داخل خرما می گذاشت و سپس قورت می داد.

علت را از صاحبش پرسیدند، گفت: قبلا به خاطر قورت دادن هسته های بزرگ، خیلی اذیت شده و مری و روده او را جراحی کرده اند. از آن به بعد، حواسش هست خرما های دارای هسته بزرگ را نخورد!

حکایت دولت آمریکاست که وقتی سر کار آمده بود، زیادی لاف می زد و تب های تند داشت. اما پس از تحمل ضربات دردناک و تحقیر آمیز در سوریه و عراق و یمن، و سرنگونی پهپاد جاسوسی، دستگیرش شده که ایران برای تلافی و نشان دادن ضرب شست، کمترین ملاحظه و تعارفی ندارد.

ترامپ به یاد دارد که در هر کدام این ماجراها چه قدر تحقیر شد و ترجیح داد برای ندادن هزینه حیثیتی بیشتر، عقب نشینی کند.

ایران در همین یک ماه اخیر با توقیف نفتکش انگلیس آن هم جلو چشمان ناو جنگی آن، هزینه چند برابری بیمه را به بریتانیای صغیر تحمیل کرد تنگه هرمز زیر پنجه جمهوری اسلامی ایران است و کشتی های انگلیس مجبور شدند تا مدت ها از تنگه نگذرند یا پرچم کشوری دیگر را نصب کنند.

ایران برای اعمال محدودیت متقابل بر سر راه ترانزیت تجاری و نفتی حریف در تنگه هرمز، موشک های قدرتمند و قایق های جنگی پر حجم را دارد اما بدون آنها و فقط با چند مین و اژدر و پهپاد سرگردان هم می شود روزگار را برای اقتصاد رکود زده آمریکا سیاه کرد. نفت 250 دلاری، در تحمل هیچ کس در غرب نیست.

اگر کارشکنی بر سر صادرات نفت ایران ادامه یابد، آنگاه حتما منافع و حیثیت آمریکا نه فقط در خلیج فارس بلکه در خلیج عدن، دریای سرخ و آب های بین المللی به خطر خواهد افتاد. فرزندان مقاومت برای چنان ضرب شستی لحظه شماری می کنند و این برای ترامپ در انتخابات آتی بسیار گران تمام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • من IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    66 6
    احسنت .نفس آمریکا وغده سرطانی اسراییل رابگیرید.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    6 4
    احتمالا کشتی رو نیروی دریایی امریکا توقیف کنه میخوان کشتی خودشون ازاد بشه دوباره کشتی ایران و بگیرن
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    27 2
    منتظر حرکت بعدی هستیم یعنی میشه این ترامپ صدای بز در بیاره.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    6 15
    اگر دزدي دريايي بود چرا به دزد تعهد داديد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس